۱۲ تا از غذاهای سنتی تبریز که حتما باید امتحان کنید مجله علی بابا-غذا شرقی

گوشت لوبیا یکی از معروف‌ترین غذاهای کاشان است و باید جزو گزینه‌های اولی باشد که در سفر به کاشان تست می‌کنید. اگر رد محبوب‌ترین غذاهای آذری را بگیرید حتما بین چند گزینه اول به دلمه می‌رسید و بعد از دلمه برگ مو، دلمه کلم سفید یکی از پرطرفدارترین آنهاست. قیمه نثاروقتی اسم غذاهای قزوین می‌آید، بدون شک همه‌ی ما به غذای خوشمزه و اعیانی قیمه نثار فکر می‌کنیم. در این مطلب به معرفی برخی از این غذاهای خوشمزه و لذیذ می‌پردازیم.

این غذای سنتی و در عین حال پرکاربرد که هم می تواند در مهمانی ها و هم در مواقع معمولی استفاده شود بسیار خوشمزه و باب طبع انواع سلیقه ها می باشد. روش پخت آن که حتما به آن آشنایی دارید عبارت اند از پختن و سپس سرخ کردن مرغ ها و سپس برنج و استفاده از زرشک و زعفران و خلال پسته و بادام برای تزیین. آش یکی دیگر از اعضای اصلی لیست غذای ایرانی سنتی مااست. چرا که غذایی اصیل و سنتی بوده و از گذشته های دور در انواع مجالس و مناسبت های مختلف مانند بدرقه مسافر و عروسی و… تهیه می شده است. گوشت اعلای گوسفندی، پیاز و نمک موادی است که در تهیه کباب استفاده می‌شود.

  • برای مثال می‌توان به آبگوشت، باقالی پلو با ماهیچه یا گردن، خورش فسنجان و ….
  • برای طرز تهیه پتیمچه، تنها به بادمجان و گوجه فرنگی نیاز دارید.
  • برای درست کردن این غذا که بیشتر در شهر گلوگاه پخته می‌شود از مرغ سرخ شده و رب انار ترش و اصیل مازندرانی استفاده می‌کنند.
  • رستوران سنتی مرشد با داشتن 4 شعبه مختلف در گوشه‌گوشه شهر تهران جزو بزرگ‌ترین رستوران های سنتی تهران است.
  • «قورمه سبزی» یا خورش سبزی از بهترین غذاهای ایرانی است که در شهرهای مختلف کشور به شیوه مشابهی پخته می‌شود.

در این رستوران انواع غذاهای خوشمزه ایرانی، فرنگی و دریایی در کنار چای و قلیان سرو می‌شود. فضای این رستوران خانوادگی است و می‌توانید از آن برای برگزاری دورهمی، مهمانی یا مراسم خود استفاده کنید. در این رستوران سنتی، از ساعت ۷ عصر تا ۱۲ شب، گروه موسیقی اجرای برنامه زنده دارد و می‌توانید از شنیدن نوای موسیقی سنتی ایرانی نیز لذت ببرید. سفره‌خانه خلیج فارس از جمله رستوران های سنتی تهران است که در محله نارمک تهران قرار گرفته است. در این رستوران هم می‌توانید از اجرای موسیقی زنده حظ کنید و هم با چشیدن طعم خوش غذاهای ایرانی مانند ماهی و انواع دیزی لذت ببرید. احتمالا انواع پلوی ایرانی را امتحان کرده‌اید، اما ممکن است سوتی پلو تبریزی برای‌تان تازگی داشته باشد.

۲۲– کشک بادمجان

ته‌چین یکی از غذا‌های ایرانی محبوب و رایج است که معمولاً در پخت آن از ماست، برنج، زعفران و تخم مرغ استفاده می‌شود. این غذا بر حسب نوع آن با مرغ، گوشت، بادمجان و… نیز همراه می‌شود. علاوه بر این معمولاً در لابلای برنج زعفرانی از مقداری زرشک هم استفاده می‌شود.

دلمه غذای ایرانی

این روش کمک می‌کند تا اسید‌های چرب موجود در این مغز‌ها حفظ شود. باید اضافه کرد که پسته موجود در قیمه نثار به دلیل مقدار زیاد کلسیمی که دارد، می‌تواند برای افرادی که در معرض پوکی استخوان هستند بسیار مفید باشد. علاوه مجله خبری غذا بر این، خوردن این ماده غذایی را می‌توانید به افرادی که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی در آن‌ها بالاست توصیه کنید. اگر فردی کم خون هستید، گوشت مورد استفاده در این غذا می‌تواند از مهم‌ترین منابع آهن برای شما باشد.

این غذای خوشمزه پایه ثابت مهمانی ها و جشن های گذشتگانمان بوده و در مراسمات جشن و عروسی و در سوگواری ها همیشه مورد استفاده قرار می گرفته است. قیمه نثار یکی از بهترین و حتی می‌توان گفت لوکس‌ترین غذاهای قزوین و البته ایران است. خلال بادام و پسته، خلال پوست پرتقال و زرشک را با هم تفت می‌دهند. اگر به شیراز سفر کردید، خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی شیرازی را می‌توانید در این رستوران‌ها بخورید. در خیلی از شهرهای ایران، خورشت آلو مسما را درست می‌کنند، البته در هر شهر به سبک خود.

بدون شک تهیه لیست غذاهای سنتی ایرانی به کتابی قطور و یا چند جلدی ختم خواهد شد. اما در این میان برخی از غذاهای سنتی ایرانی هستند که از محبوبیت بیشتری برخوردارند و همیشه هم در صدر لیست‎ بهترین غذاهای سنتی ایرانی قرار گرفته اند. میرزاقاسمی یكی از غذاهای محلی استان گیلان و استان مازندران است. می‌توان به طور خلاصه به گوشت چرخ کرده موجود در غذا اکتفا کرد. اگر از گوشت گوسفندی و نوع لخم بدون چربی گوشت گوساله استفاده کنید، به جذب پروتئین در بدن کمک خواهید کرد.