لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی

سپس آن را در بشقاب بکشید و با گوشت پخته شده نوش جان کنید. در این مطلب از مجله گردشگری تاپ تراول شما را با غذاهای لاکچری ایرانی آشنا خواهیم کرد. اگر بخواهیم یک خورش مجلسی و خوشپخت نام ببریم بدون تردید یکی از نخستین گزینه‌ ها خورش فسنجان است.

  • پس گاهی‌اوقات با اینکه مراحل پخت یک غذا را دقیقا مطابق با دستور پخت آن طی می‌کنید، طعم، مزه یا شکل آن درست در نمی‌آید و این به دلایل علمی اجتناب ناپذیر است.
  • برای ادامه طرز تهیه خورشت به آلو به محتوای آن مراجعه کنید.
  • نان کلانه به‌صورت سنتی در تنور یا روی ساج گلی یا سنگی درست می‌شود؛ ولی می‌توان آن را روی گاز یا فر نیز طبخ کرد.
  • می توانید از سیب زمینی همراه با مرغ استفاده کنید زیرا این ماده غذایی سرشار از پتاسیم است که به کنترل فشار خون شما کمک می کند.
  • میرزاقاسمی یکی از غذاهای محلی استان گیلان و استان مازندران است.

گوشت چرخ‌کرده را با پیاز و ادویه و آرد نخودچی مخلوط می‌کنیم و سپس قلقلی می‌کنیم. هنگامی که برنج در حال جوشیدن است، سبزی مخصوص کلم پلو را اضافه می‌کنیم. هنگامی که برنج را آبکش کردیم، کلم‌ها را لابه‌لای آن می‌پاشیم و می‌گذاریم برنج خوب دم بکشد. از قدیم الایام یکی از غذاهای اصلی و عضو ثابت سفره ایرانی ها شامی‌ کباب بوده و محبوبیتش علاوه بر طعم لذیذ و خوشمزه آن به نوعی به علت نوستالژیک بودن آن هم می باشد.

۳۴- خورش بلدرچین

این غذای خوشمزه، با کمی تغییر تقریبا ورژن محدود شده همان زرشک پلو با مرغ است. دمپختک یکی از غذاهای محلی استان تهران است.یکی دیگر از غذاهای ساده و خوشمزه و اصیل ایرانی ست . استانبولی یا دمی گوجه یکی از ساده ترین غذاهای خوشمزه است که با مواد دم دستی ساده هم تهیه میشود. کباب تابه‌ای از غذاهای ایرانی ساده و راحتی است که در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد.

مرصع پلو شباهتی زیادی به قیمه نثار و شیرین پلو دارد و طرز تهیه آن آسان است. و میهمان همیشگی سفره بیشتر مجالس، دورهمی‌ها و تفریح‌ها به حساب می‌آید.از انواع مختلف کباب گوشت می‌توان به کوبیده، کنجه یا چنجه، برگ، دنده یا شیلیک، ترش، قفقازی، لاری، بختیاری، بناب، سلطانی و… اشاره کرد که در کنار آن‌ها معمولا گوجه کبابی نیز تهیه می‌شود.

طرز تهیه خورش به آلو مجلسی و اصول پخت خورش به آلو

علاوه بر طعم فوق العاده بی‌نظیری که این پلو دارد ظاهر بسیار زیبا و مجلسی را هم به سفره شما می‌ بخشد. زرشک پلو با مرغ یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین غذاهای ایرانی به شمار می رود. که در دنیا هم شهرت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است.

لیست غذاها و دسرهای پرطرفدار محلی ایرانی

بریان یا بریون، غذایی چرب، مقوی، پرخاصیت و خوش‌طعم و از مشهورترین غذاهای سنتی اصفهان است که طعم بسیار لذیذی دارد. بهترین نوع بریان با گوشت گوسفند تازه درست می‌شود؛ اما امروزه این غذا را با گوشت مرغ نیز درست می‌کنند. آوازه و شهرت بریان، محدود به استان اصفهان و ایران نیست و این غذا در سطح جهانی شهرت دارد. جالب است بدانید رستوران‌های مخصوصی به نام بریانی در استان اصفهان وجود دارند که این غذای لذیذ را برای شما سرو می‌کنند. از مواد تشکیل‌دهنده این غذا می‌توان به سبزی (تره، شوید، جعفری، گشنیز، شنبلیله و سیر تازه)، زعفران، نمک و روغن اشاره کرد. غذاهای محلی و سنتی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بشمار می‌روند و اغلب مردمان هر شهر به فرهنگ غذایی خود تعصب خاصی دارند.

به دلیل اینکه ما ایرانی ها به غذا اهمیت ویژه ای می دهیم، غذاهای ایرانی شامل دسته بندی های بسیار متنوعی می باشند. البته همانطور که مطمئنا می دانید اکثر غذاهای اصیل ایرانی نیاز به زمان زیادی برای آماده شدن دارند. در این مطلب سعی می کنیم لیستی کامل از غذاهای ایرانی را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم.