معرفی 10 مورد از بهترین غذاهای شمال سیتا سفری لذت بخش با انتخابی بهتر

اهالی مازندران و سواد کوه به شدت به آش گزنه علاقه دارند. برای مزه ترش آش گزنه از رب انار، آلوچه و ازگیل استفاده می‌شود. غذاهای گیلکی یکی از پرطرف‌دارترین و متنوع‌ترین غذاهایی هستند که در اقوام ایرانی وجود دارند؛ به همین دلیل طرف‌داران این غذاها هم کم نیستند. برای هر بار خوردن غذای گیلکی دیگر نیازی نیست که مسافت زیادی را طی کنید تا به شهرهای این استان برسید.

  • طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی مازندرانیدر اینجا ، طرز تهیه مرغ شکم پر مجلسی مازندرانی را بصورت کامل و حرفه ای قرار دادیم.
  • این غذا از پلوکباب هم برای گیلانی ها با ارزش تر هستش.
  • اسفناج پخته شده و بدون آب را به مواد داخل تابه اضافه کنید و آن‌ها را برای چند دقیقه با هم تفت دهید.
  • سپس یک عدد پیاز خلالی خرد شده و یک عدد فلفل دلمه‌ای خرد شده را در همان تابه با کمی زردچوبه تفت دهید تا نرم و سبک شوند.

رستوران بنه یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی در تهران است. رستوران گیلکی بنه با غذاهای شمالی بی‌نظیر، انواع ماهی آماده پذیرایی از شماست. رستوران بنه پارکینگ ندارد و باید برای سرو غذا زودتر به آنجا مراجعه کنید تا بتوانید به‌راحتی از غذای خود لذت ببرید. اگر دوست داشتید غذای شمالی را در فضایی لوکس و مدرن میل کنید به شما رستوران گیلکی بنه را پیشنهاد می‌کنیم که یکی از بهترین رستوران گیلانی در تهران است. شهرهای شمالی ایران غذاهای دریایی زیادی دارند که معمولا آن ها را با چاشنی بی نظیری تهیه می کنند.

ترش کباب

ترکیبات این غذا تخم مرغ، برنج، سیر، سبزی‌های اسفناج، جعفری، گشنیز، نعناع خالواش و آب نارنج است. یک غذای شمالی با رب انار بسیار خوشمزه که در مهمانی و مجالس درست میشه و خیلی طرفدار دارد. طعم فوق العاده ای دارد و بعد از اولین تجربه حتما دوباره درست خواهید کرد. واویشکا غذای محلی استان گیلان که اصالتا به کشور روسیه برمی‌گرده، پس از جنگ جهانی دوم به وسیله ی روس ها به غذاهای شمالی وارد شد. کباب ترش شمالی یک غذای شمالی با گوشت گوسفندی بسیار عالی و خوشمزه که طرفداران زیادی دارد با سبزی های معطر شمالی که طعم و عطر کباب را بینظیر می کند. در برخی از طرز تهیه‌ها از سیر رنده شده، گلپر و آب انار نیز استفاده می‌شود.

۱۷. خورش دختر لوس و طرز تهیه آن

در آخر، مقداری آب نارنج یا آب لیمو و نمک به خورش اضافه کنید. خورش چغرتمه مرغ را در ظرف سرو بکشید و همراه با برنج نوش جان کنید. کدوپلوی مازندرانی که در زبان محلی به آن کئی پلا گفته می‌شود، یکی از معروف‌ترین غذاهای شمال ایران است که از ترکیب برنج و کدو حلوایی تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا، پیاز را با کره تفت داده و کدو حلوایی خرد شده را به آن اضافه می‌کنند.

معرفی بهترین و لذیذترین غذاهای شیراز

«خورش ترش تره» از جمله خوشمزه‌ترین غذا های خطه شمال ایران به خصوص گیلان و یک غذای ساده و بدون گوشت است. این خورش لذیذ و سالم را معمولا با حبوباتی مثل عدس یا با برنج و حتی آرد برنج درست می‌ کنند. «غورابیج» یک غذای گیلانی است که معمولا با ماهی کولی درست می‌ شود و شبیه خورش فسنجان است. البته این غذا را با مرغ هم می‌ توان طبخ کرد ولی طرز تهیه غورابیج با مرغ اندکی کمی فرق می کند. برای رسیدن به رستوران نیلوفر آبی، لازم است که سوار قایق شوید و این خود می‌تواند لذت سفر را برایتان دو چندان سازد. در این رستوران انواع غذاهای گیلکی، دریایی، کباب‌ها و غذاهای خاص دیگر طبخ می‌شود و از محبوبیت بسیار زیادی نیز برخوردار است.