غذای شمالی با مرغ یا ماهی + عکسهای خوشمزه گیلان فود

پلاکباب یا پلوکبابی، یکی از غذاهای مجلسی و محبوب گیلانی است که با گوشت و برنج محلی کته درست می‌شود. این غذای لذیذ را معمولا با باقالی خشک یا تازه، تخم ماهی شور (اشپل)، پیاز و گردو سرو می‌کنند. سبزی ساطوری خرد شده را به‌صورت جداگانه در روغن سرخ کنید و آن را به‌همراه کولی سرخ شده به مغز گردو اضافه کنید. پس از حدود یک ساعت، شکر، نمک، فلفل و آبغوره را به مواد کولی غورابیج اضافه کنید و اجازه دهید تا برای چند دقیقه قل بخورند. در هنگام خرید ماهی کولی، حتما توجه کنید که این ماهی تازه باشد.

  • ترش تره یعنی معنای واقعی ترش بودن و باید بدانید که این غذا مثل کباب ترش و مرغ ترش جزو غذاهای ترش شمالی است اما با این تفاوت که ترشی، مزه ی غالب در این غذا است.
  • شهرهایی که به غیر از جاذبه های منحصربفرد غذاهای خوشمزه ای هم دارد.
  • باقلا، عدس و لوبیا چیتی را از شب قبل در آب خیس کنید و چند بار آب آن‌ها را عوض کنید تا نفخ آن‌ها گرفته شود.
  • از ابتدا، آب کمی در خورش بریزید و در صورت لزوم آب اضافه کنید تا خورش آبکی نشود.
  • طرز تهیه خورش ملاقورمه مازندرانی اصلهمانطور که ذکر گردید ، خورشت ملاقورمه ، از غذاهای پر طرفدار و از انواع غذاهای محلی استان مازندران است.

من دوست دارم نظرات و پیشنهاد های شما را بشنوم با یامی شف در ارتباط باشید. بعد از پخت نمک اضافه کنید و در نهایت گوجه کباب کنید و با گمج کباب سرو کنید‌. عدس و لوبیا نیم پز شده را با نیم کیلو سبزی خرد شده( که شامل گشنیز، جعفری، تره، برگ چغندر) در قابلمه ریخته و ۸ لیوان آب اضافه کنید. سبزی را خرد کرده و به همراه روغن مایع در تابه تفت دهید. در نهایت دو تا تخم مرغ را روی واویشکا بریزید و در تابه را گذاشته تا تخم‌مرغ بپزد.

مالابیج از ویژه ترین غذاهای شمالی

در روش دوم، یک تابه پر از آب را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا آب گرم شود، اما نجوشد. سپس کولی‌ها را دوتا دوتا در آب گرم بریزید و پس از چند لحظه آن‌ها را دربیاورید. ماهی‌ها را در سینک بریزید و با فشاری کوچک، پوست آن‌ها را جدا کنید. توجه دشاته باشید که مایه کولی نباید زیاد در آب گرم بماند؛ زیرا آب‌پز می‌شود. سیب‌زمینی، رب گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ، مرغ، پیاز، آب لیموی تازه، نمک، فلفل و زردچوبه درست می‌شود.

اطلاع از آخرین مطالب جذاب و پرطرفدار

برای تهیه این خورش خوشمزه مازندرانی از موادی مانند گردو، کنجد آسیاب شده، انار دون شده، روغن و گوشت استفاده می‌شود. این غذای خوشمزه محلی به همراه نیمروی تخم مرغ هم زده خورده می‌شود. یکی از غذاهای لذیذ و محبوب اهالی مازنداران، آغوز مسما است. این غذای لذیذ با گوشت اردک تهیه می‌شود که مواد لازم برای تهیه آن، رب انار، گردو، شکر و دانه‌های سابیده انار است. طرفداران غذاهای ملس باید یک بار امتحانش کنند زیرا بسیار خوشمزه است.

– شامی ترش

در این مقاله قصد داریم شما را با چندین غذای شمالی برتر که هنگام سفر به ایران باید امتحان کنید آشنا کنیم، پس همراه کاملیما باشید. در ابتدا پیاز را خرد کنید و آن را با نمک، فلفل و آبلیمو و جعفری مخلوط کنید. اگر مقداری گردوی آسیاب شده و سبزی اضافه کنید، خورش مرغ ناردون گیلانی خواهید داشت. ابتدا مرغ را با پیاز و دو حبه سیر ، مقداری فلفل ، زردچوبه و نمک بپزید. به پیاز ادویه‌ ها و را سیر اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز و سیر طلایی‌ شوند.