لیست انواع غذاهای ایرانی معرفی پرطرفدارترین غذاهای مجلسی ایرانی

برای من که هرروز نمیدونستم چه غذایی درست کنم واقعا به دردم خورد. اشکنه غذایی ساده، سریع و مقوی است که مناسب هر وعده غذایی است. اگر به درست کردن کباب ها علاقه دارید و می خواهید از این طریق کسب درآمد داشته باشید پیشنهاد میکنیم دوره آموزش کباب کوبیده آموزشگاه اریا تهران را از دست ندهید. در این فرصت تا مرغ‌ها مزه‌دار شوند، باید آلبالوها را بشویید و هسته آن‌ها را با یکی از روش‌های هسته‌گیری آلبالو با سیخ چوبی یا نی شیشه‌ای خارج کنید. روح و روان گردشگران خارجی با خوردن”ته دیگ”ترد و طلایی کف قابلمه سرخ شده به وجد می آید. فسنجان به دوره قاجار بازمی‌گردد و برخلاف دیگر خورش‌های ایرانی، نامی از آن در کتب دوره صفوی به چشم نمی‌خورد.

  • برای مصرف آن نیز می ‌توان به همراه نان سنگک دوغ، پیاز و سبزی خوردن این غذای خوشمزه را نوش جان کرد.
  • نازخاتون یکی از معروف ترین چاشنی های مازندران است که کمتر کسی آن را تجربه کرده و برایش خاطره نشده.
  • آلبالو پلو شیراز همان غذایی است که با استفاده از آلبالوهای ترش و آبدار تهیه شده و از محبوب‌ترین غذاها در فصل تابستان در میان اهالی شیراز به شمار می‌رود.
  • تمام آقایان که عاشق این خورش و طعم آن هستند، سرو آن را با پلو زعفرانی و ته دیگ لذیذ آن می‌ پسندند.
  • حتی اگر به انواع رستوران ها و هتل ها مراجعه کنید و از آنها لیست غذای ایرانی را بخواهید آنها در قالب لیست های جداگانه و با دسته بندی های متفاوت این غذاها را به شما ارائه می دهند.

برای مصرف آن نیز می ‌توان به همراه نان سنگک دوغ، پیاز و سبزی خوردن این غذای خوشمزه را نوش جان کرد. یکی دیگر از انواع غذای ایرانی که بسیار زیبا و خوشمزه می باشد ته چین است. این غذا را به عنوان یکی از غذاهای مجلسی هم در مهمانی ‌ها سرو می کنند. جالب است بدانید که بسیاری از خارجی‌ ها ته چین ایرانی را به دلیل ظاهر زیبایش کیک ایرانی می نامند. ته چین به‌ صورت ساده همراه با گوشت مرغ بادمجان و غیر درست می ‌شود اما به طور معمول ته چین مرغ در بین انواع دیگر ته چین ها شهرت بسیار زیادی دارد.

فلافل از جمله غذاهای سبک و محبوبی است که بین مردم خوزستان طرفداران زیادی دارد. همانطور که از نام این غذا پیداست، برای طبخ آن از کلم و برنج استفاده شده و ترکیب این دو طعمی فوق العاده را رقم می‌زند. عدس پلو دستورپخت‌های متنوعی دارد و با کمک گوشت چرخ کرده، کشمش و … می‌توان طمع آن را بهتر از همیشه کرد. شیرین پلو ترکیباتی مانند زرشک پلو داشته اما علاوه بر مرغ، هویج هم در ترکیبات آن وجود دارد.

۴- خورش فسنجان

تنوع غذایی ایران، مخصوصا غذاهای خوشمزه بسیار زیاد است، البته برای پخت خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی باید با دستور پخت آن‌ها آشنا بود. برای مشاهده دستور پخت انواع غذاهای خوشمزه ایرانی می‌توانید سری به دسته بندی آرسس کوک بزنید و در بخش وعده‌ اصلی غذا این دستور پخت‌ها را مشاهده کنید. تقریبا در هر استان می‌توان یک یا چند غذای سنتی را پیدا کرد که مزه بسیار خوبی دارند.

معروف ترین و محبوب ترین غذای ایرانی در میان توریست های خارجی

در حین پخت، اگر آب گوشت تمام شد دوباره به آن اضافه کنید؛ اما توجه داشته باشید که آب گوشت باید غلیظ باشد. خرید حلیم در ماه رمضان محبوبیت بیشتری نسبت به سایر ماه‌ها دارد اما معمولا به عنوان یک غذای خوشمزه برای وعده صبحانه میل می‌شود. عدس پلو علاوه بر اینکه از پلوهای محبوب در میان ایرانیان است، به عنوان یک غذای مناسبتی نیز محسوب می شود که به در مناسبت های خاص به عنوان نذری پخش می شود.

