لیست غذاهای شمالی با دستور؛ طرز تهیه 15 غذای محلی گیلانی

برای مطالعه مراحل طرز تهیه و جزییات درست کردن خورش باقلا قاتق روی لینک مطلب کلیک کنید. برای مطالعه طرز تهیه مرجو خورش یا خورش عدس سبز به روش طالقان و گیلان روی لینک مطلب کلیک کنید. «سیر قلیه» یا «سیر چغرتمه» یک خورش خوشمزه گیلکی است که در فصل زمستان حداقل هفته ای یک بار سر سفره گیلانی‌ها حاضر است.

  • “غذاخوری لاکان ( ماهی سفید) “ این تابلو کوچک و زردی که در ورودی باریکی بالاسر یکی از ساختمان‌های قدیمی میدان جمهوری خورده است.
  • همانطور که متوجه شده اید خورشت غذاهای محلی مازندران را برایتان قرار داده ایم.
  • خورشت مرغ ترش نیز یکی از غذاهای شمال است که بسیار معروف و اصیل می باشد.
  • این غذا به دلیل وجود سبزی و لوبیا قرمز شباهت بسیار زیادی به خورشت قرمه سبزی دارد.

تو سایت آموزشش رو به روش اصیل مردم آستارا اموزش دادیم. تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت آوای همراه هوشمند هزاردستان (فروشگاه برنامه‌های موبایلی اندروید بازار) است. به جای مرغ از اردک، خروس، غاز یا بلدرچین استفاده می‌کنند. برای تجربه بهتر ، مرورگر خود را به کروم، فایرفاکس، اوپرا یا اینترنت اکسپلولر تغییر دهید. در مرحله آخر بادمجان ها را به گمج اضافه کرده و اجازه دهید تا بادمجان ها کاملا بپزند. زیتون مناسب برای تهیه این پیش غذا، باید بدون هسته و ریز باشد.

مرغ ترش گیلانی

آب ساده می‌تواند جایگزین آب انار ترش در ناردونی باشد. مرغ ترش از غذاهای شمال سنتی ایران است که وجود دو ماده ی سیر و نارنج آن را از دیگر خورشت های ایرانی متمایز کرده است. مواد لازم برای درست کردن این غذا گوشت مرغ، پیاز، سیر، آب نارنج، لپه، سبزیجات خرد شده (ترکیب جعفری، گشنیز، نعناع و گاهی کمی تره)، آب، تخم مرغ، نمک و فلفل است. اول مرغ با پیاز و سیر خوب سرخ می شود بعد از مدتی نمک، فلفل و سبزیجات به ترکیب اضافه می شوند. حالا نوبت لپه، ۱/۵ لیتر آب و یک لیوان آب نارنج تازه است، سپس در قابله را می گذاریم تا بعد از چند ساعت خورشت کاملا جا بیفتد. ۱۰ دقیقه قبل از اینکه پخت خورشت تمام شود دو تخم مرغ زده شده به تمام قسمت های سطح خورشت اضافه می شود.

۱۰. گیجاواش تره و طرز تهیه آن

کالری خورش سیر قلیه با این روش پخت چندان زیاد نیست و با خیال راحت می‌ توانید آن را میل کنید. این رستوران در بندر انزلی واقع شده که اگر سری به بندر انزلی زدید، حتماً باید سراغ غذاهای خوشمزه این رستوران نیز برید. قیمت مناسب و کیفیت غذاهای این رستوران بسیار خوب است و خاطره دل‌چسبی را برایتان به ثبت خواهد رساند.

در برخی از مناطق به‌جای آبغوره از سرکه استفاده می‌کنند. در مازندران، نازخاتون را به‌عنوان چاشنی در کنار لوبیا پلو مصرف می‌کنند. پس از آماده شدن ناز خاتون، روی کاسه را سلفون بکشید و برای سه ساعت در یخچال قرار دهید تا خوب جا بیفتد.

در ادامه آش‌های خوشمزه، لذیذ و اصیل شهر مازندران را معرفی می‌کنیم. آش‌های مازندان برای بسیاری از بیماری‌ها مفید است زیرا تنوع این آش‌ها و مقوی بودن آن بسیار زبانزد است. اگر اشنا دارید تو گیلان بگید براتون تهیه کنه و مثل عکس بالا با کمی نمک و فلفل خوب سرخش کنید. گیلار، حال و هوای سنتی گیلان را برای شما رقم می‌زند. دکوراسیون این رستوران، با استفاده از معماری کهن تزئین شده است و به‌خوبی حس شمال را تداعی می‌کند. سابقۀ چندین و چند سالۀ این رستوران و کیفیتی که ارائه می‌کند، زبانزد افرادی است که آن را تجربه کردند.