طرز تهیه 23 غذای گیلانی برنجی و نونی با فیلم آموزش تهیه مجله کوروش

در ادامه پیاز خلالی خرد شده و زردچوبه را به مرغ اضافه کنید و با هم تفت دهید تا پیازها سبک و نرم شوند. سپس سبزی‌های خرد شده را در قابلمه بریزید و آن‌ها را کمی تفت دهید تا تغییر رنگ دهند. سپس روی آلوها با چاقو یک برش ایجاد کنید و آن‌ها را در خورش بریزید. خورش قرمه سبزی در استان گیلان به روش‌های مختلفی درست می‌شود.

نمکیار یک ظرف قطور و گود از جنس گِل است که عمق زیادی دارد. گیلانی‌های قدیمی کماکان تمام مواد کال کباب را در ظرف نمکیار و با سنگ گرد یا بیضی می‌سابند. برای تهیه فسنجان، ۶ قاشق غذاخوری گردوی سابیده شده را با سه تا چهار پیمانه آب به‌همراه زردچوبه و نمک روی حرارت متوسط گاز بگذارید تا به جوش آید.

برای تهیه این پیش غذای خوشمزه شمالی به‌صورت سنتی از سبزی‌های محلی مثل جعفری، گشنیز و چوچاق استفاده می‌شود. بادمجان‌ها را پس از شست‌و‌شو با پوست، روی منقل یا گاز کباب کنید. سپس آن‌ها را در آب سرد بیندازید تا پوست آن‌ها به‌راحتی کنده شود. در ادامه بادمجان‌های کبابی را با استفاده از چاقو، روی تخته آشپزخانه ساطوری کنید. گوجه‌فرنگی‌ها را برای چند دقیقه در آب جوش قرار دهید تا پوستشان به‌راحتی جدا شود. برنج آبکش شده را در تابه بریزید و با بقیه مواد مخلوط کنید.

Apr 16, 2020 — دستورپخت عالی برای کَپور کَله غذای شمالی با ماهی. یکی از معروف‌ترین و گیلکی ‌ترین رستورا‌ن‌ گیلانی در تهران که غذای اصل رشتی سرو می‌کند رستوران خوشبین است. رستورانی که به حسن رشتی معروف است و شعبه دومی از رستوران معروف حسن رشتی در شهر رشت است. همه چیز در خوشبین ساده، قدیمی و یادآور یک رستوران شمالی با اصالت است.

  • واویشکا دل و جگر از غذاهای سنتی و بسیار قدیمی استان گیلان است که با ترکیبات و طعم های متنوعی درست می شود.
  • حدود ۹۰ دقیقه زمان برای جا افتادن خوراک لوبیا نیاز است.
  • ضمن اینکه ماهی سفید از رستوران‌های گران به حساب می‌اید و برای هر نفر در ان با احتساب یک غذای اصلی و پیش غذا بین ۷۰ تا ۸۰ هزارتومان باید در نظر بگیرید.
  • اگر می‌خواهید برای رژیم غذایی سبزیجات یک ترشی خوشمزه انتخاب کنید، نازخاتون انتخاب بسیار درستی است.

در تهیه پامادور قاتوق پودر سیر می تواند جایگزین سیر رنده شده شود. اکبر جوجه یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای شمال کشور است که شعبه‌های رستوانی زیادی نیز در شمال کشور دارد. این غذا نوع دیگری از جوجه است که با کمی تغییر در نوع پخت آن، غذای معروف شمالی شده است. این غذای خوشمزه شمالی با رب انار شیرین، جوجه، زعفران دم کرده، لیمو ترش، روغن مایع و نمک و فلفل تهیه شده و به همراه برنج و رب انار خورده می‌شود. یکی دیگر از غذاهای لذیذ و اصیل که بین مازندرانی‌ها پر طرفدار است، نازخاتون می‌باشد. این غذا برای افرادی که رژیم دارند و می‌خواهند لاغر بشوند به خاطر کالری کمی که دارد مناسب است.

لذت پخت ماهی در خانه با این ترفندهای ساده دو چندان می‌شود!

سبزی سرخ شده را به گوشت پخته بیفزایید تا با هم بپزند. سپس گوشت خرد شده را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. در ادامه سه لیوان آب جوش در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا گوشت روی شعله ملایم گاز بپزد. سبزی خرد شده را جداگانه سرخ کنید و آن را به‌همراه نمک، فلفل و آبغوره در خورش بریزید. اجازه دهید تا خورش کم کم جا بیفتد و آب آن کشیده شود.

خورش گمج کباب

گوشت را به مخلوط سبزیجات اضافه کرده و به مدت ۵ ساعت در یخچال استراحت دهید. منطقه‌ای که با مناظر طبیعی و آب و هوایی جادویی، شما را چنان افسون می‌کند که زمان از دستتان در می‌رود و دوست ندارید هیچ‌وقت سفر تمام شود. اگر به آب انار دسترسی ندارید، از رب انار یا دانه‌های ریز انار استفاده کنید. در تهیه تاس کباب گیلانی به‌جای لیمو عمانی می‌توان از آب نارنج یا آب لیموی تازه نیز استفاده کرد. شما می‌توانید این غذا را با گوشت مرغ یا مرغابی و حتی ماهیچه گوسفندی نیز درست کنید.

به همین خاطر هر ساله توریست‌های زیادی به سمت شهرهای شمالی ایران می‌روند. در این مقاله تک تک غذاهای محلی مازندران را معرفی و برای هر کدام نیز عکس مناسبی تهیه کرده‌ایم. یکی دیگر از غذاهای چالوس و مازندران که به دست زنان کدبانوی این مناطق درست می‌شود، آش کدو است.

معرفی انواع غذاهای شمالی استان مازندران ( غذاهای محلی مازندران )

ترش‌ تره یک غذای اصیل گیلانی است که از ترکیب برنج، سبزیجات و تخم‌مرغ تهیه می‌شود. در ظرفی جداگانه سیر له شده را تفت داده و سبزیجات خردشده را به آن اضافه می‌کنند. سپس ترکیب سیر و سبزی را به برنج اضافه کرده و زمانی که آب خورشت کمی تبخیر شد، رب نارنج را نیز به آن می‌افزایند.