طرز تهیه 7 غذای شمالی با مرغ با طعمی بی نظیر مینویسم

در ادامه طرز تهیه کئی انار را خدمت شما عزیزان آموزش خواهیم داد. به این دلیل از کئی انار برای رفع کم خونی و کمبود پتاسیم استفاده می‌ کنند. این غذا از لوبیا، عدس، گردو، کدو حلوایی، سیر، پیاز، دانه های انار و ادویه های لازم تهیه می شود. و غذای محلی مازندرانی به شمار می‌رود که علاوه بر طعم فوق العاده، خواص درمانی نیز دارد. اسفناج حاوی ویتامین‌های A، B، C، E، K، D، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، روی، اسیدفولیک، مس و … می باشد. شما با پخت غذاهای محلی مازندران تازگی و سلامتی را برای عزیزانتان به ارمغان خواهید آورد.

  • سبزی که خود گیلانی‌ها برای پخت این غذا استفاده می‌ کنند شامل نعنا، خالواش، چوچاق و گشنیز است.
  • مالابیج را با ماهی سفید درست می کنند که باید نر هم باشد و در مازندران و گیلان بسیار رایج است.
  • آش را در کاسه سرو بکشید و با پیاز داغ، سیر داغ و نعنا داغ تزیین کنید.
  • این کار را با بقیه مایه شامی تکرار کنید تا تمام شود.
  • خورشت «چغرتمه مرغ» یکی از غذا های سنتی گیلان است که طعم ویژه ای دارد.

طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی مازندرانیدر اینجا ، طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی مازندرانی را بصورت کامل و حرفه ای قرار دادیم. این غذا ، از غذاهای محلی مازندران بوده و طرفداران بسیاری دارد. در شمال کشور معمولا این غذا از ترکیب بادمجان، گردو، رب انار، گوجه فرنگی و سبزی‌های معطر تهیه می شود و همراه برنج یا نان در وعده های ناهار و شام آن را سرو می کنند.

۱۸. خورش ملا قورمه شمالی و طرز تهیه آن

این غذا را می توانید با زیتون پرورده و سیر ترشی در وعده ناهار و شام نوش جان کنید. پس از مخلوط کردن مواد و باز شدن رنگ رب، نمک و فلفل غذا را اندازه کنید و تکه‌های مرغ سرخ شده را در قابلمه بچینید. چند پیمانه آب جوش در قابلمه بریزید، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا خورش روی حرارت ملایم گاز بپزد و آب آن کشیده شود.

انواع طرز تهیه کدو و بادمجان را که بلد باشید، خیالتان از بابت شام چی بپزم و ناهار چی بپزم در روزهای شلوغ راحت است. مثلا میزرا قاسمی گیلانی که شهر خاص و عام است و در مرحله ثبت ملی و از جمله غذاهای گیلانی در صف ثبت یونسکو. خورش عدس یا «مرجو خورش»، غذای اصیل شهرستان طالقان و گیلان به شمار می‌ رود و می‌ ‌توانید آن را در کنار خوراک عدسی در برنامه غذایی خود قرار دهید. اما غذاهایی که این رستوران به خاطر آن‌ها مشهور شده است، شامی رودباری و مرغ این مکان است. پارکینگ هم از دیگر ویژگی‌های بسیار خوب رستوران گیلکی سرچشمه می‌باشد که می‌توانید بدون هیچ نگرانی اتومبیل خود را در آن پارک کنید. این رستوران دو شعبه دارد که یکی از آن‌ها در رودبار، خیابان گلدیان و کنار سینما زیتون واقع شده است.

این خورشت به دلیل وجود اسفناج سرشار از ویتامین، کلسیم، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، آهن و … می باشد. در ادامه طرز تهیه خورشت اسفناج را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. طرز تهیه خورش آغوز مسما مازندرانیبهترین دستور برای طرز تهیه خورش آغوز مسما مازندرانی را برایتان در این بخش قرار دادیم. حتما آن را مطالعه کرده و این خورشت خوشمزه را برای عزیزانتان در منزل تهیه نمایید. آب را به سبزی، پیاز و سیر، گردو و رب انار اضافه کنید و حرارت اجاق را زیاد کنید.

بهترین رستوران گیلکی تهران

مرغ شکم پر شمالی بعلت مواد داخل شکم مرغ طعمی لذیذ دارد. سپس آب انار، ادویه جات و گردو را به پیاز و مرغ اضافه کنید تا مواد ترکیب شوند. در دستور اصیل مرغ ترش گیلانی یک عدد تخم‌مرغ هم زده را اضافه کنید. وقتی مواد تفت داده شد رب انار را اضافه کنید و هم بزنید تا رب باز شود. برای تهیه ی اسفناج مرجی از اسفناج پخته، عدسی، سیر و انار ترش استفاده می شود. وجود اسفناج و عدس این غذا را به غذای مناسبی برای کسانی که کمبود آهن دارند تبدیل کرده است.

معرفی بهترین رستوران‌هایی که می‌توانید در آنها غذای گیلکی پیدا کنید

توجه داشته باشید که نباید در این مرحله به برنج، فشار زیادی وارد کنید، زیرا له می‌شوند. پس از پنج دقیقه، برنج مزه‌دار شده را در یک قابلمه بریزید و آن را برای ۴۵ دقیقه روی شعله ملایم گاز دم کنید. دوش خرد شده را برای ۲۴ ساعت در پیاز رنده شده و فلفل سیاه بخوابانید تا مزه‌دار شود. این کباب باید با باد زدن مداوم پخته شود تا چربی‌های آن زغال را خفه نکند.