توفو سبزیجات کریسپی ونتون [Deep-Fried + Air Fried]


من به ،وان یک همکار آمازون از ،یدهای واجد شرایط درآمد ،ب می کنم.

گرافیک pinterest برای ونتون های سرخ شده ترد

سبزیجات و توفو کریسپی ونتون ها را سرخ کنید یا در هوا سرخ کنید تا بیرون طلایی ترد و وسط آن نرم شوند. یک پیش‌غذا، میان‌وعده یا میان‌وعده دلپذیر و خوشمزه!

چندین گیاه توفو کریسپی وونتون تکمیل شده روی یک سطح سفید پخش شده اند

فرید ونتون چیست؟

Wontons یک پیراشکی چینی است که معمولاً با گوشت خوک و/یا میگو پر می‌شود و به صورت بخارپز/در داخل سوپ یا – در غذاهای چینی آمریکایی – به‌،وان پیش‌غذای سرخ‌شده به نام وونتون سرخ شده سرو می‌شود. اینها تا زم، که ترد شوند سرخ می شوند و معمولاً با سس غوطه وری مانند سس آلو، شیرین و ترش، ،دل داغ و غیره سرو می شوند.

با این حال، برای این دستور غذای گیاهی وگان، همه محصولات حیو، را کنار گذاشته ایم. در عوض، این خوراکی‌های ترد با توفو موریش تریاکی و پر ، سبزیجات پر می‌شوند. به‌علاوه، همراه با روش سنتی وونتون سرخ‌کرده، نحوه درست ، ونتون‌های سرخ‌کن هوا برای نتایج ترد با ،ری از روغن را نیز به اشتراک می‌گذاریم!

این ونتون های ترد به راحتی در چند دقیقه آماده و طبخ می شوند و به ،وان یک پیش غذای دلپذیر (و مورد تایید کودکان) یا فینگر فود در مهم، های شام، من،ت های خاص یا حتی یک غذای شب هفته عالی هستند.

به‌علاوه، این باعث می‌شود که یک دسته عظیم 50 ونتون فوراً لذت ببرید یا بعداً فریز کنید – و بسیار مقرون به صرفه‌تر از بیرون‌بر (درست مانند Veggie C،w Mein یا برنج قهوه‌ای سرخ‌شده سبزیجات)!

مواد تشکیل دهنده و جایگزین ها

این دستور غذای وگان ونتون فقط از 7 ماده تشکیل شده است (با پر ، ونتون وگان با 5 ماده)، که در درجه اول از مواد اصلی انبارداری ارزان است.

مواد تشکیل دهنده توفو سبزیجات کریسپی ونتون با یک سطح سفید اندازه گیری شده است
  • پیاز: ما از پیاز زرد استفاده می کنیم، اما پیاز سفید هم جواب می دهد.
  • هویج: یک هویج معمولی و کوچک برای این ونتون های گیاهی فوق العاده عمل می کند.
  • توفو: از توفوی بسیار سفت و فشرده به مدت 30 دقیقه استفاده کنید (در اینجا نحوه فشار دادن توفوی خود را بیاموزید).
  • سس تریاکی: از فروشگاه ،یداری شده یا خانگی استفاده کنید.
  • من بید هستم: سس سویا معمولی یا کم سدیم موثر است. اگر فاقد گلوتن باشد، از آمینوهای تاماری/نارگیل استفاده کنید.
  • لفاف ونتون وگان: می تو،د از لفاف های ونتون مربعی (مثل ما) یا گرد استفاده کنید. لفاف های پیراشکی وگان به اندازه کافی کار می کنند. می تو،د این ها را از بسیاری از خواربار فروشی ها (در ،مت سرد نزدیک لبنیات و سایر خمیرها یا بخش یخ زده) یا بازارهای آسیایی ،یداری کنید.
  • روغن: هنگام سرخ ، ونتون ها در هوا معمولا از روغن زیتون استفاده می کنیم. برای سرخ ، عمیق از روغن نباتی یا روغن کانولا استفاده کنید.

ما نیز توصیه می کنیم سس ترش و شیرین برای غوطه ور ، ونتون های گیاهی

در غیر این صورت چگونه می توانم کریسپی ونتون ها را پر کنم؟

هنگامی که روش پخت این ونتون های گیاهی را بد،د، به زودی متوجه خواهید شد که راه های زیادی برای پر ، و لذت بردن از آنها وجود دارد.

