برنامه غذاهای سنتی گیلانی و شمالی دانلود کافه بازار

گمج کباب از کباب های ناب شمال است که در ظرف هایی به نام گمج درست می شود و به همین دلیل بااین نام شناخته می شود. هههههههغذاى هر ناحيه مخصوص به خاصيت بدنى و اب و هواى ناحيه و انچه انجا مى رويد براى مزاجشان خوب هست. اگر از شمال نيستيد خوب لازم نيست غذاهايشان را بخورد. ببينيد در منطقه كه شما هستيد چى رايج هست و به مزاجتان مطلوب.

خورش مرغ ترش ظاهری شبیه به قرمه سبزی دارد؛ برای طبخ این غذا از سبزیجاتی همچون گشنیز، جعفری، تره و کمی نعناع استفاده می شود. تکه های مرغ، سیر، لپه، رب انار و تخم مرغ نیز از دیگر موادی است که در طبخ این غذای خوشمزه به کار می رود. لازم به ذکر است؛ این خورشت را بدون لپه نیز طبخ می کنند. پس از رزرو هتل های شمال به یکی از رستوران های سنتی مراجعه کنید و این غذای بسیار لذیذ را نوش جان کنید. این خوروش خوشمزه که طعمی ترش دارد از معروفترین غذاهای شمالی محسوب می شود. برای تهیه این غذا بسته به سلیقه از گوشت مرغ، اردک، بلدرچین یا غاز استفاده می کنند.

سیر رنده شده و مرغ و زردچوبه و فلفل رب انار و سبزیجات را اضافه کنید و تفت دهید، آب داغ و نمک را اضافه کنید و صبر کنید تا یک ساعت خورشت جا بیافتد. این غذا از ترکیب سبزیجات خرده شده، گردوی چرخ شده، رب انار و سیر رنده شده با گوشت درست می‌شود. برای درست کردن آن مواد به خوبی با هم ترکیب شده و روی حرارت زغال پخته می‌شود. تاس کباب، یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که در هر نقطه‌ای از کشورمان به یک شکل طبخ می‌شود. این کباب خوشمزه با نان یا برنج سرو می‌شود و تجربه‌ای بی‌نظیر از آشپزی گیلانی را به شما پیشنهاد می‌کند.

  • در ادامه شما را با طرز تهیه انواع غذاهای گیلانی در خانه آشنا می‌کنیم تا با طبخ آن‌ها در منزل، حال و هوای شمال را به خانه بیاورید.
  • با مجله کوروش همراه باشید تا یک لیست منوی غذای گیلانی را به شما معرفی کنیم.
  • سپس شعله گاز را کم کنید، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید تا مرغ‌ها برای ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزند.
  • رستوران ماهی ماهی یک رستوران گیلانی که با ارائه انواع غذاهای گیلکی باکیفیت بالا و طعمی بی‌نظیر در محیطی بسیار لوکس یکی از بهترین رستوران‌های گیلکی در تهران است.

سایر اهالی گیلان هم پنیر لیقوان و سبزی خوردن را جزو آداب خوردن شامی پوک گیلانی می‌ دانند. مواد اصلی شامی پوک را هم گوشت چرخ کرده گوسفندی بدون چربی، لپه، پیاز، تخم مرغ و ادویه های دلخواه تشکیل می دهند.. خورشت «چغرتمه مرغ» یکی از غذا های سنتی گیلان است که طعم ویژه ای دارد. این غذا از ترکیب مرغ، تخم مرغ و آب نارنج تازه تهیه می‌ شود و یک ایده عالی برای تنوع بخشیدن به رژیم غذایی سالم است. در میان غذاهای شمالی انواع غذای نونی طرفداران بسیار زیادی دارد. غذاهایی که معمولاً از ترکیب سیر و بادمجان آماده می شود.

اگر به شمال ایران سفر کردید، حتما خورشت مرغ ترش را به همراه برنج خوش‌عطر شمالی امتحان کنید. این غذا از ترکیب مرغ، سبزیجات معطر، گردو، رب انار، پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه تهیه می‌شود. سبزیجات این غذا شامل گشنیز، جعفری، برگ سیر و سبزیجات محلی مازندران مانند زلنگ، اناریجه و اوجی می‌باشد. برای درست کردن مرغ ترش، ابتدا مرغ را با ادویه‌جات طعم‌دار کرده و سرخ می‌کنند. در ظرف دیگری سبزیجات خردشده را با مقدار کمی روغن تفت می‌دهند تا آب آن خشک شده و کمی سرخ شود.

کباب ترش یک غذای شمالی خوشمزه

گردو را خیلی کم تفت دهید؛ زیرا در غیر این صورت گردو می‌سوزد و طعم خورش را خراب می‌کند. خورش انار مسما به‌دلیل وجود دانه انار زودتر از بقیه خورش‌ها می‌سوزد؛ پس در حین طبخ آن مراقب باشید. ساقه‌های ریز خرد شده را با کمی آب در یک قابلمه کوچک بپزید. بعد از شکستن تخم‌مرغ‌ها روی اسفناج‌ها می‌توان آن‌ها را هم زد یا به‌صورت عسلی درست کرد. قدمت میرزاقاسمی به عصر حکومت قاجار در ایران برمی‌شود. این غذای لذیذ توسط محمدقاسم خان، والی حاکم رشت در زمان ناصرالدین شاه، ابداع و به نام او، نام‌گذاری شد.

۳. دوش کول کباب و طرز تهیه آن

این غذاهای خوشمزه را در منزل درست کنید و از طعم و مزه ی آن لذت ببرید. همانطور که می دانید مناطق شمال کشور دارای غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد. مردم شهر های شمالی انواع مختلفی غذا با استفاده از مرغ درست می کنند. در این مقاله طرز تهیه غذاهای شمالی با مرغ به شما ارائه می شود. در خیلی از غذاهای شمالی و مازندرانی از باقلای پلویی استفاده می شود که طعم بینظیری به غذا می دهد. باقلا وابیج با باقلا، شوید خشک، تخم‌ مرغ، سیر و کره درست می شود و معمولا با برنج خوش عطر شمال، زیتون پرورده و ماهی شور خورده می شود.

طرز تهیه غذاهای دیگر گیلانی

سپس آن‌ها را با پیاز رنده شده، تخم‌مرغ، نمک و فلفل مخلوط کنید و حسابی ورز دهید. روی سطح کار خود، آرد بپاشید و مایه کوکو را روی سطح کار پهن کنید. با استفاده از یک لیوان، کوکو را به‌شکل دایره برش بزنید و آن را در روغن سرخ کنید. سینه مرغ را با مقداری زردچوبه، یک عدد پیاز و یک حبه سیر بپزید.

لیست 8 غذای شمالی – غذاهای ایرانی از هر شهر یا استانی که باشند، بسیار خوشمزه و لذیذ هستند. یکی از معروف‌ترین و لذیذترین غذاهای محلی مربوط به استان های شمالی کشور بوده که رنگ و بوی آن هوش از سر آدمی می‌برد. طعم ترش انواع رب انار و آلوچه به همراه سبزی های کافیست تا بخواهیم طرز تهیه انواع غذاهای شمالی را یاد بگیریم.