غذاهای محلی مازندران: خورش و برنج و .. با طرز تهیه همه غذاها مجله علی بابا-غذا شرقی

دسته دوم اما غذاهایی مانند باقلاقاتق و ترش تره هستند که در کنارشان می‌توان ماهی شور یا ماهی دودی سرو کرد. ترشه آش را معمولاً در وعده عصرانه سرو می‌کنند اما می‌توانید به‌عنوان ناهار نیز این غذای خوشمزه را میل کنید. پیش غذاهای شمالی به‌مانند غذاهای لذیذ شمالی دستور پخت‌های جذابی دارند؛ طعم لذیذ پیش غذاهای شمالی شما را برای خوردن غذای اصلی به تکاپو می‌اندازد. خاک حاصلخیز گیلان و مازندران بستر مناسبی برای کاشت برنج محسوب می‌شود. همین مسئله سبب شده تا شمالی‌ها در بیشتر وعده‌های غذایی خود از برنج استفاده کنند. البته غذاهای نونی شمالی بسیاری نیز هستند که می‌توانید از خوردن آن‌ها بسیار لذت ببرید.

  • به خاطر داشته باشید که شمال غربی هندوستان بیشترین جمعیت گیاه‌خواران را دارد و جمعیت هر دو نوع رژیم غذایی در نواحی مرکزی تقریبا با یکدیگر مساوی است.
  • به همین دلیل برای چشیدن طعم واقعی این غذاها راهی جز سفر به این شهر زیبا و پرطراوت نیست.
  • یکی از غذاهای شمالی محبوب و از شناخته شده‌ترین غذاهای گیلان، باقلا قاتق است.
  • اینجا یک معضلی دارد با نام جای پارک چون در یکی از شلوغ ترین میادین تنکابن قرار دارد و در زمان هایی که تنکابن مملو از گردشگر است، به سختی می توان جای پارک در نزدیکی رستوران پیدا کرد.
  • رستوران امیر طوبایی در ضلع جنوبی میدان امام خمینی یعنی مابین خیابان های طالقانی و امام خمینی قرار دارد و در این بخش، بین کلی تابلو و مغازه رستوران امیر طوبایی را پیدا خواهید کرد.

در طبخ این غذای دریایی از ماهی سفید بعلاوه سبزیجات معطر، رب انار و مغز گردو استفاده می‌شود. در گذشته ماهی شکم پر مالابیج را بر روی زغال و آتش کبابی می‌شد؛ هرچند که امروزه از فر نیز برای طبخ آن استفاده می‌شود. اسم سنتی آن کوکو چقرتمه است و بخاطر به استفاده از گوشت مرغ، به کوکو مرغ نیز معروف است. علاوه بر مرغ پخته، ماست چکیده، زعفران، آب لیمو، پیاز سرخ شده، تخم مرغ و ادویه جات عمومی و سبزیجات خشک و معطر بومی مناطق سرسبز گیلان نیز در طبخ آن به کار گرفته می‌شود. ضمن اینکه سس این کوکوی خوشمزه با ترکیبی شامل آرد، رب گوجه فرنگی، سس تند، کره، جعفری خورد شده، آب مرغ، زعفران و ادویه جات درست می‌شود.

این رستوران منوی کاملی از انواع خورشت‌ها و کباب‌های گیلکی دارد. بعضی از خورشت‌ها با گوشت اردک و یا مرغ آماده می‌شوند مجله خبری غذا که می‌توانید خودتان انتخاب کنید. به غیر از غذاهای اصلی، پیش غذا و دسرهای خوبی هم در آنجا سرو می‌کنند.