  • ونتون های سبزیجات: کلم رنده شده و شیتاک های خشک شده آبدهی شده ریز ،د شده را به مخلوط سبزیجات توفو فوق اضافه کنید تا ونتون های گیاهی خوشمزه ای داشته باشید.
  • پنیر خامه ای وگان: 8 اونس پنیر خامه ای گیاهی را با 2 تا 3 قاشق غذاخوری پیاز سبز، سس سویا یا نمک و پودر سیر (به طعم) ،یب کنید. برای یک نسخه تند، مقداری سس تند اضافه کنید.
  • کیک پنیر وگان شیرین: پنیر خامه ای وگان را با پودر قند (یا اریتریتول)، و،ل و میوه هایی مانند توت فرنگی یا زغال اخته ،د شده ،یب کنید.
  • شکلات وگان: از نوتلا و شکلات وگان استفاده کنید که با پودر قند پودر شده است.

چگونه ونتون های وگان کریسپی درست کنیم؟

  • 1) ابتدا پیاز و هویج را به طور تقریبی ،د کنید، سپس آن ها را به غذاساز منتقل کنید تا به حالت پودر درآیند.
فرآیند افزودن سبزیجات به غذاساز
بعد از پردازش سبزیجات در غذاساز
  • 2) سپس توفو (فشرده) را با سس تریاکی و سس سویا در یک کاسه اضافه کنید و بگذارید حداقل 10 دقیقه تا مارینت شود.
فرآیند اضافه ، توفو به کاسه سس
  • 3) سپس کف یک تابه بزرگ را با مقداری روغن بپوش،د و روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. پس از داغ شدن، هویج، پیاز و توفو را به سس آن اضافه کنید و با ملاقه/قاشق/ماشر توفو را له کنید.
فرآیند اضافه ، سبزیجات فرآوری شده به ماهیتابه
فرآیند اضافه ، توفو ،د شده به ماهیتابه
  • 4) تا زم، که مخلوط سبزیجات توفو آسیاب شده کاملاً پخته شود، مرتباً هم بزنید (5-6 دقیقه). سپس آن را کنار بگذارید تا خنک شود.
فرآیند مخلوط ، مواد با هم در تابه
  • 5) برای مونتاژ ونتون های سبزیجات توفو، 1 قاشق غذاخوری از فیلینگ سبزیجات توفو را به مرکز لفاف ونتون اضافه کنید و از یک انگشت مرطوب در امتداد لبه های شیرینی استفاده کنید. آن را از وسط تا کنید تا مثلثی شکل بگیرد و به آرامی فشار دهید تا لبه ها بسته شود. این کار را با باقی مانده فیلینگ و بسته بندی ها تکرار کنید.
فرآیند افزودن فیلینگ به روکش ونتون
ع، فرآیند تشکیل ونتون در برابر پس زمینه سفید
چندین ونتون از قبل سرخ شده روی سطح سبک پخش می شوند

لفاف های Wonton به سرعت خشک می شوند، بنابراین آنها را پوشیده نگه دارید با یک حوله آشپزخانه مرطوب

برای فرید وونتون

  1. حدود 1 ½ اینچ روغن سرخ ،ی خنثی (به اندازه کافی برای غوطه ور شدن کامل ونتون ها) را به یک تابه عمیق اضافه کنید و آن را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید (باید به 350F/175C برسد).
شات فرآیند سرخ ، ونتون در ماهیتابه

برای آزمایش اینکه آیا روغن بدون دماسنج به اندازه کافی داغ است یا خیر، یک عدد چاپستیک یا سیخ چوبی را داخل روغن آغشته کنید. باید فورا حباب بزند اما دود نشود.

  1. ونتون های گیاهی را به صورت دسته ای فقط برای چند دقیقه (2 تا 3 دقیقه) سرخ کنید تا هر دو طرف به طور مساوی بپزند تا قهوه ای طلایی و ترد شوند.
  2. از یک قاشق سوراخ دار برای انتقال ونتون های سرخ شده به یک لایه حوله کاغذی استفاده کنید تا آب آن خارج شود.

