لیست آموزش طرز تهیه انواع غذاهای شمالی برای شام و ناهار

دستور پخت نرگسی اسفناج بسیار ساده است و به زمان کمی نیاز دارید. شما برای تهیه نرگسی اسفناج، به اسفناج، سیر و پیاز داغ و تخم‌مرغ نیاز دارید. مواد تشکیل‌دهنده باقلا وابیج یا خشکابیج، شوید، باقالی های سبز، نمک، روغن، زردچوبه و تخم‌مرغ هستند. تفاوت آن‌ها در این است که باقلاقاتوق به‌صورت آب‌دار سرو می‌شود؛ در حالی که باقلا وابیج، یک خوراک خشک و بدون آب است.

  • پس از یک تا یک و نیم ساعت دیگر، خورش فسنجان آماده است و می‌توانید آن را با برنج سرو کنید.
  • این غذای لذیذ برای مواقعی که از غذاهای تکراری خسته شده‌اید، بسیار مناسب است و با طبخ آن در منزل، می‌توانید عطر و طعم استان گیلان را به سر سفره خود بیاورید.
  • نزدیکی استان های شمالی ایران به دریای خزر و طبیعتا کشورهای حاشیه دریای خزر سبب اشتراک فرهنگی بین این مناطق شده است.

منوی غذایی رستوران بهزاد، شامل دسته نوشیدنی‌ها، پیش‌غذاها، ماهی‌ها، انواع خورشت و خوراک و کباب‌های می‌شود. تنوع پیش‌غذاها مانند میرزا کدو، کشک‌بادمجان، میرزاقاسمی، بورانی بادمجان و نوشیدنی‌های مختلف و سنتی ازجمله آیتم‌هایی هستند که می‌توانید از خودتان پذیرایی کنید. شما می‌توانید با رزرو قبلی مهمانی‌های خود را در رستوران بهزاد برگزار کنید. داشتن فضایی بزرگ در چندین بخش و دکوراسیون جذاب از امتیازات رستوران بهزاد است. بدون شک رستوران بهزاد یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی تهران است. رستوران ماهی ماهی یک رستوران گیلانی که با ارائه انواع غذاهای گیلکی باکیفیت بالا و طعمی بی‌نظیر در محیطی بسیار لوکس یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی در تهران است.

این آش برای کسانی که کمبود آهن، مشکلات تیروئید، بواسیر و هموروئید بسیار مفید است. موادی که در بیشتر آش‌های مازندران به کار می‌رود عدس، زیره سبز و ادویه‌های متنوع است. این آش‌ها با آب نارنج و زیره سیاه خورده می‌شود که برای پخت آن حداقل دو ساعت زمان لازم است. اگر در شرق تهران زندگی می‌کنید و به دنبال یک رستوران گیلکی باکیفیت هستید، آویشو یک انتخاب ایده‌آل است.

طرز تهیه ترش کباب با مرغ خوشمزه به روش سنتی شمالی

سپس کمی روغن در آن بریزید و اجازه دهید تا روغن داغ شود. سپس یک ملاقه از تخم‌مرغ هم‌زده را در تابه بریزید تا خودش را بگیرد. برای سرو، یک تا دو قاشق چای‌خوری از مایه کوکو را در نان تخم‌مرغی بریزید و دو طرف آن را روی هم بیاورید. قاشق غذاخوری سیب‌زمینی پخته شده نیز به مایه کوکو گردو اضافه می‌کنند.

– کال کباب گیلانی

در ادامه ماهی‌های کولی را به نمک، فلفل و گلپر آغشته کنید و در روغن فراوان و داغ، سرخ کنید تا دو طرف آن‌ها برشته و طلایی شود. آرد برنج را در یک کاسه با آبغوره مخلوط کنید و هم بزنید تا گلوله‌ای از آرد باقی نماند. اجازه دهید تا آش روی حرارت ملایم بجوش و سبزیجات بپزند و نرم شوند. در ادامه پیاز رنده شده، گوشت چرخ‌کرده، نمک و فلفل را در یک کاسه مخلوط کنید و با دست خوب ورز دهید. سپس آن را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا کمی خودش را بگیرد. پس از نیم ساعت، با دست، کوفته‌های کوچکی به‌اندازه فندق درست کنید و یکی یکی در آش بیندازید و اجازه دهید تا آش بجوشد.

در نهیات این خورشت را با بادمجان و گوجه‌های سرخ شده تزیین می‌کنند. اصالت شامی، غذای خوشمزه گیلانی، به رودبار باز می‌گردد. راز خوشمزگی شامی رودبار استفاده از سبزی‌های معطر است. شمالی‌ها گوشت چرخ‌کرده را با سبزیجات معطر ترکیب می‌کنند و به همراه گوجه فرنگی و روغن می‌پزند.

غذاهای مازندرانی از تنوع زیادی برخوردار است و طعم و مزه آن‌ها واقعا بی‌نظیر می باشد. در ادامه برخی از این غذاها را مانند خورشت آلو، ترش ترشو، ترش سماق، ملاقورمه، آش گزنه، مالابیج، خورشت بادمجان کباب، باقلا وابیج و …. را به شما عزیزان معرفی و طرز تهیه آن ها را آموزش خواهیم کرد.

یکی از پنج غذای استان گیلان است که به ثبت ملی رسیده است. این غذا در مناسبت‌های مختلف در فصل انار و به‌خصوص برایشب یلداپخته می‌شود. در گیلان و بسیاری از کشور های آسیایی هم به وفور از آن برای تهیه غذا های متنوع استفاده می‌ شود. امکان ندارد سری به بازارهای محلی گیلان زده باشید و ماهی‌ دودی‌ های به نخ کشیده و آویزان به چشمتان نخورده باشد. این ماهی را معمولا به عنوان چاشنی در کنار غذاهایی همچون باقلا قاتق، ترش تره و ترش واش سرو می‌ کنند. اکثر افراد، بندر انزلی را به خاطر تالاب انزلی زیبایی که دارد دوست دارند.

انار بیج شبیه فسنجان است اما در آن آب انار و سبزی هم استفاده می شود. اول گردوی چرخ شده، آب انار و رب انار را ترکیب و چند ساعتی روی حرارت می گذاریم تا غلیظ شوند. در ظرفی جداگانه گوشت چرخ کرده و پیاز را به صورت کوفته های کوچک در می آوریم و به خورشت اضافه می کنیم. چند دقیقه ای قبل از اینکه پخت خورشت تمام شود گل پرها را هم با خورشت ترکیب می کنیم. برای اینکه کوفته های گوشت در خورشت باز نشوند باید برای طعم دار شدن آن از پیاز بدون آب استفاده کنید.

این‌ها در کنار ماهی‌هایی مانند سرخو وعده غذایی مقوی و خوش‌طعمی می‌سازند. زردچوبه، پیاز، سیر و ادویه‌های مخصوص جنوبی هم رمزوراز طعم خاص و خوشایند آن هستند. این غذا را در رستوران‌های شهرهای مختلف می‌توانید امتحان کنید.