لیست 50 تا از بهترین غذاهای ایرانی حس یاد

به جای پودر سوخاری از کرانچی یا تردیلا هم می‌توانید استفاده کنید. برای مشاهده‌ی طرز تهیه مرصع پلو با مرغ بر روی لینک کلیک کنید. برای مشاهده‌ی طرز تهیه خوراک مرغ و لوبیا سبز بر روی لینک کلیک کنید. برای ادامه مطلب طرز تهیه غوره مسما به روش گیلانی‌ها اینجا کلیک کنید.

  • ثمین نصرت یک آشپز ایرانی-آمریکایی است که مدت‌ها در بهترین رستوران‌های جهان کار کرده است.
  • آلبالو پلو که در اصل با برنج، گوشت، آلبالو و خلال پسته تهیه شده است، هم با گوشت قرمز قلقلی و هم با گوشت مرغ قابل سرو است.
  • اکثر گردشگران رنگ این خوراک لذیذ را سبز یا قهوه ای تیره فرض می‌کنند اما به خاطر رب گوجه فرنگی و رنگ خود دال عدس که قرمز است، نارنجی بسیار خوش‌رنگ و چشم گیری دارد.
  • برای پختن ماهی شکم‌پر معمولاً روش‌های مختلفی به کار گرفته می‌شود که در هرکدام از آن‌ها مواد تشکیل‌دهنده متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • شما می توانید بر اساس ذائقه شخصی خودتان یکی از کباب ها را میل کنید.

باقالی پلو با ماهیچه در ابتدا غذای محبوب و رایج در دربار پادشاهان و حاکمان بود؛ اما به‌تدریج به خانه‌های مردم نیز راه پیدا کرد. باقالی پلو را می‌توان با انواع گوشت از جمله مرغ، بوقلمون، بره یا گردن گوسفند و گوساله نیز سرو کرد. از جمله غذاهای پرطرفدار ایرانی لذیذ و بومی قزوین قیمه نثار، جوجه بروستد، دیماج، آش دوغ، شیرین پلو، کوکو شیرین است. اگر فشار خون دارید، کمی سیر تازه به برنج اضافه کنید و نمک را محدود کنید.

طرز تهیه دلمه کلم اناری غذای شب یلدا

کوکو مرغ انواع مختلفی دارد اما این نوع کوکو هم برای ناهار و هم برای غذای فینگرفود انتخاب خوبی است. خوراک مرغ و لوبیا سبز یکی از خوراک‌های راحت و مقوی است که برای ناهار با نان بسیار می‌چسبد. بعد از اینکه پیازها کمی سرخ شدند، آن‌ها را به مرغ اضافه کرده و اجازه دهید کمی با هم جوش بخورند.

نقشه محبوب‌ترین غذاهای ایرانی به زبان انگلیسی

وجود سبزی های معطر و عالی برای طبخ این خورش و گوشت و لوبیا قرمز و لیمو آن را عالی و دلچسب خواهد کرد. قرمه سبزی یک غذای فوق العاده جذاب و لذیذ ایرانی است که در تمامی خانواده های ایرانی بسیار پر طرفدار است. شاید بتوان پرچمدار غذاهای ایرانی را قرمه سبزی دانست که در غذاهای شرکتی هم اگر کیفیت خوبی داشته باشد بسیار پرطرفدار است.

در واقع ما با انواع نسبتاً گسترده‌ای از ته‌چین‌ها رو‌به‌رو هستیم. از معروف‌ترین غذاهای جنوبی برنجی می‌توان به قلیه‌ماهی اشاره کرد. قلیه‌ماهی دل عاشقان غذای دریایی و جنوبی را می‌برد زیرا تندی و مزه متفاوت آن تا مدت‌ها در ذهن باقی می‌ماند. رکن اصلی قلیه‌ماهی مانند خورش قرمه‌سبزی، میزان سرخ شدن سبزی و تندی و ترشی ‌خورش است. استفاده از تمرهندی در این خورش، آن را با غذاهای دیگر متفاوت کرده است.

تباهگ، از گوشت گوسفند یا بز ورقه‌شده، نمک، فلفل و پودر انار تهیه می‌شود و طعمی بی‌نظیر دارد. مخلوط سبزیجات تازه خرد شده مانند ترخون، جعفری و پیازچه و همچنین روغن، تخم‌مرغ، شیر یا آب و عدس درست می‌شود و انرژی لازم برای بدن شما را در طول روز تامین می‌کند. املت عدس و سبزیجات را می‌توان هم روی گاز و هم در فر درست کرد. از نظر من اگر بخواهید لذت کافی را از خوردن غذای ایرانی ببریم باید به پاسخ سوالات زیر هم فکر کنیم. من پاسخ‌هایی برای سوال‌های زیر دارم؛ اما می‌خواهم بخشی از پاسخ آن‌ها را به ذهن سیال خودتان واگذار کنم. اگر پاسخ‌ جالب بود یک دیدگاه برای این صفحه برجای بگذارید.