لیست 8 غذای شمالی و محلی با دستور سایت آشپزی یامی شف-غذا شرقی

اگر راهی گیلان شدید، در اینجا آدرس بهترین رستوران های گیلان را با غذاهای محبوبشان پیدا کنید. نمی شود از غذاهای شمالی یاد کرد و نازخاتون را فراموش کرد و اسمی از آن نبرد. این ترشی محلی شمال، برای کسانی است که عاشق بادمجان هستند و اگر به بادمجان حساسیت دارید و یا اینکه بادمجان را دوست ندارید، نازخاتون انتخاب خوشایندی برای شما نیست. بخش‌های غربی هند نیز بیشترین درصد گیاه‌خواران را دارند؛ به طوری که فقط 25 درصد از مردم راجستان از رژیم غذایی غیرگیاه‌خواری پیروی می‌کنند. از این‌رو، مواد غذایی مثل ادویه‌جات، شکر، حبوبات، ذرت و سایر غلات در رژیم غذایی مردم آن بیشترین خودنمایی را دارند.

مواد غذایی این آش مازندرانی را کدو، عدس، برنج، پیاز داغ، آب لیمو، شکر و نمک تشکیل می‌دهند. برای سرو آش کدو مازندرانی معمولا از نعنا داغ و کوفته ریزه استفاده می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که حتما آش کدو مازندران را میل کنید. غذاهای ایرانی فارغ از هر شهر یا استانی که به آن تعلق دارند، بسیار خوشمزه و لذیذ هستند.

خدمه بسیار کار بلد و مؤدب رستوران از شما با نوشیدنی خوش‌آمدگویی استقبال می‌کنند و منو پر و پیمان رستوران را برای انتخاب تقدیمتان می‌کنند. در رستوران رازقی از غذاهای محلی گیلان تا غذاهای رسمی ایرانی و غذاهای فرنگی هر کدام را که بخواهید می‌توانید سفارش دهید. مشتری‌ها از بوفه صبحانه عالی رستوران رازقی هم حسابی تعریف می‌کنند. موسیقی زنده پیانو هم لذت نوش جان کردن غذاهای خوشمزه را دوچندان می‌کند. خلاصه اگر در رستوران های گیلان دنبال رستورانی شیک و باکیفیت می‌گردید و قیمت هم زیاد برایتان مهم نیست حتما به رستوران رازقی سر بزنید. این رستوران با پارکینگ اختصاصی‌اش نگرانی جای پارک را هم از مشتری‌هایش گرفته است.

  • کافه رستوران ایتالیایی رناتو دو منو دارد که یکی به انواع غذاها و پیش غذاها اختصاص داده شده و دیگری، انواع نوشیدنی های سرد و گرم را شامل می شود.
  • ماز بیز مکانی برای معرفی شمال کشور و استان مازندارن به هم میهنان عزیز و راهنمای جامع برای معرفی هر چه بیشتر شما برای گذرندان روزهای خوب و خوش در استان مازندارن.
  • از غذا که بگذریم، نوبت به بخش دسر و نوشیدنی است بخصوص اگر عاشق قلیان هم هستید یک سرویس چای و قلیان شیک و دوست داشتنی در کنارش.

به گزارش خبرگزاری دانا، غذاهای ایرانی به ویژه غذای شمالی به یکی از بخش‌های مهم ایران گردی و گردشگری کشور تبدیل شده است. برای مشاهده بهترین رستوران دررشت به لینک مربوطه مراجعه نمایید. از جمله غذاهای خوشمزه و پرطرفدار مازندران خورشت ناردون میباشد.

غذاهای جنوب هند

اگر با این همه غذای رنگارنگ راهی رشت شدید، بخشی از این مزه‌ها را می‌توانید به عنوان سوغات رشت با خود به همراه بیاورید. راهی سفر شمال هستید و به دنبال جاهای خلوت و خاص؟ در این مطلب ما بکرترین جاهای دیدنی شمال را معرفی کرده‌ایم. اسپناساک یکی از اصیل‌ترین خورش‌های مازندرانی است که با اسفناج مجله خبری غذا تهیه می‌شود و به همین دلیل یک غذای کاملاً سالم و مقوی محسوب می‌شود. در رشت رستوران خوب و عالی به اندازه موهای سر پیدا می‌شود، اما اگر دنبال بهترین هایشان هستید، لیست بهترین رستوران های رشت را اینجا ببینید. در کنار این غذا می‌توانید از طعم بی‌نظیر ترشی هفتا بیجار و سیرترشی نیز لذت ببرید.

۱۸. آش گزنه

در رستوران قلعه انواع بازی های فکری ارائه می شود تا مشتریان رستوران بهترین خاطرات سفر به تنکابن را برای خود در اینجا رقم بزنند. در منوی کافه، از انواع دمنوش تا انواع نوشیدنی های سرد و گرم به همراه دسرهای تازه و لذیذ قابل سفارش است اما از غذا که بگذریم، اگر علاقمند به قلیان هم دارید می توانید از سرویس چای و قلیان رستوران هم برخوردار شوید. یک پیش‌غذای خوشمزه که می‌توانید همراه با غذا یا پیش از آن میل کنید، کال کباب است. این غذا ترکیبی از بادمجان کبابی، سیر، گردوی آسیاب شده، آب انار ترش، نعنا و سبزی محلی است.

یک تجربه خوب همراه با یک غذای خوشمزه

برای نوشیدنی، شما می توانید بین کلی آبمیوه طبیعی، شیک و اسموتی های بی نظیر هرکدام را که دوست دارید سفارش دهید. انتخاب پیش غذا در رستوران ماسا آسان است ولی برای غذای اصلی همیشه مشتریان زمان زیادی را صرف انتخاب کردن مصرف می کنند چون کلی تنوع هست. بین رستوران های خوب تنکابن هم کلی رستوران هست که شاید محیطی ساده داشته باشند اما غذاهایش حرف ندارند و خوشمزه تر از آن البته با قیمتی معقول در هیچ جای دیگر پیدا نمی کنید. بین این نوع از رستوران ها در تنکابن می خواهیم رستوران معروف امیر طوبایی را معرفی کنیم. یکی از خاص ترین و زیباترین رستوران های تنکابن، رستوران عمارت پارسی است که از جمله سفره خانه های سنتی تنکابن هم می باشد.