غذاهای سنتی ایرانی معرفی خوشمزه ترین غذاهای سنتی ایران

بعد از حدود ۱۰ دقیقه می‌توانید روی مواد تان مقداری آب ریخته و اجازه دهید خورش ۳ تا ۴ ساعت روی گاز بماند، بدین ترتیب جا افتاده و پخته می‌شود. برای پخت خورش قیمه ابتدا باید لپه‌ها را خیس کنید و گوشت‌ها را خرد نمایید. همچنین لیمو عمانی‌ها باید درون آب سرد قرار داده شده و یک سوراخ کوچک روی آن‌ها ایجاد شود، بدین‌ترتیب تلخی آن‌ها گرفته خواهد شد.

بین هزاران غذای محلی و سنتی چندین غذا به دلیل طعم خیلی خوبی که دارند از غذاهای دیگر معروف‌تر‌ند و تعداد طرفدارنشان هم بیشتر است. حتی آوازه بعضی از این غذاهای ایرانی در کشورهای خارجی هم پیچیده است. اما آش رشته از تمامی این آش‎ ها معروف تر و محبوب تر است. این آش در ایامی مانند ماه رمضان به صورت نذری پخته می‎ شود و برای طبخ آن به موادی مانند حبوبات مختلف، سبزی‎ های مخصوص آش و رشته و کشک نیاز است. مهم ترین قسمت آش تزئین روی آن است و ایرانی ها در این مورد بسیار ماهر و خوش سلیقه هستند. برای تزئین آن از کشک، سیرداغ، نعنا داغ و پیاز داغ استفاده می ‎شود.

  • سپس پیازهای ریز خرد شده را در روغن بریزید و آن‌ها را تفت دهید تا کاملا سبک و طلایی شوند.
  • حدود ۳ الی ۴ ساعت به خورش خود زمان دهید و پس از آن مقداری نمک فلفل و شکر اضافه کنید.
  • رشته پلو که از انواع غذاهای ایرانی میباشد که در روز های خاص به عنوان رسومات ایرانی این غذا سرو میشود و به همین دلیل از انواع غذای مجلسی ایرانی محسوب میشود.
  • این غذا معمولا در مهمانی‌های مهم، مجالس عروسی، ایام محرم و ماه رمضان در گرمسار سرو می‌شود.

بریانی با تزئین خلال پسته، خلال بادام و زرشکی که با زعفران، لعاب خاصی به خود گرفته‌اند، به راستی غذایی چشم‌نواز است. نان سنگک خانگی چرب زیر بریانی، یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های خوردن این غذا به شمار می‌آید. در ادامه با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو، با طرز تهیه بریان اصفهان آشنا شوید و با تهیه آن در منزل، تجربه‌ای جدید از مزه کردن غذاهای محلی را کسب کنید. در لیست غذاهای ایرانی، «خورش کدو سبز» را با اسم «خورش کدو مسما» هم می‌شناسند. طرز تهیه خورش کدو مسما بسیار راحت است و در آن علاوه بر گوشت، از انواع گوشت استفاده می‌شود. بهتر است این غذای خوشمزه ایرانی را به عنوان یک خورشت تنک آب درست کنید.

کوفته تبریزی یک غذای ایرانی با اصالت ترک

به‌عنوان چاشنی می‌توانید از آب لیمو یا ماست استفاده کنید. به‌جای رب گوجه‌فرنگی می‌توان از رب انار یا کشک نیز استفاده کرد. برخی افراد برای طعم‌دار کردن شیر پلو از دارچین، هل و گلاب هم استفاده می‌کنند که کاملا سلیقه‌ای است. شیر پلو نباید بیشتر از ۲۰ دقیقه دم بکشد؛ زیرا ته‌دیگ آن زود تیره می‌شود و می‌سوزد. اگر فراموش کردید که لوبیا چیتی را از قبل خیس کنید، حتما دو بار آن را در بجوشانید و آب لوبیا را دور بریزید. اگر احساس کردید که ترشی خورش شما کافی نیست، کمی آبغوره یا گرد غوره به خورش بیفزایید.

» طرز تهیه انواع خورشت ایرانی «

این خورش مانند دیگر خورش‌های ایرانی با برنج سرو شده و همراه با سبزی خوردن، انواع ترشی و سالاد شیرازی به سر سفره آورده می‌شود. این کوکوی خوشمزه از نظر ظاهر و طعم تاحدودی شبیه به کیک شربتی مخصوص قزوین است؛ اما در اصل یکی از مخلفات معروف در کنار غذای سنتی شیرین پلو به شمار می‌آید. در ادامه با ما همراه شوید و طرز تهیه کوکو شیرین قزوینی و دیگر انواع این دسر خوشمزه را در مجموعه غذاهای محلی کجارو بخوانید. قیمه نثار را به‌جرئت می‌توان به‌عنوان یکی از زیباترین غذاهای محلی ایران معرفی کرد.

بهترین مکان برای خوردن غذاهای خوش مزه در شهر بندرعباس رستوران‌های کنار بازار مرکزی ماهی فروشان است. بدون شک تهیه لیست غذاهای سنتی ایرانی به کتابی قطور و یا چند جلدی ختم خواهد شد. اما در این میان برخی از غذاهای سنتی ایرانی هستند که از محبوبیت بیشتری برخوردارند و همیشه هم در صدر لیست‎ بهترین غذاهای سنتی ایرانی قرار گرفته اند.

مقداری گل‌برگ خشک شده گل رز نیز برای افزایش عطر و طعم روی آن ریخته می­‌شود و با تکه‌­های نان برشته خورده می­‌شود. ایرانی­‌ها به دو دسته تقسیم می‌­شوند؛ آن‌هایی که عاشق و شیفته کله پاچه هستند و کسانی که از این غذا متنفرند! از نظر گردشگران هم این غذا بدمزه­‌ترین و عجیب‌ترین غذای ایرانی است. یکی از دلایل عدم محبوبیت کله‌پاچه ظاهر و بوی این غذا است.