سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

سئو چیست؟ seo چیست؟ بهینه سازی سایت برای موتور جستجو

موتورهای جستجو در زمانی که کاربران قصد یافتن چیزی در اینترنت دارند مورد استفاده قرار میگیرند. مهم نیست که محصول یا سرویسی را ارائه میدهید یا اینکه وبلاگ نویس هستید، سئو برای صاحبین سایت ها یک ضرورت است. نکته آخر اینکه در این مسیر حتما با متخصصین سئو و افرادی که تجربه‌های موفقی در بهبود SEO وب سایت ها داشته اند در ارتباط باشید. چون هر گونه اشتباه در این زمینه ممکن است به جای هدایت سایت به صفحات اول موتورهای جستجو، منجر به افت آن و در نتیجه اثرات منفی شود.

  • حال سایت هایی که از تعداد کلمات کلیدی زیادی استفاده می کنند، از طرف گوگل جریمه می شوند و رتبه آن ها کاهش می یابد.
  • یعنی آدم‌ها نمی‌گذارند که موتور باشد و بر اساس فاکتورهای صرفا مکانیکی و ماشینی سایت‌ها را رتبه بندی کند.
  • شما می توانید از این ابزار نیز برای صحت سنجی اسکیما خود استفاده کنید.
  • White Hat Seo یا سئو‌ی کلاه سفید برخلاف سئو‌ی کلاه سیاه، به معنی پیروی از قوانین و مقررات و عمل کردن در چارچوب راهبرد‌های موتور‌های جستجو است.

با ایجاد ریدایرکت مطمئن خواهید شد که کاربران شما با کلیک بر روی لینک های قدیمی سایت در هر کجای وب به صفحات جدید منتقل می شوند. نقشه سایت با فرمت XML به موتورهای جستجو کمک می کنند تا از اطلاعاتی همانند آخرین زمان بروزرسانی صفحه آگاه شده و از مهمترین صفحات سایت شما برای ایندکس شدن مطلع گردند. در واقع این نقشه سایت لیستی از URL های مهم سایت شما به همراه اطلاعات دیگری است. بنابراین اگر با وجود تمام تلاش ها، رتبه وب سایت شما تغییری نکرد، بهتر است که صبر کرده و به تولید محتوای بهتر در وب سایت ادامه دهید تا نتایج حاصل از تلاش هایتان بالاخره دیده شود.

در حال حاضر کدام موتورهای جستجو بیشتر استفاده می‌شوند؟

اگر به بهبود سئو‌ی سایت خود علاقه‌مندید، اما نمی‌توانید از خدمات سئو‌ی مشاوران و مراکز عالی رتبه بهره ببرید، نگران نباشید. Gray Hat Seo یا سئو‌ی کلاه خاکستری نه کلاه سیاه است و نه کلاه سفید؛ بلکه مابین این دو است. در‌واقع، نه چیزی است که حاضر باشید موتور‌های جستجو را از انجامش مطلع سازید و نه چیزی است که لازم باشد بطور خودکار بخاطرش پنالتی شوید. چرا‌که شرایط استفاده از خدمات موتور‌های جستجو درباره این اقدامات، نا‌معلوم و غیر‌واضح است. سئو‌ی کلاه خاکستری ضرورتا عمل بدی نیست اما با نیت جلو افتادن در رتبه بندی‌ها انجام می‌شود. برای مثال، وقتی محتوا‌ی متنی را صرفا با هدف کسب رتبه بنویسیم بطوریکه فقط به حد کافی کلمات کلیدی داشته باشد که بتواند ترافیک بگیرد اما ارزش چندانی نداشته باشد و زیاد به کار بازدید کننده نیاید.

تفاوت سئو با تبلیغات پولی در نتایج جستجو چیست؟

این کار سبب می‌شود درصورتی که کاربر یکی از تایتل‌های شما را جستجو کرد، شما هم به عنوان پیشنهاد به کاربر نمایش داده شوید. استفاده از هدینگ‌ها اصول و قواعد خاص خود را دارد که در محتوایی جامع به توضیح آن پرداخته‌ایم. به عنوان مثال در حوزه سئو سایت، یک مقاله جامع به نام “سئو چیست” داریم که به تمامی مباحث سئو پرداخته است. حوزه سئو شامل زیرشاخه‌هایی همچون، آموزش سئو، خدمات سئو، استراتژی سئو، سئو داخلی، سئو خارجی، سئو محلی، سئو تکنیکال، لینک‌سازی و… می‌شود. برای هر کدام از این زیرشاخه‌ها نیز یک محتوای جامع و کامل تولید می‌کنیم. تحقیق کلمه کلیدی یا کیورد ریسرچ فرآیند پیداکردن عبارات و کلماتی است که برای وبسایت سودآوری به همراه دارد.

موتور جستجو چیست؟ مهمترین موتورهای جستجوگر اینترنت

هر چه رتبه بندی شما در SERP برای کلمات و عبارات کلیدی مربوطه بالاتر باشد، احتمالا مشتریان بیشتری سایت و خدمات و محصولات شما و یا موضوعات مربوطه در موتور جستجو را پیدا می کنند. Snippet به یک نتیجه منفرد از بین نتایج موتور‌های جستجو گفته می‌شود و بطور کلی شامل یک عنوان، URL و توصیف از صفحه (Description) است. گوگل URL را به رنگ مشکی و در خط اول، عنوان را به رنگ آبی و در خط دوم و توضیحات متا را، که گویای موضوع صفحه است، زیر عنوان نشان می‌دهد. محتوای Snippet با بخش‌هایی از جستجوی کاربران مطابقت داشته و آن‌ها می‌توانند کلمات کلیدی که جستجو کردند را در توصیف آن، بصورت پر‌رنگ شده ملاحظه کنند. موتور‌های جستجو اغلب از بخش‌هایی از محتوا‌ی شما برای تشکیل Snippet استفاده می‌کنند. در اکثر موارد، موتور‌های جستجو بهترین Snippet ممکن را برایتان تشکیل می‌دهند؛ اما می‌توانید با افزودن توضیحات متا (Meta Description) به صفحه خود، توضیحات خود را جایگزین کنید.