بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک شهر + تاریخچه مجله گردشگری سفر و سبک زندگی ره بال آسمان

پیچک و کینوال، دو نوع سبزی کوهی با طعمی تند و تیز هستند که تنها در فصل بهار پیدا می‌شوند؛ به همین دلیل این نان را در دیگر فصول سال با تره یا پیازچه درست می‌کنند. نان کلانه به‌صورت سنتی در تنور یا روی ساج گلی یا سنگی درست می‌شود؛ ولی می‌توان آن را روی گاز یا فر نیز طبخ کرد. این نان معمولا به‌عنوان میان وعده، عصرانه یا پیش‌غذا همراه با دوغ و ماست محلی سرو می‌شود. فلافل یکی از غذاهای سنتی و خیابانی خاورمیانه‌ است که در ایران و به‌خصوص در شهرهای جنوبی طرفداران بسیاری دارد. فلافل به توپ‌ها یا کتلت‌های سرخ شده‌ای از نخود چرخ‌شده، باقلای سبز چرخ شده یا هر دو گفته می‌شود.

  • در اینجا تعدادی از معروف ترین و شناخته شده ترین غذاهای ایرانی را برای گردشگران خارجی معرفی می کنیم.
  • امروز انواع غذاهای ایرانی در رستوران‌های کشورهای دیگر سرو می‌شود.
  • در طرز تهیه خورش لوبیا چیتی می‌توانید به دلخواه از گوشت یا قارچ استفاده کنید.
  • برای درست کردن این غذا از گوشت چرخ کرده و آرد نخودچی استفاده می‌شود و سپس کوفته‌های خوشمزه داخل سس گوجه قرار می‌گیرند.

پختن این خورشت خوشمزه آداب خاصی دارد و جا انداختن آن کار هرکسی نیست. قورمه سبزی طرفداران بیشماری بین گردشگران خارجی به خود اختصاص داده است. داخل رولت را نیز می‌توان با انواع مواد از جمله تخم‌مرغ آب‌پز، گردو، زرشک و سبزیجات معطر پر کرد. رولت گوشت هم با نان و هم با برنج در کنار سس مخصوص سرو می‌شود و اصالت آن به کشور‌هایی چون آلمان، اسکاندیناوی، بلژیک و هلند بازمی‌گردد.

املت عدس و سبزیجات

همچنین در دیگر کوکوها از سبزیجاتی مانند ذرت، بادمجان یا قارچ استفاده کنید. در کوکوها برای انسجام بیشتر، از تخم مرغ استفاده می‌شود تا وا نرود و در روغن سرخ می‌شود. برای ادامه‌ی مطالب طرز تهیه همبرگر خونگی بر روی لینک کلیک کنید. عدس خیس شده را آبکش می‌کنیم و بعد آنرا داخل قابلمه می‌ریزیم و روی آنرا آب می‌ریزیم، به‌ طوری که حدودا دو بند انگشت آب بالاتر از سطح عدس باشد. زمانی که مرغ و پیاز تقریبا سرخ شدند (کمی) رب را اضافه کنید و داخل روغن خوبهم بزنید تا رنگ و لعاب بهتری به مرغتان بدهد.

در طرز تهیه خورش گیجاواش شمالی از یک سبزی محلی به اسم گیجاواش به همراه تخم مرغ و سیر استفاده می‌شود. در فهرست غذاهای ایرانی، «خورش کنگر» یکی از انواع غذاهای خوشمزه ایرانی است که اواخر تابستان تا اوایل زمستان می‌توانید با کنگر تازه آن را درست کنید. در طرز تهیه خورش کنگر از سبزی‌هایی مثل جعفری و نعنا هم استفاده می‌شود. در منوی غذای ایرانی، نمی‌توان از «کوفته تبریزی» چشم پوشی کرد.

