کیک های گدازه ای مذاب شکلاتی {Make-Ahead}


کیک های گدازه ای مذاب شکلاتی هرگز آسان تر نبوده اند! خمیر ساده این کیک ها را می توان زودتر از موعد درست کرد تا هر زمان که هوس کردید، پخته شود.

باور نمی کنید که چقدر آسان است که کیک گدازه ای مذاب شکلاتی در خانه درست کنید!

،یبی از نور مانند کیک شکلاتی هوا و فوج داغ که از درون بیرون می ریزد همان چیزی است که رویاها از آن ساخته شده اند (حداقل رویاهای من).

کیک گدازه مذاب در بشقاب سفید با بستنی و سس فاج.

خمیر کیک گدازه مذاب

این خمیر واقعاً ساده است و می توان آن را بدون همزن پایه درست کرد، اما به چند مرحله کلیدی بستگی دارد:

  1. در زدن تخم مرغ ها تا زم، که خیلی غلیظ، ،ی، کف آلود و رنگ روشن شود، کوتاهی نکنید! این به خمیر شکلاتی کمک می کند تا سبک و پف دار شود.
  2. برای شکلات ذوب شده از یک شکلات با طعم عالی و شکلاتی که خوب آب می شود استفاده کنید. من تقریبا همیشه از چیپس شکلات تلخ و شیرین Ghirardelli در این دستور غذا استفاده می کنم. حتی برای ،، که حالت نیمه شیرین شکلاتی را ترجیح می دهند عالی است (این کیک های گدازه را خیلی تیره و غنی نمی کند). همه چیپس های شکلات هم ذوب نمی شوند. من توصیه می کنم از چیپس شکلات Ghiradelli یا Guit، برای ذوب شدن با کره در این دستور استفاده کنید.
  3. بعد از اضافه ، آرد، زیاد هم نزنید. فقط کمی خمیر را سریع هم بزنید تا آرد ،یب شود.
مخلوط ، تخم مرغ و شکلات و پودر قند برای خمیر کیک لاوا.

خمیر شکلات لذیذ و ضخیم متوسط ​​خواهد بود اما همچنان قابل ریختن است.

حباب های هوای کوچک در سرتاسر خوب هستند!

خمیر کیک شکلاتی در کاسه شیشه ای.

بهترین اندازه Ramekins برای استفاده

من کیک های گدازه ای را در آن درست می کنم رامکین 8 اونس {aff. ارتباط دادن}.

همچنین می تو،د استفاده کنید رامکین 6 اونس {aff. ارتباط دادن} (اگر چنین است، احتمالاً به جای شش کیک، هشت کیک گدازه از دسته دریافت خواهید کرد).

و … شاید بهترین راز حفظ شده این باشد که اینها فنجان کاستارد پیر، شیشه ای ساده و فوق العاده ارزان {aff. ارتباط دادن} برای این کیک ها نیز عالی عمل می کند. این همان چیزی است که عمه مرلین من (سازنده این دستور غذا) بیشتر از آن استفاده می کند.

من همچنین کیک های گدازه ای را در قالب استاندارد مافین درست کرده ام (فقط 10 فنجان را پر می کنم، نه همه 12 تا). در صورت استفاده از قالب مافین، زمان پخت چند دقیقه کمتر است، و سخت‌تر است که آنها را بچرخ،د و زیبا به نظر برسند، اما قطعاً کار می‌کند!

رامکن با کره و پودر کاکائو.

نحوه چرب ، رامکن ها

این کیک های گدازه ای مذاب شکلاتی به یک رامکین خوب چرب شده تکیه می کنند تا به راحتی برای آبکاری و سرو بیرون بیایند.

بله تو می توان فقط آنها را درست در رامکین حفاری کنید، اما سرگرم کننده و کمی سنتی تر است که آنها را در بشقاب قرار دهید تا به این ترتیب سرو کنید.

چگونه: کره را به طور آزادانه روی ته و کناره‌های هر رامکین ،ید یا ،ید، به شکاف‌ها، مخصوصاً جایی که کناره‌ها و پایین به هم می‌رسند، دقت کنید. سپس پودر کاکائو را به طور یکنواخت در آن بپاشید و مقدار اضافی آن را بگیرید. به نظر می رسد این ترفند را کاملاً انجام می دهد!

خمیر کیک شکلاتی را داخل رامکین بریزید.

هر رامکین را حدود 2/3 پر از خمیر کنید.

فقط تا زم، که لبه‌ها و ،مت بالایی آن‌ها تنظیم شود، بپزید، اما هنوز کمی تکان دادن به مرکز وجود دارد.

کیک گدازه مذاب پخته شده روی تابه.

چگونه کیک های گدازه ای را درست کنیم

در خارج از فر، بگذارید کیک های گدازه 2 تا 3 دقیقه بمانند قبل از اینکه لبه آن را با یک چاقوی نازک شل کنید.

