بهترین غذاهای شمال ایران بهترین غذای ایرانی استان‌های شمالی کایت

در زبان گیلکی به‌معنای ماهی است که به‌صورت گرد پخته شده است. برای پخت این غذا ماهی سفید شکم پر را در گمج قرار می‌دهند و برای چند ساعت روی شعله خیلی کم می‌پزند. گمج باید از ماهی کوچک‌تر باشد تا ماهی را به‌شکل دایره و گرد در آن قرار داد. در این زمان پخت طولانی، ماهی به آب و روغن می افتد و در نهایت این آب و روغن به خورد آن می‌رود و خشک می‌شود. یک لیوان آب در تابه بریزید و اجازه دهید تا آب جوش بیاید؛ سپس شامی‌ها را در تابه بچینید و آن‌ها را برای ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم گاز، مغز پخت کنید.

  • به‌طور مثال در برخی مناطق از ریحان، چوچاق، زلنگ و خالواش یا ترکیب آن‌ها استفاده می‌کنند.
  • برای تهیه این غذا تخم‌مرغ هم‌زده را در تابه به‌صورت نان سرخ می‌کنند و مایه کوکو را در آن می‌ریزند.
  • باید چند ساعتی زمان بدهید تا این غذا حسابی جا بیفتد و بعد آن را به همراه برنج و ترشی های محلی میل کنید.
  • به‌جای آب می‌توان از آب مرغ برای طبخ خورش استفاده کرد.
  • در تهیه آغوز مسما از گردو و دانه‌های ساییده شده انار به همراه انواع ادویه و پیاز استفاده می‌شود.
  • شما می توانید آموزش انواع غذاهای محلی آذربایجانی (استان آذربایجان شرقی) را نیز مطالعه نمایید.

گیلان است که اکثر مردم شمالی آن را با برنج کته یا آبکش، اشپل ماهی، … Apr 4, 2020 — با شنیدن غذاهای شمال و غذاهای گیلان ناخودآگاه ذهنمان به سمت باقلاقاتق می‌رود. سیر واویج دیگر غذای گیلانی است که اغلب کنار برنج و ماهی شور سرو … Jun 21, 2018 — این غذا در شمال کشور با نام قلیه ماهی شمالی شناخته می‌شود که با قلیه ماهی جنوبی متفاوت است. این غذای خوشمزه در واقعی نوعی خورش است که با برنج به …

بهترین طرز تهیه سمنو + فیلم چطور سمنو بپزم؟ 2 روش

پس از ۳۰ دقیقه بادمجان‌ها را بشویید تا سیاهی و تلخی آن‌ها گرفته شود. سپس آن‌ها را به‌صورت جداگانه سرخ کنید و روی دستمال مخصوص آشپزخانه یا کاغذ روغنی قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها کشیده شود. سیر تفت داده شده را به مواد اخل قابلمه اضافه کنید و پس از تفت خوردن مواد برای چند دقیقه، سبزی‌ها را به‌همراه آب جوش به این مخلوط اضافه کنید. سپس شعله گاز را کم کنید، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا خورش روی شعله ملایم گاز بپزد و به روغن بیفتد. در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش، دو قاشق غذاخوری رب انار یا چند عدد لیمو امانی را به خورش اضافه کنید تا مزه‌دار شود.

با ۱۰ کبابی معروف بازارهای تهران آشنا شوید

فقط کافی است که به نزدیک‌ترین رستوران گیلکی که معرفی کردیم مراجعه کنید و حال و هوای گیلان را برای خود زنده کنید. معمولاً رستوران بهزاد شلوغ است و برای مراجعه به آن بهتر است که از قبل رزرو کنید. رستوران آمولای در قسمت شمالی تهران واقع شده است و کیفیت غذاهایی که در اختیار مشتریان قرار می‌دهد، بسیار خوب و عالی است. آمولای در زبان گیلکی به معنای پروانه است و این رستوران با الهام از این اسم، غذاهای گیلکی خود را به بهترین شکل به دست مشتریان خواهد سپرد. این غذا به سادگی تهیه می شود و بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می شود.

لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار

مواد لازم برای تهیه این غذا گوشت اردک یا مرغ، گردو، دانه ساییده شده انار، رب انار، پیاز سرخ شده، ادویه و آب می باشد. شما هم اگر در تهران زندگی کنید گاهی هوس می‌کنید بروید و در یک رستوران بنشینید و غذای محلی بخورید، آن‌هم غذاهای لذیذ شمالی که در نوع خود بی‌نظیر هستند. غذاهای شمالی که پایه اصلی اکثر آن‌ها سبزی و سیر تازه، برنج ایرانی و ماهی شمال است پیشنهادی نیست که کسی بتواند رد کند.

یک عدد پیاز را خلالی و سرخ کرده و زردچوبه را اضافه کنید سپس 2حبه سیر را تفت داده و مرغ را اضافه کنید و کمی سرخ کرده در نهایت بادمجان و کدوها را کنار مرغ قرار دهید. گردو را آسیاب کنید را به همراه سبزی سرخ‌شده به پیازها اضافه کنید. همچنین غذاهای شمالی محبوب دیگری نیز بین مردم ایران شناخته شده هستند. غذاهایی مثل انار بابیج، شامی، شوید قرمه، میرزا قاسمی، آلو مسما، اسپناساک، بشته واش، خورش سیر انار، کئی پلا، ناردونی، اسفناج مرجی.