طرز تهیه کباب بختیاری بهترین روش برای درست کردن کباب بختیاری پانی

شما می‌توانید در ۱۰ دقیقه آخر پخت، یک یا دو عدد هل را به خورش اضافه کنید تا عطر بهتری به غذا بدهد. قله ماسوا، یکی از غذاهای محلی ایلام است که با آش ماسوا تفاوت بسیاری دارد. این غذا که در واقع همان کله پاچه است، با کشک سرو می‌شود و بسیار مقوی و سیرکننده است. برخی افراد به‌جای آب از آب قلم برای پخت این خورش استفاده می‌کنند تا غذایی مقوی‌تر و خوش‌طعم‌تر داشته باشند. سوتی پلو یا شیر پلو، یکی از پلوهای محلی اردبیلی است که معمولا در شب عید نوروز و چهارشنبه سوری به‌همراه ماهی دودی، گوشت، خرما و کشمش سرو می‌شود.

بعد از برش دادن فیله گوساله و فیله مرغ آن ها را با کمک گوشت کوب بکوبید تا به خوبی نرم شوند. در کنار کباب بختیاری تابه ای می توانید از سبزیجات خوشمزه ای مانند گوجه فرنگی ، قارچ و سیب زمینی به صورت سرخ کرده یا کبابی استفاده کنید. در پایان پس از اینکه کباب آماده شد آنرا به همراه نان یا برنج سرو کنید. غذایی است که برای پختن آن ابتدا کشک را می‌سایند و در آب ریخته و حرارت می‌دهند. سپس در ظرف دیگری پیاز سرخ می‌کنند و سپس پیازهای خرد شده را با نعناع داغ درون کشک حرارت داده شده؛ ‌ریخته و غذا را آماده می‌کنند.

  • این شیرینی همان مواد فتیر را دارد (فتیر نوعی شیرینی که در همه جا پخته می‌شود. مواد آن تخم‌مرغ، شیر، شکر، روغن، آرد، مواد معطر شیرینی است) با این تفاوت که کمی شیرین‌تر است.
  • برای تهیه‌ این غذا پوسته‌ سخت بلوط را می‌گیرند و آن را خشک می‌کنند.
  • کشور ایران در کنار چین و روم، یکی از سه مکتب خوراک جهانی است و به جرات می‌توان، آن را به‌عنوان بهترین مقصد گردشگری غذایی و شکم گردی معرفی کرد.
  • سپس بلغورها را در یک تابه بریزید و آن را روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا بوداده شود.
  • در صورت ترشی زیاد می توان مقداری شیره انگور به غذا اضافه کرد.

شما می‌توانید مرغ را با پیاز خلالی شده بپزید تا طعم بهتری پیدا کند. در برخی طرز تهیه‌ها در قابلی پلو از هویج هم استفاده می‌شود. ساطری‌پلو در بخش‌های مختلفی از خراسان رضوی طبخ می‌شود؛ البته پخت این غذا در استان‌های خراسان جنوبی و شمالی نیز رایج است. سبزی قورمه سبزی را زیاد سرخ نکنید که سیاه شود؛ زیرا در این صورت سبزی در خورش خشک می‌شود و می‌شکند. از لیمو عمانی سیاه برای تهیه خورش قورمه سبزی استفاده کنید. در انتهای پخت، حتما لیمو عمانی‌ها را دربیاورید تا طعم غذای شما را تلخ نکنند.

۱۸. غذاهای محلی استان زنجان

حالا کمی باد می زنیم تا کباب ها خودشان را بگیرند و رنگ آن ها تغییر کند و بعد سیخ ها را می چرخانیم تا طرف دیگر گوشت ها نیز بپزد.شیرجوش یا تابه کوچکی را روی حرارت قرار می دهیم و کره را داخل آن می اندازیم تا ذوب شود. در ادامه زعفران دم کرده، روغن مایع، ماست چکیده و کمی فلفل سیاه و نمک روی گوشت ها می ریزیم و با دست همگی گوشت ها را زیر و رو می کنیم تا کاملا مواد به همه نقاط گوشت ها آغشته شود و مزه دار شوند. سپس در اندازه ۳ در ۴ سانتیمتر خرد می کنیم و داخل کاسه محتوی گوشت مرغ خرد شده می ریزیم، سپس پیازها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته به صورت حلقه ای خرد می کنیم و به گوشت ها اضافه می کنیم. در غذای تلفنی خان ننه تبریز انواع غذاهای اصیل ایرانی مثل انواع کباب، انواع خورش،…

این غذا که شباهت بسیاری به استانبولی دارد، با بلغور گندم، پیاز، روغن، آب، زردچوبه، نمک، فلفل و گاهی گوجه‌فرنگی، رب گوجه‌فرنگی یا هر دو درست می‌شود. اصالت این غذای خوشمزه و بسیار مقوی را به استان خراسان جنوبی و شهر بیرجند نسبت می‌دهند؛ اما بلغور پلو را در شهرهای دیگر ایران مانند گناباد، طبس، اردبیل و همچنین کشور ترکیه نیز با مواد اولیه مختلفی طبخ می‌کنند. کباب بختیاری، یکی از کباب‌های لذیذ و مشهور ایرانی است که خاستگاه آن به استان چهارمحال و بختیاری و لرستان برمی‌شود؛ البته این نوع کباب امروزه در سراسر ایران و جهان طبخ می‌شود و از طرفداران بسیاری برخوردار است.

طرز تهیه خوراک گوشت و سبزیجات

طرز تهیه مرجو خورش گیلانی و مازندرانی نیز مشابه مرجو خورش طالقان است؛ با این تفاوت که در آن‌ها از گردوی خرد شده و سبزی معطر نیز استفاده می‌شود. غذاهای معروف اصفهانی طیف وسیعی از غذاهای معروف و کمتر شناخته‌شده را در بر می‌گیرند که اغلب به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ غذاهایی که پخته و کوبیده می‌شوند و غذاهای شل، آب‌دار و آش‌مانند. در واقع، غذاهای اصفهان معمولا از ترکیب حبوبات و گوشت تشکیل می‌شوند که به‌صورت له‌شده درمی‌آیند و با نان تازه و سبزی خوردن سرو می‌شوند. در این میان غذاهای گرمی شبیه به سوپ و آش‌ نیز وجود دارند که باز هم گوشت نقش پررنگ و مهمی در آن‌ها ایفا می‌کند. کوفته از غذاهای مشهور قدیمی و پرطرفدار است که برای طبخ آن از انواع سبزی‌های معطر و گوشت قرمز استفاده می‌شود.

آش دوغ را می‌توان به‌صورت گیاهی یا همراه با کوفته قلقلی گوشت چرخ‌کرده یا گوشت ریش ریش شده به‌عنوان یک میان وعده و پیش‌غذا یا حتی در وعده ناهار سرو کرد. آش دوغ، به‌دلیل دارا بودن کلسیم و ویتامین، گزینه‌ای مناسب برای وعده افطار در ماه مبارک رمضان نیز به شمار می‌آید و در برخی نقاط ایران، این آش را در مراسم‌های نذری می‌پزند. خورشت هویج معمولا در شهر تبریز با زردک که شباهت بسیاری به هویج دارد، طبخ می‌شود، اما به‌دلیل در دسترس نبودن زردک در بسیاری از شهرها، هویج جایگزین این ماده غذایی در این خورش شده است.