مرغ یکی از گوشت های مورد علاقه و بسیار پر کاربرد در غذاهای ایرانی است، که از آن چه با برنج و چه بدون برنج بسیار زیاد استفاده می شود. عطر و بوی غذای ایرانی زیر زبان گردشگران خارجی مزه کرده است و چند غذای ایرانی جزو پرطرفدارترین و محبوب ترین ها بین گردشگران خارجی محسوب میشوند. در تاریخچه سرو سبزی پلو با ماهی در شب عید آمده است که طبق برخی روایت‌ها و افسانه‌ها، علت خوردن ماهی در نوروز به ماجرای پیدا شدن انگشتر حضرت سلیمان در شکم یک ماهی برمی‌گردد. طبق این افسانه حضرت سلیمان، انگشتر خود را گم می‌کند؛ انگشتری که با آن، دیوها و پریان را به خدمت خود درمی‌آورد. دیوی در این میان، انگشتر وی را در دریا می‌اندازد و سپس به‌شکل حضرت سلیمان بر تخت می‌نشیند.

«ته چین مرغ» یکی از غذاهایی است که با برنج و مرغ یا گوشت می‌توانید یکی از بهترین غذاهای ایرانی را درست کنید. البته که برای طرز تهیه ته چین به ماست ترجیحا چکیده هم نیاز خواهید داشت. برای پخت این غذای خوشمزه ایرانی، به حدود ۱ ساعت زمان نیاز دارید. یکی از دیگر انواع غذای ایرانی که ظاهر رنگارنگ و زیبایی دارد آلبالو پلو می باشد.

دلمه

در این نظرسنجی از غذاهای معروف ایرانی که در اکثر شهرها شناخته شده هستند استفاده شده است و غذاها و خوراک‌های بومی در نظرسنجی لست‌سکند قرار نداشتند. البته قرار گرفتن خورشت کرفس در مقابل قرمه سبزی در مرحله اول از بدشانسی این خورشت بی‌دفاع بود و حذف شدنش در رقابت با قرمه سبزی کاملا بدیهی به نظر می‌‌آمد. در ادامه پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج را به شما معرفی میکنیم و شما میتوانید از این لیست به عنوان ایده برای پخت غذای ایرانی نونی استفاده کنید.

برای پخت ته چین ابتدا باید برنج و مرغ پخته شود، البته برنج ته چین باید آبکش باشد. سپس برنج را با ماست، زرده تخم‌مرغ، زعفران و زردچوبه مخلوط کرد. در مرحله بعدی باید کف تابه‌ای مناسب را با روغن یا کره چرب کرد، سپس یک لایه برنج مخلوط با برنج را کف تابه پخش کرد و روی آن یک لایه مرغ ریش‌شده ریخت، سپس باقیمانده برنج روی مرغ ریخته شود. پخت ته چین بسته به ضخامت آن یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان می‌برد. حالت ته دیگی این غذا یکی از دلایلی است که چین را به یکی از خوشمزه‌‌ترین غذاهای ایرانی تبدیل می‌کند. یکی دیگر از غذاهایی که در لیست خوشمزه ترین غذاهای ایرانی همیشه اولین رتبه‌ها را دارد، زرشک پلو با مرغ است.

این پلوی لذیذ را می‌توان به‌صورت ساده یا همراه با انواع خورش مانند قیمه و قورمه سبزی، با خرما و کشمش، با عدس، با گوشت قلقلی، مرغ، گوشت بوقلمون یا ماهی دودی سرو کرد. ادویه اصلی پخت رشته پلو زردچوبه است؛ تنها ادویه‌ای که در گذشته به رشته پلو اضافه می‌کردند. این غذا طرز تهیه بسیار ساده‌ای دارد و برای تهیه آن تنها به برنج و رشته پلویی نیاز دارید. رشته پلویی یک محصول کارخانه‌ای بوداده است که شباهت زیادی به رشته آش دارد؛ اما کمی نازک‌تر از آن است و به‌دلیل داشتن سبوس بیشتر، رنگ تیره‌تری دارد. اینکه تاریخچه هر غذایی را در کنار تاریخچه هر شهری بدانید ناخودآگاه طعم آن نیز در ذهن شما ماندگار خواهد شد به همین جهت مقاله بهترین غذاهای ایرانی به تفکیک هر شهر رو آماده کردیم.