برخی از انواع غذاهای ایرانی هستند که شهرت زیادی در سراسر دنیا به دست دارند و یا اینکه افراد ایرانی آنها را بیشتر از دیگر غذاها میل می کنند. برخی از انواع آنها که محبوبیت بسیار زیادی دارند را در ادامه معرفی می کنیم تا شما با بهترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی آشنایی داشته باشید. کوفته تبریزی، آبگوشت و دیزی جز انواع غذای ایرانی میباشند که در خطه آذربایجان طرفداران زیادی دارد و از بهترین غذاهای ایرانی نیز محسوب میشوند. «شامی کباب» یا کتلت گوشت و سیب زمینی از محبوب‌ترین انواع غذاهای ایرانی است که معمولا به عنوان یک پیش‌غذا یا غذای ایرانی بدون برنج در مهمانی‌ها هم استفاده می‌شود. طرز تهیه شامی‌ کباب در شهرهای مختلف متفاوت است البته همه آن‌ها شباهت‌هایی به هم دارند.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان سمنان

برنج پخته شده با انواع خورش، کباب یا بصورت پلو مخلوط سرو می شود. جزو یکی از خاص ترین غذاهای ایرانی برای مهمانی های خاص و مهمانان مهم و عزیز می باشد.باقلاهای سبز در کنار برنج ایرانی و در میان سبزی معطر پلویی و زعفران و کره حیوانی این غذا را بی نظیر خواهد کرد. همبرگر که یک غذا بین المللی میباشد و میتوان آن را در لیست انواع غذاهای ایرانی و خارجی معروف و پرطرفدار به شمار آورد. انواع پلوها مثل لوبیاپلو، عدس پلو،زرشک پلو،باقالی پلو،استانبولی پلو، دمپختک و بسیاری غذاهای دیگر که با برنج طبخ می شوند هرگز برای ایرانیان تکراری نخواهند شد. غذاهای ایرانی همانطور که ممکن است طبخشان ساعت ها طول بکشد، مثل انواع آش و آبگوشت و خورش های متفاوت، در میان خود غذاهای ساده ای را هم جا داده اند که انواع املت و کوکو جزء آن ها هستند.

آوازه این سوپ خوشمزه در شهر های ایران پیچیده اما کمتر کسی می تواند ادعا کند که به خوشمزگی شوربای ارومیه با آن حال و هوا خنک شوربا را در جای دیگری خورده باشد. یک تضاد جذاب و خوشمزه را در زاهدان تجربه کردن فقط با خورشت دوغ پای امکان دارد. این غذای محلی ترش مزه بسیار شبیه قیمه است حتی گاهی ممکن است با دیدن آن نیز همین برداشت را داشته باشید. چرا که به جای آب در پخت این خورشت از دوغ استفاده می شود و چه بهتر که دوغ هم محلی و ترش باشد. البته که بایددر استفاده از لیمو عمانی دقت کنید که ترشی خورشت نهایی به قاعده باشد. پیاد داغ، زردچوبه، لپه را مخلوط میکنید و گوشت را اضافه میکنید.

در ماهی شکم پر موادی مانند سیر، نعناع و جعفری به همراه گشنیز، انار جنگلی یا رب انار و گردوی خرد شده بریزید. البته بسته به محل زندگی و نوع ماهی می‌توانید مواد داخل آن را تغییر دهید. سوپ نیز به عنوان پیش غذا و غذای اصلی در برنامه‌ی غذایی خانم‌های خانه دار قرار می‌گیرد. یکی از غذاهای خوشمزه و خاص که طرز تهیه آن بسیار راحت است، طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و پفکی است. برای تهیه سالاد الویه ابتدا تخم مرغ و سیب زمینی را می‌گذاریم کاملاً بپزد.

برای بهتر مزه‌دار کردن مرغ آن را به تکه‌های کوچکتر تقسیم کرده و با پیاز و سیر و زردچوبه می‌گذاریم تا بپزد. د راین مدل مقداری پیاز را به خوبی سرخ کنید تا کاراملی شود سپس کشمش یا خرما را کمی تفت بدهید. برای عدس پلو معمولاً دورچین گوشت قلقلی درست می‌شود اما به جای گوشت می‌توان از سویا نیز استفاده کرد. بعد از اینکه عدس پخته شد، برنج را داخل آب ریخته و بگذارید جوش بیاید. پس از آبکش کردن برنج، عدس را لابه‌لای آن بریزید تا برنجتان دم بکشد.