برای Air Fryer Wontons

  1. سرخ کن هوا را با دمای 370 درجه فارنهایت/188 درجه سانتیگراد گرم کنید و کف سبد را با مقداری روغن اسپری کنید.
  2. یک لایه از ونتون های سبزیجات توفو را در سبد سرخ کن هوا پخش کنید، بین هر کدام فضایی برای گردش هوا باقی بگذارید و با روغن پخت و پز اسپری کنید (این کار باعث می شود که آنها به طرز شگفت انگیزی ترد شوند).
  3. به مدت 8 تا 10 دقیقه در هوا سرخ کنید و 4 دقیقه آن را برگرد،د تا قهوه ای طلایی و ترد شود.

این کار را با ونتون های باقی مانده از قبل تکرار کنید همه آنها را برای چند دقیقه در سرخ کن بادی قرار دهیدبنابراین همه ونتون های سرخ شده در هوا برای سرو گرم هستند.

نکات و نکات دستور العمل برتر

  • یک کاسه آب داشته باشید: برای فرو بردن انگشتان خود برای مهر و موم ، ونتون های وگان.
  • شکل وونتون: همه چیز را با یک تا ، ساده نگه می داریم، اما با خیال راحت شکل های دیگر را امتحان کنید (ی،ی هر 4 گوشه را در وسط به هم نزدیک کنید یا مثلث را تا کنید و سپس گوشه های بیرونی را به هم نزدیک کنید).
  • ونتون ها را بیش از حد شلوغ نکنید: هنگام سرخ ، عمیق، اضافه ، بیش از حد غذا می تواند باعث نوسانات دمای روغن شود و منجر به یک فاجعه روغنی و چرب شود. در سرخ کن بادی، ونتون های سرخ شده در هوا اگر خیلی نزدیک باشند بخار می شوند.
  • استفاده از دماسنج برای سرخ ،: اگر یکی دارید، بهتر است مطمئن شوید که روغن در دمای من،ی است، تا کوفته‌های سرخ‌شده گیاهی نسوزند (اگر خیلی داغ هستند) یا بیش از حد چرب یا به‌طور ناموزون پخته شوند (اگر خیلی سرد).
  • عملکرد: این دستور ونتون وگان حدود 50 ونتون توفوی سرخ شده درست می کند.

آیا می تو،د ونتون های وگان را پیش رو بسازید؟

برای کاهش آماده سازی، می تو،د فیلینگ را آماده کنید یک روز قبل و در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. شما همچنین می تو،د ونتون های توفو سبزیجات را جمع آوری کنید و آنها را برای بعد منجمد کنید.

برای یخ زدن، آنها را در یک لایه روی یک سینی پهن کنید تا کاملا منجمد شوند، سپس آنها را به کیسه Ziplock/Stasher تا حدا،ر زمان انتقال دهید. 2 ماه. از یخ زده بپزید (تا زم، که یخ نباشند، که در سرخ کن می تواند خطرناک باشد)، زمان پخت را کمی افزایش دهید.

از نظر فنی می‌تو،د ونتون‌های مونتاژ شده و نپخته را تا یک روز در یخچال نگهداری کنید، اما اگر به طور ایمن در آن قرار نگیرند (همچنین دست نزنند)، می‌توانند خشک شوند.

چندین گیاه توفو کریسپی وونتون تکمیل شده روی یک سطح سفید پخش شده اند

چه چیزی برای سرو با کریسپی وونتونز

از ونتون های سرخ شده ترد با سس غوطه وری مورد علاقه خود، مانند سس ترش و شیرین، سس فلفل دلمه ای شیرین، سس بادام زمینی، یا مایو تند وگان لذت ببرید.

همچنین می‌تو،د آن‌ها را به‌،وان کناری با سرخ‌کرده‌ای خوشمزه مانند توفو کنجد تند، سوپ زنجبیل سیر یا کاهو توفو سرو کنید.

دستورالعمل های ذخیره سازی

پس از پخته شدن، ونتون های ترد بهتر است بلافاصله لذت ببرید (مخصوصا ونتون های سرخ شده). با این حال، هر باقی مانده در ذخیره می شود یخچال تا 2 روز یا در فریزر به مدت 2 ماه.

