معرفی بهترین غذاهای ایرانی 40 غذای سنتی ایرانی سیری در ایران

این آموزشگاه برگزار کننده دوره‌های آموزش آشپزی حرفه‌ای، دوره‌های آنلاین آشپزی، دوره‌های حضوری و فشرده آشپزی و ارائه دهنده خدمات راه اندازی رستوران است. برای خوردن کله پاچه می­‌توانید نان را در آب آن خرد (تیلیت) کنید یا زبان و بناگوش و قسمت­‌های مختلف دیگر را بین نان قرار دهید و به عنوان یک لقمه کوچک میل کنید. امروز با صنعتی شدن و تجاری شدن سوهان، برندی مثل محمد ساعدی نیا موفق شده است با پخت و فروش سوهان به تجارت‌های بزرگ‌تری مثل احداث مجتمع‌های گردشگری و تفریحی نظیر مهر و ماه ورود کند. اگر علاقمند هستید داستان مجتمع گردشگری زیبا و دلنشین مهر و ماه، که شامل رستوران‌ها و فروشگاه‌های خوراکی متنوعی هست را بخوانید، از ما در کامنت‌ها بخواهید تا برایتان مفصل بنویسیم. با توجه به کتاب «رجال دوران ناصریه» مشیر الدوله سال­ها در استانبول سفیر بود. در نهایت پادشاه او را احضار کرد و سمت وزارت امور خارجه را به او اعطا کرد.

  • آش یارمه معمولا با سیر داغ، پیاز داغ و نعنا داغ تزئین شده و به‌همراه دوغ ترش محلی سرو می‌شود.
  • امکان ندارد غذاهای محلی و خوشمزه مشهد را تست کنید و تعریف نکنید.
  • این قضیه خود گویای ارزش و همه گیر بودن آش در سفره‌های ایرانی از دیرباز است.
  • لخلاخ به معنی بوی خوش است که از کلمه عربی لخلخه گرفته شده.

همچنین حاوی مقادیر فراوانی از فیبر است و باعث دفع کلسترول می‌شود. رشته پلو از انواع غذاهای ایرانی با شناسنامه در تاریخ استبه همین خاطر کیفیت این غذا در آن دوران بالاتر از رشته پلوهای امروزی بود. قدیمی‌ها معتقد بودند با خوردن رشته پلو در شب اول سال رشته کار در سال آینده به دست خانواده می‌آید. شب بله برون هم یکی دیگر از شب‌هایی بود که این غذا در کنار غذاهای دیگر پخته می­شد. دلیل آن هم این بود که اعتقاد داشتند رشته پلو در رشتن زندگی مشترک برای جوانان موثر است و شگون دارد! البته این رسم کم و بیش در شهر تبریز بین خانواده­های اصیل تبریزی هنوز هم رعایت می­شود.

خورشت آلوهویج از آن خورشت‌های محبوب آذربایجان شرقی است که اسمش ترکیباتش را لو می‌دهد. برای پختن خورشت آلو هویج می‌توان از گوشت مرغ یا گوسفند استفاده کرد. علاوه بر گوشت، هویج و آلو، از پیاز و رب و ادویه‌های مختلف هم برای پخت این غذا استفاده می‌شود. در آخر هم کمی آبلیمو برای خوش عطر و طعم شدن خورشت به آن اضافه می‌شود. هر وقت از سال که به شهرهای این استان سفر کنید گردشگران زیادی را می‌بینید که در جنگل، ساحل، دریا و بازار شهرهای آن مشغول تفریح و خوش‌گذرانی‌اند.

طرز تهیه کوفته گردو و نخود غذای محلی اراک

با کمی تحقیق در مورد غذاهای ایرانی و مطالعه تاریخچه غذای ایرانی نام چند غذا را به تکرار خواهیم یافت که ما در این مقاله آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد. بیشتر از هر موردی کباب های سنتی ایرانی بسیار معروف هستند که در ادامه برخی از این کباب برای شما لیست می کنیم. لوبیا پلو از جمله محبوب‌ترین پلوهای ایرانی است كه همواره در طول تاریخ نه تنها از محبوبیتش كم نشده كه با طرز پخت‌های متنوع، لذیذتر و محبوب‌تر هم شده است.

غذای سنتی؛ معرفی 17 تا از بهترین غذاهای سنتی ایرانی

به دستور پخت غذاهای ایرانی، خورش میگو را هم اضافه کنید. جنوبی‌ها در طرز تهیه خورش میگو، از سس گوجه فرنگی هم استفاده می‌کنند. البته مهارت گرفتن بوی زهم میگو را هم باید قبل از درست کردن این خورشت ایرانی خوشمزه یاد بگیرید.

۱۰. غذاهای محلی استان کرمانشاه

یکی از غذاهای اصلی ایرانی ها در مهمانی ها انواع پلو و چلو است. برنج پخته شده با انواع خورش، کباب یا بصورت پلو مخلوط سرو می شود. برنج را از حدود یک تا دو ساعت قبل، بدون نمک خیس کنید و قلم را هم با کمی نمک به‌صورت جداگانه بپزید. آب برنج را خالی کنید و آن را همراه با آب قلم در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا چند جوش بزند.