لیست کامل طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی سنتی و محلی ایران کوک

همان گونه كه از نامش پیداست، این غذا آبكی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشكیل دهنده آن است. حدس می زنیم این سوال به ذهنتان خطور كند كه آبگوشت چه تفاوتی با دیزی دارد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ محتویات تشكیل دهنده دیزی و آبگوشت یكسان می باشد. رسم است كه اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر در بیرون و در داخل تنور تهیه كنند، به آن «دیزی» بگویند. اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می كنید، لازم است كه آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو كنید.

  • مقداری گل‌برگ خشک شده گل رز نیز برای افزایش عطر و طعم روی آن ریخته می­‌شود و با تکه‌­های نان برشته خورده می­‌شود.
  • مقداری روغن در یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا داغ شود.
  • همان طور که از اسم این غذای ایرانی پیداست، گوشت و لوبیا مواد اصلی طرز تهیه خورش گوشت و لوبیا است.
  • خوردن این آش به‌خصوص در فصل زمستان، برای درمان یا جلوگیری از سرماخوردگی بسیار توصیه می‌شود؛ پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما این آش را در این روزهای سرد سال در خانه درست کنید.

سپس ریواس را پوست بگیرید و آن را به ابعاد مکعبی برش بزنید و به مخلوط سبزی و پیاز داغ بیفزایید تا تفت مختصری بخورد. زمانی که گوشت پخت، این مخلوط را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا با حرارت کم جوش بیاید و جا بیفتد. به‌طور معمول، پس از به جوش آمدن گوشت تباهگ، به آن برنج اضافه می‌کنند تا به‌صورت یک پلو خوشمزه و مقوی بلوچی دربیاید.

برنج را نیز از چند ساعت قبل در مقداری آب و کمی نمک خیس کنید. سپس آب آن‌ها را خالی کنید و برنج و عدس را با یک لیتر آب تازه در قابلمه بریزید و آن‌ها را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا با هم بپزند. پس از پخت برنج و عدس، سبزی خرد شده، پیاز داغ و شلغم را در قابلمه بریزید تا با هم بپزند. در همین حین، گوشت چرخ‌کرده، پیاز رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه را در یک کاسه مخلوط کنید و ورز دهید.

حلیم بادمجان

مواد اصلی غذاهای شکم‌پر مشخص است؛ اما برای تعیین اندازه آن‌ها این آشپز مازندرانی است که مانند دیگر آشپزها بر طبق تجربیات خود تصمیم می‌گیرد. اردک شکم‌پر را مانند دیگر غذاهای لذیذ و خوش‌خوراک شمالی همراه با برنج، سبزی و ترشی سرو می‌کنند. به گفته بسیاری از محلی‌ها و افرادی که این غذا را امتحان کرده‌اند، اردک شکم‌پر، لذیذترین نسخه شکم‌پر در استان‌های شمالی کشور است.

اسم غذاهای ایرانی چطور انتخاب می‌شود؟

در طرز تهیه مرصع پلو معمولا از گوشت مرغ استفاده می‌شود. در مرحله بعدی بادمجان‌ها با گوشتکوب برقی به‌خوبی له کنید. پیاز و سیرها را در یک تابه به همراه روغن، زردچوبه و فلفل سیاه و پودر سیر تفت دهید. سپس بادمجان‌های له شده را نیز به درون تابه اضافه کنید. برای طرز تهیه آبگوشت بهتر است ابتدا به فکر خیس کردن حبوبات باشید.

سپس گوشت خورشتی را به پیاز داغ بیفزایید و آن را تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. در ادامه زردچوبه، فلفل و ادویه خورشتی را در قابلمه بریزید و مواد را خوب مخلوط کنید و برای چند دقیقه تفت دهید. در مرحله بعد، رب گوجه‌فرنگی را در قابلمه بریزید و آن را سرخ کنید تا رنگ رب باز شود و بوی خامی آن از بین برود. برگ بو را به‌همراه مقدار کافی آب جوش در قابلمه بریزید و درب قابلمه را ببندید تا گوشت روی حرارت ملایم گاز بپزد. میرزاقاسمی یکی از اصیل‌ترین غذاهای محلی استان گیلان است که با گوجه‌فرنگی، بادمجان کبابی، سیر، ادویه‌جات و تخم‌مرغ درست می‌شود.

در کشور ما با توجه به تنوع قومیتی و فرهنگی که وجود دارد، غذاهای مختلفی اختراع شده است. ادامه لیست غذاهای اصلی ایرانی و چند مدل پیش غذای سنتی ایرانی را با هم مشاهده می‌کنیم. برای شروع طرز تهیه ته‌چین مرغ، ابتدا یک قابلمه تهیه کرده و گوشت مرغ را درون آن بریزید. سپس درون آن آب ریخته و مقداری دارچین و زردچوبه و یک عدد پیاز به آن اضافه کنید. عدس،برنج پخته شده و بادمجان های سرخ شده را نیز روی گوشت‌ها قرار داده و مقداری نمک، فلفل و زردچوبه به آن اضافه می‌کنیم تا به طعم دلخواه برسد. کدوی سبز و سیب‌زمینی از اصلی‌ترین موادی هستند که در تهیه کدوبره استفاده می‌شوند.