غذاهای معروف دنیا و معرفی لیست بهترین و مشهورترین غذاهای جهان

ساندویچ مرغ با سیب زمینی کبابی یک ساندویچ خوشمزه و فوق‌العاده ساده ای که نیم ساعته آماده می شود و مناسب پیک نیک آخر هفته با خانواده است. شما میتوانید با رعایت چند نکته ساده این غذا را در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید. پیتزا پپرونی در بین انواع پیتزاها یکی از پرطرفدارترین ها است. این پیتزای خوشمزه و بینظیر را می توانید در خانه با روش اصلی تهیه کنید. بریانی مرغ یک غذای مجلسی و عربی است که طعم متفاوت و بی نظیری دارد.

  • از بین غذای هر ملتی، طبق معمول چندین غذا وجوددارد کـه دارای شهرت جهانی اسـت و بسیار در میان دیگرانی در دیگر نقاط جهان نیز محبوب هستند و طبخ می‌شوند.
  • این کرم‌های پیله‌ساز که عموما روی درخت موپانه (درخت مرهم) یافت می‌شوند – به همین خاطر آن‌ها هم موپانه نامیده می‌شوند – منبع پروتئینی مهمی برای میلیون‌ها آفریقایی به شمار می‌روند.
  • دلیل این شهرت طعم خوش آن است که هر شخصی را مجذوب خودش میکند.

همانطور که مستحضر هستید به دلیل اینکه مشهد شهری مذهبی و پایتخت معنوی جهان اسلام به شمار می رود هر ساله تعداد زیادی مسافر عرب به این شهر رفت و آمد می کنند. طبیعی است که این مردم غذا و سلایق خودشان را نیز به این شهر منتقل کرده باشند. به همین مناسبت مشهد از نظر رستوران های عربی با منوی غذاهای عربی و به خصوص لبنانی تقریبا غنی است. رستوران های غذای محلی و فست فودهای لبنانی مثل نسیم لبنان و لیالی خیلی پر طرفدار شده اند و تقریبا همه مشهدی ها و مسافران آن ها را می شناسند و غذاهایشان را امتحان کرده اند. اگر اهل سفر به مشهد از تهران باشید، کمتر کسی را می بینید که علاقه ای به امتحان کردن غذاهای عربی نداشته باشد.

۱۳. جامبالایا، طاس کباب لذیذ آمریکا

برای تهیه اینجرا، آرد حاصل از دانه‌های خاکشیر را با آب مخلوط کرده و به‌مدت چند روز آن را رها می‌کنند تا فرآیند تخمیر انجام شود و سپس، آن را می‌پزند. این غذا، یکی از غذاهای بومی و ملی کشور اتیوپی و اریتره است. خا سوئی، یک سوپ نودل متشکل از نودل‌های رشته‌ای، کاری مرغ یا گوشت گاو و شیر نارگیل است و با مخلفات متنوعی مانند آب لیمو سرو می‌شود. این غذا در میانمار ابداع شد و در حین جنگ جهانی دوم با مهاجران هندی به شرق هند سفر کرد.

مدل مانتوهای مزون افرا

می توانید به پیج سوشی ناین بروید و از منو ی موجود در هایلایت، سوشی مورد علاقه خود را سفارش دهید. در شهرک شهید بهشتی مشهد یک راسته فلافل فروشی شبیه لشکرآباد اهواز وجود دارد که می توانید در آن بهترین فلافل های مشهد را نوش جان کنید. در این مغازه ها علاوه بر فلافل، سمبوسه و خوراک های تند و تیز بندری نیز سرو می شود.

بیشتر از خوشگذرونی و لایف استایل

در این مطلب طرز تهیه یک غذای خوشمزه و لذیذ را آموزش خواهیم داد. خاستگاه اصلی کیک قطره آب کـه بـه کیک آب هم شهرت پیدا کرده کشور ژاپن اسـت و آشپزهای متبحر ژاپنی توانسته اند با استفاده از آب، ژلاتین و مواد دیگر چنین کیک خاص و شگفت انگیزی را ابداع کنند. ژاپنی ها کیک آب رابه صورتی هنرمندانه سرو می‌کنند کـه بر زیبایی آن اضافه می‌کند. این غذای ساده ي کانادایی کـه طرز تهیه ي آن نیز بسیار ساده اسـت، از تکه هاي پنیر ترش و تکه هاي گوشت و آب گوشت آماده میشود.