*آنها می توانند بیشتر از آن بنشینند – فقط حواستان باشد که اگر این کار را بکنند، به احتمال زیاد تمیز ، آنها سخت تر خواهد بود و سرد شدن در رامکین داغ به این م،ی است که مرکز مذاب ممکن است کمی بیشتر بپزد و کاملاً مانند گدازه نباشد. -y.

بشقاب سرو را روی رامکین قرار دهید و نوک آن را بگذارید تا بشقاب روی پیشخوان باشد. روی بشقاب و رامکین به آرامی ضربه بزنید تا کیک بیرون بیاید.

از یک پد داغ استفاده کنید تا رامکین داغ را با دقت از روی کیک بردارید.

کیک گدازه مذاب را در رامکین شل کنید و آن را روی بشقاب قرار دهید.

یک دسر مورد علاقه

این کیک های گدازه ای مذاب شکلاتی به راحتی در خانه درست می شوند و یکی از دسرهای مورد علاقه من هستند.

آنها را با بستنی و گاهی اوقات سس تند فاج سرو می کنیم، اما ساده هم خوشمزه هستند. کاملا شکلاتی و بسیار غنی و خوشمزه هستند که باورن،ی هستند.

بسیاری از شما عاشق این کیک های گدازه خانگی نیز شده اید!

اشلی می نویسد: دختر 13 ساله من امروز اینها را فقط با کمی راهنمایی من درست کرد. آنها ضربه بزرگی بودند. آنها آسان هستند و ما همیشه مواد لازم را در اختیار داریم – این می تواند خطرناک باشد! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

برندا می گوید: فوق العاده خوشمزه! موفقیت بزرگ با خانواده ام ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

شلی می گوید: اینا خیلی خوبن!! من اینها را با بچه هایم درست کردم، و آنها فکر ،د که کل روند فوق العاده بود!! ما از آنها با مقداری بستنی لذت بردیم، و آنها بسیار خوب هستند! متش، مل!!! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

دوریس می نویسد: اینها را دقیقاً مطابق دستور العمل دسر در روز کریسمس درست کردید. کیک ها را در اوایل بعدازظهر درست کردم و بعد از شام که در حال افتتاح هدایا بودیم آنها را پختیم. همه در مورد آنها کاملاً هول ،د! قطعا یک دروازه بان! متش،. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️

قاشق کیک گدازه مذاب روی قاشق.

یک سال پیش: فراستینگ با،ریم شکلاتی
دو سال پیش: ژامبون شیرین پخته شده
سه سال پیش: پخش کره با سیر و گیاه

کیک گدازه مذاب روی بشقاب سفید با بستنی و قاشق.

کیک های گدازه ای مذاب شکلاتی مورد علاقه من

بازده: 6 کیک ها

زمان آماده سازی: 20 دقیقه

زمان پخت: 13 دقیقه

زمان کل: 33 دقیقه

  • 1 فنجان (170 g) شکلات نیمه شیرین یا تلخ ،د شده (به یادداشت مراجعه کنید)
  • 10 قاشق غذاخوری کره شور
  • نیشگون گرفتن از نمک، حدود 1/8 قاشق چای خوری – اگر از کره بدون نمک استفاده می کنید، بیشتر استفاده کنید
  • ½ قاشق چایخوری عصاره و،ل
  • 3 تخم مرغ های بزرگ
  • 3 زرده تخم مرغ بزرگ
  • 1 ½ فنجان ها (171 g) شکر پودر شده
  • ½ فنجان (71 g) آرد همه منظوره
  • فر را با دمای 375-400 درجه فارنهایت گرم کنید (به یادداشت مراجعه کنید!).

  • کف و کناره‌های شش رامکین 6 یا 8 انسی را با برس زدن یا ،تیک به طور یکنواخت روی ته و کناره‌های هر یک از رامکین‌ها چرب کنید و به شکاف‌ها، به‌ویژه جایی که کناره‌ها و پایین به هم می‌رسند، دقت کنید. پودر کاکائو بپاشید تا به طور یکنواخت پوشش داده شود و اضافی آن گرفته شود.

  • در یک کاسه متوسط، شکلات و کره را اضافه کنید و با فاصله 1 دقیقه در مایکروویو ذوب کنید و در بین آن‌ها هم بزنید تا ذوب و یکدست شود (روی حرارت زیاد نگذارید). این کار را در قابلمه روی اجاق نیز می توان انجام داد.

  • از روی حرارت، نمک و و،ل را هم بزنید. اجازه دهید مخلوط تا دمای اتاق خنک شود (می تواند کمی گرم باشد اما داغ نباشد).

  • در یک کاسه بزرگ با یک همزن برقی دستی یا در کاسه یک همزن برقی مجهز به ضمائم پارویی، تخم‌مرغ‌ها و زرده‌های تخم‌مرغ را با همزن بزنید تا غلیظ و رنگ آن روشن شود، 2 تا 3 دقیقه (این مرحله را نادیده نگیرید! ).