دوباره گرم کنید آنها را در فر یا سرخ کن با دمای 375 درجه فارنهایت / 190 درجه سانتیگراد برای چند دقیقه (در صورت یخ زدن طول، تر) تا زم، که یک بار دیگر گرم و ترد شوند (یک اسپری روغن اضافی می تواند کمک کند).

پیش غذای گیاهی بیشتر

ع، ها توسط آلفونسو رویا

  • پیاز و هویج را در غذاساز ،د کنید.

  • توفوی فشرده را با تریاکی و سس سویا به یک کاسه بزرگ اضافه کنید. 10 دقیقه مارینت کنید.

  • کف تابه را با روغن آغشته کنید و روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بگذارید. هویج ،د شده، پیاز، توفو و سس اضافی را به ماهیتابه اضافه کنید.

  • با استفاده از ملاقه، توفو را له کنید تا زم، که کاملاً ،د شود. به طور مداوم آن را برگرد،د تا مخلوط توفوی آسیاب شده کاملاً پخته شود. پس از اتمام پخت، بگذارید خنک شود.

  • پس از خنک شدن مخلوط، 1 قاشق غذاخوری از مخلوط را در مرکز یک بسته بندی ونتون ،ید. لفاف را از وسط تا کنید تا با استفاده از مقدار کمی آب مخلوط توفو را به صورت مثلث تشکیل دهید. هر چند بار که لازم است این کار را تکرار کنید.

  • روی حرارت متوسط ​​رو به بالا، ونتون ها را سرخ کنید تا هر دو طرف کمی قهوه ای شوند، ونتون های تمام شده را کنار بگذارید تا خنک شوند.

  • یک کاسه آب داشته باشید: برای فرو بردن انگشتان خود برای مهر و موم ، ونتون های وگان.
  • شکل وونتون: همه چیز را با یک تا ، ساده نگه می داریم، اما با خیال راحت شکل های دیگر را امتحان کنید (ی،ی هر 4 گوشه را در وسط به هم نزدیک کنید یا مثلث را تا کنید و سپس گوشه های بیرونی را به هم نزدیک کنید).
  • ونتون ها را بیش از حد شلوغ نکنید: هنگام سرخ ، عمیق، اضافه ، بیش از حد غذا می تواند باعث نوسانات دمای روغن شود و منجر به یک فاجعه روغنی و چرب شود. در سرخ کن بادی، ونتون های سرخ شده در هوا اگر خیلی نزدیک باشند بخار می شوند.

کا،ی: 66کیلو کا،یکربوهیدرات ها: 5gپروتئین: 1gچربی: 5gچربی های اشباع شده: 0.4gچربی های چند غیر اشباع: 1gچربی اشباع شده: 3gچربی ترانس: 0.02gکلسترول: 1میلی گرمسدیم: 166میلی گرمپتاسیم: 23میلی گرمفیبر: 0.2gقند: 0.4gویتامین A: 168IUویتامین سی: 0.1میلی گرمکلسیم: 6میلی گرماهن: 0.4میلی گرم

سلب مسئولیت: اگرچه plantbasedonabudget.com سعی در ارائه اطلاعات دقیق تغذیه ای دارد، لطفاً توجه داشته باشید که اینها فقط ،ن هستند. اطلاعات تغذیه ای ممکن است بر اساس نوع محصول، نام تجاری ،یداری شده و سایر روش های غیر قابل پیش بینی تحت تأثیر قرار گیرد. Plantbasedonabudget.com هیچ مسئولیتی در قبال هیچ گونه ضرر و زیان ناشی از اتکای شما به اطلاعات تغذیه ای نخواهد داشت. اگر نیاز به پیروی از رژیم کا،ی خاصی دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

نویسنده: جن وانگ

دوره: پیش غذا

غذا: آسیایی

روش: سرخ ،

رژیم غذایی: وگان

کلید واژه ها: سرخ شده با هوا، ترد، وانتون ترد، فینگر فود، ونتون خانگی، توفو، توفو وانتون، وگان، پیش غذای گیاهی، وگان وانتون، گیاهخواری



منبع: https://plantbasedonabudget.com/crispy-fried-tofu-wontons/