طرز تهیه غذاهای محلی استان گیلان؛ بهشت عاشقان غذا کجارو

از دیگر مزیت‌های این رستوران گیلکی می‌توان به این نکته اشاره کرد که دارای کافی‌شاپ بوده و چای و قلیان نیز در آن سرو می‌شود. در این رستوران انواع غذاهای گیلانی سرو می‌شود ولی بیشتر برای کباب‌هایش مشهور است. ماهی‌های این رستوران و پیش غذاهای دل‌چسبش را نیز نمی‌شود نادیده گرفت. پارکینگ اختصاصی از جمله ویژگی‌های مهم و کاربردی این رستوران بوده که عده زیادی برای میل کردن غذا به آن سر خواهند زد.

  • البته حضور تخم مرغ در این غذا کاملا به سلیقه ی شما بستگی دارد.
  • پارکینگ اختصاصی از جمله ویژگی‌های مهم و کاربردی این رستوران بوده که عده زیادی برای میل کردن غذا به آن سر خواهند زد.
  • اناربیج از رب انار، گردو، سبزی قورمه و گوشت چرخ کرده تهیه می‌شود.
  • این غذا که نوعی خورش به حساب می‌آید با کته و سیب‌زمینی سرخ کرده سرو می‌شود و طرز تهیه بسیار ساده ای دارد.

آغوز مسما در واقع همان خورشت فسنجان است که با گوشت اردک یا مرغابی تهیه می‌شود. برای درست کردن این غذا، پیاز را طلایی کرده و گوشت اردک را در آن سرخ می‌کنند. در مرحله بعد مقداری آب به غذا اضافه می‌کنند تا جوش بیاید و پس از آن دانه‌های ساییده‌شده انار و پودر گردو را به ترکیب می‌افزایند. در این غذا نیز مانند دیگر غذاهای مازندرانی از ترکیب رب انار و شکر استفاده می‌شود که طعمی ملس به آن می‌دهد.

۱۷- میرزا قاسمی گیلانی

این غذای لذیذ با استفاده از ادویه‌های مختلف، پیاز، شکر و لیموترش مزه دار می‌شود. در رستوران های محلی چالوس و مازندران می‌توانید این آش بی نظیر را سفارش داده و یک سفر دلچسب را تجربه کنید. آغوز مسما به علت داشتن گوشت اردک و گردو سرشار از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین می باشد. این خورشت را همراه نان یا برنج سرو می کنند و حداقل دو ساعت طول می کشد تا خوب پخته شود. در ادامه طرز تهیه آغوز مسما را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

خورش گمج کباب

سپس یک عدد پیاز رنده شده و دو حبه سیر رنده شده را به مرغ ریش ریش در یک کاسه بیفزایید و خوب با هم مخلوط کنید و ورز دهید. هویج و سیب‌زمینی پخته و درشت رنده شده را به‌همراه نخودفرنگی پخته و قارچ تفت داده شده در کره به مایه کوکو اضافه کنید و خوب هم بزنید. مالاوابیج، یکی از غذاهای لذیذ گیلکی است که با مرغ، اردک یا مرغابی، پیاز، رب انار و رب گوجه فرنگی درست می‌شود.

رستوران خوش‌بین

در این غذای خوش آب ‌و ‌رنگ از مواد غذایی مانند کدو حلوایی رنده شده، برنج، گوشت چرخ کرده، پیاز، زیره، کره محلی و استفاده می شود. طرز تهیه آش دوپتی اصل مازندرانی ویژههمانطور که در بالا ذکر شده است ، دوپتی همان آش دوغ است. است که از ترکیب باقلا مازندرانی، سیر، شوید خشک، روغن، فلفل ونمک تهیه می شود. همچنین در کنار آن ماهی شور، زیتون پرورده و ماست نیزسرو می شود.