غذاهای شمالی با ماهی

در تابه را گذاشته و به مدت ۱ ساعت اجازه دهید تا مرغ به آرامی بپزد. ماهی شکم پر را با کته زعفرانی و دورچینی از زیتون پرورده، جعفری، لیمو ترش و گوجه گیلاسی سرو کنید. اگر از رب انار به‌جای آب انار استفاده کنید، رنگ کال کباب تیره می‌شود. شما می‌توانید گوشت را از این طرز تهیه حذف کنید تا یک غذای گیاهی داشته باشند.

  • محیط رستوران هم از دیگر دلایلی است که گیلانه را به یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی تهران بدل کرده است.
  • تفاوت آن‌ها در این است که باقلاقاتوق به‌صورت آب‌دار سرو می‌شود؛ در حالی که باقلا وابیج، یک خوراک خشک و بدون آب است.
  • کال کباب گیلانی اصلی گاهی با ناز خاتون مازندرانی اشتباه گرفته می‌ شود.
  • روایات مسافران اولیه به ایران نشان می دهد که ظرف های سرو شده در طول قرن ها تغییر محسوسی نداشته است.

برنج را در یک قابلمه آب جوش بریزید و برای چند دقیقه آن را بپزید تا مغز دانه‌های برنج کمی نرم شود. حدود یک سوم از برنج را در یک قابلمه مناسب بریزید، اردک را روی برنج قرار دهید و بقیه برنج را نیز روی اردک بریزید. یک لیوان آب و روغن روی برنج دهید، روی درب قابلمه، دم‌کنی بگذارید و اجازه دهید تا باستیرما برای حدود چهار ساعت روی حرارت ملایم بپزد. واویشکا یکی از خوراک‌های خوشمزه‌ و مشهور شمالی است که اصالت آن به کشور روسیه برمی‌شود.

احتمالا اگر اولین باری که اسم این غذا را شنیده اید، کباب گوشت را متصور شده اید. اما این غذا یک عضو کبابی دارد که بادمجان کبابی است و در آن از گوشت استفاده نمی شود. این غذا هم انتخاب مناسبی برای کسانی است که به غذاهای سنتی علاقه دارند اما گیاه خوار هستند. البته حضور تخم مرغ در این غذا کاملا به سلیقه ی شما بستگی دارد.

خورش به

کدوحلوایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی می باشد و همین امر باعث می شود این غذا علاوه بر طعم لذیذ، سرشار از خاصیت باشد. در ادامه طرز تهیه کهی پلا را خدمت شما عزیزان شرح خواهیم داد. این غذا شامل مرغ کامل، گردو، آلو، زعفران، زرشک، آب لیمو یا آب نارنج، پیاز سرخ شده، شکر، نمک، فلفل، جعفری، گشنیز، نعنا و ترخون می باشد. این غذا شامل مرغ تکه شده، آلوخشک، دانه انار ترش، آب نارنج، پیاز، گردو و زعفران می‌ باشد. Jan 22, 2020 — ماهی مالاتا یکی از خوشمزه‌ترین و لذیذترین غذا‌های دریایی مخصوص شمال ایران …

طرز تهیه ترش واش گیلانی و خورش ترش واش مازندرانی و حتی ترش واش لنگرود هم بسیار شبیه است. سبزی ترش واش در کنار طعم فوق‌العاده، خواص درمانی زیادی هم دارد. ماهی سفید یکی از بهترین و خوشمزه ‌ترین ماهی‌ های شمال کشور است که طعم بسیار لذیذی دارد.

معرفی خوشمزه ترین غذاهای سنتی یزد

پس از نیم‌پز شدن حبوبات، هویج و چغندر نگینی خرد شده، سبزی خرد شده، نمک و فلفل را به حبوبات اضافه کنید. این آش مقوی، غذایی کامل و سیرکننده است که می‌توان آن را برای وعده ناهار و شام یا به‌عنوان پیش غذا سرو کرد. زمان پخت این آش، حدود دو ساعت است و شما می‌توانید آن را به آسانی در منزل درست کنید و از طعم آن لذت ببرید. گوشت غاز را با یک عدد پیاز چهار قاچ شده و زردچوبه برای سه ساعت در آب روی حرارت ملایم گاز بپزید. در همین حین، سبزی خرد شده را در روغن داغ کمی تفت دهید تا تغییر رنگ دهد؛ اما سیاه نشود.

جالب است بدانید که این غذای خوشمزه به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای محلی ایران معروف است و مردم در نقاط مختلف کشور از صرف این غذای خوشمزه لذت می برند. پختن این غذا زمان زیادی نمی‌برد به همین دلیل در شمال کشور خیلی زیاد پخته می‌شود. روش پخت ساده‌ای هم دارد، سبب زمینی نگینی با کدوی حلقه شده در پیاز سرخ شده و گوجه فرنگی ریز شده به آن اضافه می‌شود.

طرز تهیه سوپ مرغ مقوی خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی

ظاهر آن بسیار شیک بوده و متشکل است از دو طبقه با چیدمانی بسیار لوکس که از بدو ورود عاشق آن خواهید شد. احتمالا بدانید که گمج چیست؟ گمج به ظرف های سنتی گیلان می گویند که سفالی هستند و از آن برای پخت غذا به جای قابلمه استفاده می کنند. درست می شود که در نهایت هم تخم مرغ به آن اضافه می شود که می توانید بسته به میل خود این مورد را استفاده کنید. در ادامه 15 غذای معروف شمالی را ببینید و سعی کنید که حتما هر کدام از آن ها را یکبار امتحان کنید و لذت ببرید. این لیست به مرور کامل تر می شود، پس توصیه می کنیم باز هم به این صفحه سر بزنید. راستی اگر می خواهید فهرست غذایی کامل تری داشته باشید، توصیه می کنیم دستورهای زیر را هم ببینید.