رستوران گیلکی در تهران معرفی 9 تا از بهترین رستوران‌های گیلکی تهران + عکس و آدرس ‌ سفرزون

در مرحله بعد برنج را به صورت لایه لایه با کدو، زیره و زعفران در قابلمه می‌ریزند تا دم بکشد. این غذا طعمی شیرین دارد و مزه خود را از کدو می‌گیرد. مازندرانی‌ها این غذا را با تخم‌مرغ نیمرو و نازخاتون سرو می‌کنند. در سفر به شمال، اگر دل‌تان غذاهای دریایی خواست، مالابیج را امتحان کنید. مالابیج ماهی سفید شکم پری است که از ترکیب رب انار، سبزیجات، گردو پر می‌شود.

می‌توانید برای خوشمزه شدن این شیرینی به جای شکر از عسل استفاده کنید. در این رستوران غذاها در داخل ظرف مسی سرو می‌شوند و مهمانان خارجی زیادی به این رستوران می‌روند. محیط رستوران هم از دیگر دلایلی است که گیلانه را به یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی تهران بدل کرده است. همچنین این غذا گزینه مناسبی برای افراد گیاه خوار است که بسیار لذیذ نیز می باشد. در ادامه طرز تهیه کدو بره را به شما آموزش خواهیم داد.

  • سپس کدو حلوایی خرد شده را به برنج اضافه کنید و برنج را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا آرام بپزد.
  • مگر می شود به شمال کشور سفر کرد و ماهی شکم پر نخورد؟ ماهی شکم پر با کته شمالی یکی از غذاهای شمال است که طعمی خاص دارد و هرگز از خاطرتان نخواهد رفت.
  • این غذای لذیذ در آستارا و تالش با مرغ، اردک یا بادمجان به‌صورت شکم پر درست می‌شود و چاشنی آن، انواع رب ازگیل، رب آلوچه، آبغوره و رب انار است.
  • برای درست کردن این غذا برگ سیر خرد شده را در مقداری روغن تفت داده و تخم‌مرغ زده‌شده به همراه نمک، فلفل و زردچوبه را به آن اضافه می‌کنند.
  • آش دوغ یا به زبان محلی دوپتی، یکی از غذاهای سنتی و لذیذ مازندران است که از ترکیب دوغ، حبوبات و سیر داغ تهیه می شود.
  • برخی افراد سبزی خشک را با دو قاشق برنج آسیاب کرده و آرد برنج را از طرز تهیه حذف می‌کنند.

این غذا به خاطر داشتن رب انار راحت‌تر هضم شده و دارای مواد مغذی زیادی است. طرز تهیه آش ترش ترشو مازندرانی برای 4 نفرآش ها همانطور که ذکر شده است از انواع غذاهای محلی مازندران هستند. آش ترش ترشو نیز یک آش ترش است و طرفداران بسیاری دارد.

رستوران گیلکی محرم در رشت

بورانی برگ چغندر با برگ چغندر، پیاز، سیر و تخم‌مرغ درست می‌شود و معمولا آن را با سیر خام و ماست سرو می‌کنند. کویی تره، یکی زا غذاهای خوشمزه و قدیمی گیلانی است که از نظر ظاهری، شبیه به میرزا قاسمی و حتی فسنجان است؛ اما در تهیه آن به‌جای بادمجان از کدوحلوایی استفاده می‌شود. شش انداز، غذای مخصوص چهارشنبه سوری و عید نوروز است که در گیلان، شیراز و زنجان آن را تهیه و سرو می‌کنند.

در ۱۰ دقیقه آخر پخت خورش، یک عدد تخم‌مرغ هم‌زده را در خورش بریزید و اجازه دهید تا تخم‌مرغ سفت شود. در همین حین، کشمش از قبل خیس کرده را در روغن در یک تابه سرخ کنید تا کشمش‌ها پف کنند. سپس آن‌ها را کنار بگذارید و آلو سیاه و قیسی را در همان روغن تفت دهید.

لیست غذاهای شمالی با دستور؛ طرز تهیه 15 غذای محلی گیلانی

البته شمالی ها انواع ترشی، کلوچه، رب و مربا نیز دارند که بسیار خوش طعم و لذیذ هستند. در این برنامه بیش از 80 نوع غذاهای گیلانی و شمالی را به شما آموزش داده ایم. مواد تشکیل دهنده این غذا کدوی سبز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، پیاز، تخم مرغ و سیر است. جالب‌ترین قسمت پختن مرغ ترش، اضافه کردن دو عدد تخم مرغ زده شده به آن و هم زدن آن در خورش است. تکنیکی که پخت مرغ ترش را با انواع روش‌های پخت مرغ متمایز می‌کند.

سیر واویج

گیلانی‌ها فسنجان را ترش و سياه رنگ درست می‌کنند و برای به دست آوردن این رنگ سیاه، یک کفگير آهنی را روی آتش داغ می‌کنند و در خورش می‌گذارند. سپس رب گوجه، دانه انار و ادویه را به پیاز اضافه کنید. شما می‌توانید در اواخر پخت این خورش، روی آن یک یا دو عدد تخم‌مرغ بشکنید و بگذارید خودش را بگیرد.