معرفی بهترین و پرطرفدارترین غذاهای محلی گیلان

این غذا را محلی ها در گمج و چندین ساعت زمان می پزند تا کاملا جا بیفته و خوشمزه تر شود. ۲ عدد پیاز را رنده کنید و با مقداری کمی روغن داخل گمج تفت دهید. همون‌طور که از اسمش پیداست این غذا در گمج به شکل سنتی طبخ میشود، این غذا در گمج بسیار خوشمزه تر از قابلمه های چدنی یا مسی است. ۲ تا تخم مرغ زده شده را اضافه کرده و در قابلمه رو بگذارید تا تخم‌مرغ ها بپزد. وقتی کاملا سرخ شد، نیم کیلو سبزی(که شامل نعناع، گشنیز، پونه کوهی(خَنِش،خالواش)) را اضافه کرده و کاملا تفت دهید. عدس و لوبیا نیم پز شده را با نیم کیلو سبزی خرد شده( که شامل گشنیز، جعفری، تره، برگ چغندر) در قابلمه ریخته و ۸ لیوان آب اضافه کنید.

#14 کافه دا

فراموش نکنید از این رستوران حتما کباب‌هایش را امتحان کنید و در درجه دوم اناربیج را. همان اول که تازه سر میز نشسته‌اید، با یک نوشیدنی سنتی از شما پذیرایی می‌کنند. میزها با فاصله مناسبی چیده شده‌اند و سالن تزئین جالبی با چوب و گیاه دارد. این رستوران جزو نمونه‌های خوب رستوران گیلانی در تهران است و هرچیزی که لازم داشته باشید را دارد. برای رسیدن به رستوران گیلانه باید به خیابان نلسون ماندلا (جردن) بروید و به بلوار صبا برسید. این غذا معمولاً به همراه کته یا به عنوان مکملی برای برنج و ماهی شور خورده می‌شود.

مرغ‌ها را به سس اضافه کرده و یک لیوان آب انار تازه را اضافه کنید. در تابه را گذاشته و به مدت ۱ ساعت اجازه دهید تا مرغ به آرامی بپزد. ماهی شکم پر را با کته زعفرانی و دورچینی از زیتون پرورده، جعفری، لیمو ترش و گوجه گیلاسی سرو کنید. با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

طرز تهیه ۸ فینگر فود ساده و کم هزینه برای شب یلدا

در وسط باغ تعدادی میز و صندلی قرار دارد همانند روف گاردن و بر روی آن ها هم سایبان تعبیه شده. دور تا دور باغ هم آلاچیق های دربستی است که ظاهری شبیه به کلبه چوبی دارند و تمامی آلاچیق ها از امکانات خوب و مجهزی هم برخوردار هستند. نسبت به بسیاری از رستوران هایی که آلاچیق دارند، اینکه کافه رستوران دهکده از آلاچیق های دربست استفاده کرده برای خیلی ها مزیت محسوب می شود. همچنین اگر قصد برگزاری دورهمی یا جشن تولد را دارید می توانید آلاچیق مورد نظر را از قبل رزرو کنید. باز هم یک کافه رستوران خوب در منطقه قلعه گردن تنکابن که نسبت به رقیب های خود از کلی مزیت برخوردار است.

پاچ باقلا، شوید، تخم‌مرغ، سیر و زردچوبه مواد اصلی این خورشت اصیل گیلانی را تشکیل می‌دهند. گیلانی‌ها معمولاً در کنار باقلاقاتق ماهی شور و اشپل سرو می‌کنند که ترکیبی هیجان‌انگیز است. واویشکا ترکیبی از گوشت گوسفندی و پیاز است که در نهایت با تخم مرغ سرو می شود و عطر دائمی غذاهای شمالی، یعنی سیر هم در این غذا وجود دارد. این غذا اصالتا برای مازندران است و ترکیب انار و رب انار و گردو و سیر و مرغ سرخ شده، با کته برنج شمال، طعمی فراموش نشدنی تا پایان عمر در ذهن شما خواهد داشت. میرزا قاسمی هم مثل باقلاقاتق یکی از مشهور ترین غذاهای شمالی است که به علت مزه ی عالی آن به تمام ایران صادر شده است و امروز در تمام شهرهای ایران بخشی از سفره ی ما ایرانی هاست.