  • پودر قند را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط شکلات سرد شده و آب شده و آرد را اضافه کنید و با قاشق یا کاردک مخلوط کنید تا زم، که یکدست شود و هیچ رگه ای باقی نماند (بیش از حد مخلوط نکنید).

  • خمیر را به طور مساوی بین رامکین ها ت،یم کنید و رامکین ها را روی یک ورقه پخت بزرگ قرار دهید و بین هر ظرف دو اینچ قرار دهید.

  • به مدت 12 تا 13 دقیقه بپزید تا زم، که کناره ها سفت شوند و وقتی کیک ها را در مرکز لمس کنید، نرم شوند. زمان در اینجا بسیار مهم است و خیلی به این بستگی دارد که فر شما گرم یا خنک بپزد. می‌خواهید کیک‌ها به اندازه‌ای طول، بپزند که بدون اینکه تا آ، پخته شوند، پوسته‌ای در اطراف مواد مذاب تشکیل دهند.

  • از فر خارج کنید و بگذارید 2-3 دقیقه بماند. یک چاقوی کوچک یا کاردک ف،ی دور لبه ها بکشید تا شل شود. یک بشقاب را به صورت وارونه روی رامکین قرار دهید و با نگه داشتن هم روی بشقاب و هم روی رامکین، با احتیاط بچرخ،د تا کیک روی بشقاب بیفتد (اگر کیک بلافاصله بیرون نیامد، خیلی آرام به کف رامکین ضربه بزنید. ).

  • کیک ها را با پودر قند پاشیده یا با خامه فرم گرفته و توت فرنگی یا بستنی و سس تند فاج (یا ،یبی از همه!) سرو کنید.

درجه حرارت: دستور پخت اولیه دمای پخت 425 درجه داشت. دمای هر فری دقیقاً متفاوت است، اما من متوجه شدم که در فر فعلی من خیلی زیاد است، بنابراین معمولاً آنها را اکنون در دمای 375 یا 400 درجه فارنهایت می‌پزم. اگر فر شما در سمت گرم پخت، کیک‌ها را در دمای 375 درجه فارنهایت بپزید.
شکلات: من تقریبا همیشه از چیپس شکلات تلخ و شیرین Ghirardelli در این دستور غذا استفاده می کنم. همه چیپس‌های شکلات خوب ذوب نمی‌شوند – من چیپس شکلات Ghirardelli یا Guit، را برای ذوب شدن با کره توصیه می‌کنم.
روغن کاری رامکینز: استفاده از اسپری پخت و پز با آرد در آن (مانند Baker’s Joy) عالی عمل می کند، اما ممکن است کمی باقیمانده سفید یا زرد روی لبه های بیرونی کیک باقی بماند (بسیار مهم نیست). معمولا رامکین ها را خیلی خوب با کره چرب می کنم و سپس پودر کاکائو می پاشیم تا به طور یکنواخت گرد و غبار گرفته شود و اضافی آن گرفته شود.
جلوتر: خمیر کیک را می توان 1-2 روز قبل درست کرد و در رامکین ها پخش کرد. روی رامکین ها را با پ،تیک بپوش،د و در یخچال بگذارید. کیک ها را طبق دستور بپزید (کاسه پ،تیکی را بردارید) 30-60 ث،ه بیشتر به زمان پخت اضافه کنید تا خمیر سرد را در نظر بگیرید.

خدمت: 1 کیک، کا،ی: 557کیلو کا،ی، کربوهیدرات ها: 54g، پروتئین: 7g، چربی: 35g، چربی های اشباع شده: 20g، کلسترول: 231میلی گرم، سدیم: 206میلی گرم، فیبر: 3g، قند: 41g

دنبال ، @MelsKitchenCafe در اینستاگرام و دستور العمل هایی که از وبلاگ من درست می کنید را با استفاده از هشتگ به من نشان دهید #ملسکی کافه. من عاشق دیدن همه خوبی هایی هستم که شما در آشپزخانه های خود دارید!

منبع دستور غذا: اقتباس کمی از دستور غذائی که در خانواده بزرگ من از پسر عمویم کامیل معروف است، که توسط خاله مرلین به من داده شده (و بارها به من سرو شده است)

دستور غذا در ابتدا در مارس 2016 ارسال شده است. ژانویه 2023 با ع،‌های جدید، یادداشت‌های دستور پخت و غیره به‌روزرس، شد.

یک کیک گدازه ای مذاب شکلاتی با لقمه ای که از وسط آن بیرون می آید.

سلب مسئولیت: من یکی از شرکت‌کنندگان در برنامه Amazon Services LLC Associates هستم، یک برنامه تبلیغاتی وابسته که برای فراهم ، وسیله‌ای برای ،ب هزینه از طریق پیوند به Amazon.com و سایت‌های وابسته طراحی شده است. به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.




منبع: https://www.melskitchencafe.com/my-favorite-c،colate-molten-lava-cakes/