غذاهای سنتی شیراز-غذا شرقی

اگر دوست ندارید خورشت ناردون شما خیلی ترش شود، می‌توانید از کمی شکر برای شیرین‌تر شدن آن کمک بگیرید. خورشت ناردون را با برنج اعلای ایرانی نوش جان می‌کنند. «ته چین مرغ» یکی از غذاهایی است که با برنج و مرغ یا گوشت می‌توانید یکی از بهترین غذاهای ایرانی را درست کنید. البته که برای طرز تهیه ته چین به ماست ترجیحا چکیده هم نیاز خواهید داشت.

  • برنج را بررسی کنید، اگیر دانه‌های برنج پخته بود، آن را از روی حرارت بردارید و پنیر چدار را به آن اضافه کنید.
  • برای ریز کردن پیاز و سیب زمینی می‌توانید از مولینکس نیز استفاده کنید.
  • گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ، سیر و پیاز هم در کدوبره می‌ریزند.
  • ماش پلو یک پلوی مخلوط و یکی از غذاهای محبوب و اصیل گرگانی است.
  • ماست چکیده را به همراه زعفران دم‌کرده و گلاب به داخل کاسه منتقل کنید.

این غذای پرطرفدار ایرانی از حبوباتی مانند نخود و لوبیا سفید و گوشت و چربی و گوجه فرنگی و پیاز تهیه می شود. قورمه سبزی یکی از محبوب ترین و خوش مزه ترین خورشت های ایرانی است که از لوبیا, سبزی مخصوص, لیمو عمانی و گوشت بره تهیه می شود. بدون شک خوشمزه ترین غذای این لیست از غذاهای محلی ایران، اکبر جوجه مازندران هستش. یکی از استان‌های ایران با پیشینه غنی، استان گلستان است.. استان قم دارای غذاهای سنتی و اصیل بسیاری است که از بین آن‌ها می‌توان به شفته اراکی, آش اشکنه اراک و کباب ته تالی اشاره نمود.

سپس در ظرفی آرد را با آب مخلوط کرده و به مواد اضافه می کنیم و بعد مقدری آب را به ترکیب اضافه می کنیم. آلبالو پلو را در فصل تابستان که آلبالو های تازه در بازار وجود دارد می پزند. و البته در فصل زمستان هم می توان آن را به وسیله مربای آلبالو و یا آلبالو های تابستانه که در فریزر نگه داری شده اند تهیه کرد. به طور کلی آلبالو پلو را می توان ملس یا شیرین طبخ کرد که بسته به سلیقه شما دارد. درضمن در مطلبی جدا غذای مجلسی را برای شما لیست کردیم که میتوانید برای انواع مهمانی و دورهمی ها درست کنید.

طرز تهیه کوکو سبزی لقمه ای (ساندویچ کوکوسبزی)

شاید تصور کنید که رستوران‌های جنوب تهران کیفیت مناسبی ندارند. اگر تصور شما چنین است باید بگوییم سخت در اشتباه هستید! رستوران سنتی ترمه یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که در نزدیکی میدان امام خمینی و داخل هتل فردوسی قرار دارد. این رستوران دارای فضاسازی بی‌نظیری است و تک‌تک جزئیات را در آن رعایت کرده‌اند.

طرز تهیه واویشکا مرغ

در رستوران سنتی حوض خونه انواع غذاهای سنتی از دیزی تا کباب‌های چرب و خوشمزه سرو می‌شوند. پرسنل رستوران نیز لباس سنتی بر تن کرده‌اند و بسیار خوش‌برخورد هستند. رستوران دارای فضای بسیار زیبایی است و در مرکز آن یک حوض مرمری قرار دارد. بسیاری از کسانی که مهمان خارجی دارند و به دنبال بهترین رستوران های مجله خبری غذا تهران هستند، این رستوران را برای پذیرایی از مهمانان خود انتخاب می‌کنند. علاوه بر غذاهای بسیار خوشمزه و باکیفیت، رستوران عالی قاپو به اجرای شبانه و چند ساعت برنامه مفرح و سنتی نیز شهرت دارد. در این رستوران از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، چندین گروه موسیقی مختلف برنامه اجرا می‌کنند تا شما سرگرم باشید.

طرز تهیه آش خیار چمبر

البته این غذا به زمان و دقت زیادی برای پخت هم نیاز دارد و بهتر است روزهای تعطیل و ایامی که در خانه هستید را به پخت این غذای خوشمزه اختصاص دهید. در یک آموزش به شما طرز تهیه دلمه کلم و طرز تهیه دلمه مو رولی رو آموزش دادیم. کوفته سبزی یک غذای خوشمزه سنتی شیرازی است که نوعی کوفته ایرانی در آش است. مواد اصلی این غذا گوشت چرخ کرده، برنج، نخود و مقدار زیادی سبزی است. برای تهیه کوفته سبزی در ابتدا مردم محلی آشی حاوی برنج و سبزی درست می‌کنند.