فهرست منتخب غذاهای شمالی محبوب چاشلند محبوب ترین غذاهای شمال ایران

سپس کدو حلوایی خرد شده را به برنج اضافه کنید و برنج را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا آرام بپزد. پس از جذب شدن شیر، مقداری کره در قابلمه بریزید و دم‌کنی بگذارید. خورش ملا قورمه شمالی، یک غذای گیاهی لذیذ و سبک است که می‌توان آن را با برنج یا نان سرو کرد. پس از شستشوی کامل سیرهای تازه، اجازه دهید تا کاملا خشک شوند.

پس از آماده شدن خورشت، مرغ‌ها را در ظرف چیده و آلوها را در کنار آن قرار می‌دهند و به همراه برنج سرو می‌کنند. بخش شمالی ایران، سرسبزترین خطه کشورمان و یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در بین ایرانیان است که جاذبه‌های طبیعی متنوع و چشم‌اندازهای بسیار زیبایی دارد. از جمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه، غذاهای خوشمزه و متنوع آن است که با توجه به مواد غذایی در دسترس و ذائقه شمالی‌ها تهیه می‌گردد.

طرز تهیه آش گزنه اصل مازندرانیهمانطور که در تصویر بالا می بینید ، یک غذای خوشرنگ و خوش مزه می باشد. گیلانه در بین رستوران‌های شمالی در تهران جای خود را به خوبی باز کرده و پذیرای مهمان‌های خارجی زیادی هم هست. اول به این دلیل که فضای لوکس و میزهای بزرگی مناسب برگزاری مهمانی دارد و دوم به این دلیل که سطح پذیرایی سرویس دهی پرسنل آن خوب است و باعث حفظ آبرو می‌شود.

  • اگر هم گیاهخوار هستید، می توانید شامی ترش را به صورت گیاهی با سویا درست کنید.
  • پس از سرخ شدن گوشت، مقداری گوجه‌فرنگی خردشده به خورشت اضافه می‌شود.
  • این غذای ساده پیشنهاد خوبی برای سفره‌های شما نیز می‌تواند باشد.
  • توجه داشته باشید سبزی چوچاق در این غذا جهت عطر دهی استفاده می شود و در صورتی که این سبزی در دسترس نباشد می توانید از جعفری استفاده کنید.

پس از غلیظ شدن سس، شامی‌های سرخ شده را در داخل سس قرار دهید و اجازه دهید تا شامی‌ها برای ۴۵ دقیقه تا یک ساعت پخته شوند. در ابتدا نخود و لوبیا قرمز را از شب قبل به‌صورت جداگانه خیس کنید و چند بار آب آن‌ها را عوض کنید تا نفخشان گرفته شود. پس از گذشت این زمان، آب آن‌ها را خالی کنید و با یک لیتر آب تازه در قابلمه بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا حبوبات بپزند.

طرز تهیه گمج کباب رشتی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

سپس سیر رنده شده را به پیازها اضافه کنید و آن‌ها را با هم تفت دهید. پس از طلایی شدن سیر و پیاز، زردچوبه را به آن‌ها اضافه کنید و کمی آن را تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه گرفته شود. زمانی که سس شما آماده شد، سیر رنده شده و فلفل را نیز با باید اضافه کنید و تکه های گوشت را در آن بخوابانید تا چند ساعت به خوبی مزه دار شود. این کباب خوشمزه را می توانید در ماهیتابه و قابلمه نیز آماده کنید و حتما نیاز به منقل جهت آماده سازی آن نیست.

۶. کوکو چغرتمه یا بادکوبه‌ای و طرز تهیه آن

کئی انار بیماری کم خونی و کمبود آهن را برطرف و درمان می‌کند. این غذا از مخلوط کدو حلوایی، انار دون شده، سیر، عدس، گردو، لوبیا چیتی، نمک و فلفل و زردچوبه تهیه می‌شود. خورش ناردونی از غذاهای خوشمزه و لذیذ شهر مازندران است. اسم این غذا به خاطر دانه‌های اناری که در آن به کار رفته است ناردونی نام گرفته است. برای پختن این غذا از دانه‌های انار، مرغ و سیر استفاده می‌شود.

معمولا آش اسفناج را همراه آب نارنج و زیره سرو می کنند و زمان پخت این آش 120 دقیقه می باشد. در ادامه طرز تهیه این آش پر خاصیت و لذیذ را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. معمولا این غذا در وعده ناهار و همراه برنج سرو می شود.

پس از کشیده شدن آب مرغ، آلو، قیسی و کشمش سرخ شده را به‌همراه زعفران دم‌کرده در خورش بریزید. رب گوجه فرنگی را نیز در روغن تفت دهید به خورش بیفزایید. شعله گاز را کمی کنید تا خورش برای ۲۰ دقیقه جا بیفتد.