بهترین رستوران های سنتی تهران با فضای نوستالوژیک و زیبا ره بال آسمان

خورش قیمه که مانند عدس پلو از غذاهای مناسبتی و نذری نیز محسوب می شود. باقالی پلو با ماهیچه هم از غذاهای قدیمی و بسیار خوشمزه ایرانی است که محبوبیت بسیار زیادی در میان طرفداران غذاهای پلویی دارد. لوبیا پلو هم یکی از صدر نشین های دسته بندی غذاهای پلویی در میان ایرانیان می باشد.

  • هنگام ریختن آلبالوها، مرغ یا کوفته­های گوشتی را در بشقاب قرار می­دهند و با یک لایه برنج می‌­پوشانند.
  • طرز تهیه یتیمچه ساده ایرانی تا حدودی شبیه یکی از غذاهای فرانسوی به نام راتاتویی است.
  • «خورش آلو»، از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و اصیل است که با مرغ، گوشت قرمز یا کوفته قلقلی درست می‌شود.
  • در واقع قرمه سبزی شبیه به اندرونی های زمان قدیم است که بخشی از خصوصی ترین قسمتهای آشپزی و در عین حال زندگی بودند.
  • ایران در زمان امپراتوری پارس با کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و همچنین افغانستان، پاکستان، کشورهای عربی و ترکیه همسایه بود.

اگر فکر می‌کنید تنوع سفره غذایی شما کم شده است می‌توانید به سراغ تهیه حلیم بادمجان به عنوان یکی از غذاهای سنتی ایرانی درجه یک بروید. خورش قیمه یکی از غذاهای سنتی ایرانی از دسته خورش هاست که معمولاً برای نذری دادن نیز بسیار مناسب است. خوردن این خورش در کنار یک برنج ایرانی عالی به همراه سیب زمینی یا بادمجان سرخ شده، بسیار لذت بخش است. به دلیل ابعاد کمی که میگو‌های مورد استفاده در میگو پلو دارند، توصیه ما این است که در پاک کردن آن‌ها نهایت دقت را به کار ببرید و تمامی ضایعات موجود در آن‌ها را پاک کنید. برای پخت میگو پلوی بوشهری، دستور پخت‌های مختلفی وجود دارد که تاحدودی هم مشابه یکدیگر هستند. مواد مورد نیاز برای پخت این غذا شامل میگو، برنج، پیاز، سیر، گشنیز، رب گوجه فرنگی، زعفران و… است.

طرز تهیه ته چین مرغ

اگر به موضوع دسرهای ایرانی علاقمند شده‌اید، در مقاله معرفی دسرهای ایرانی در این باره بیشتر بخوانید. برای آشنایی در ادامه به فهرست جامع انواع غذاهای ایرانی پرداخته‌ایم. در بیشتر مراسمات خاص و به خصوص مراسمات مذهبی پختن حلوا بسیار مرسوم است. حلوا در تمام نقاط خاورمیانه و با دستورهای مختلفی پخته می‌­شود، اما حلوای ایرانی از خوشمزه­ترین حلواها به شمار می­آید. در ایران محبوب‌­ترین حلوا، حلوایی است که با آرد درست می‌­شود. برای پختن حلوا ابتدا آرد سفید را کمی تفت داده و سپس شکر، گلاب و زعفران را به آرد اضافه کنید.

طرز تهیه کوکو سبزی رولتی

در رابطه با طرز تهیه ته‌چین بدانید که آشپز با مشکل خاصی روبه‌رو نخواهد شد؛ ته‌چین هم در فر پخته می‌شود و هم روی شعله‌ی گاز. البته این را هم از قلم نیندازید که برای داشتن ته‌دیگ خوب و دلچسب لازم است آن را مدت زمان بیشتری روی حرارت ملایم قرار دهید تا به خوبی پخته شود و خودش را خوب بگیرد. برای درست کردن این خورش هم می‌توان از گوشت و هم مرغ استفاده کرد.

آلبالوپلو یکی از انواع پلوها در آشپزی ایرانی است که بیشتر در مجالس مهمانی و جشن تهیه می‌شود، ولی درست کردن آن از اغلب غذاهای مجلسی ساده‌تر است. خورش به آلو از غذاهای سنتی یزدی است که با ترکیب آلو و به، مزه ‌ترش و شیرین (ملس) فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند. یزدی‌ها این غذای لذیذ را بیشتر در فصل پاییز طبخ می‌کنند. به‌دلیل شرایط خاص آب‌و‌هوایی و خصوصیات اقلیمی که دارد، دارای غذاهای متنوع و خوش آب و رنگ است.

مرغ‌ها را در یخچال قرار دهید و اجازه دهید برای نیم ساعت مزه‌دار شوند. یک غذای ایرانی ساده که معمولا به عنوان پیش‌غذا هم از آن استفاده می‌شود، «شیر برنج» است. در طرز تهیه شیر برنج از شیر و برنج استفاده و با دارچین به آن عطر و طعم داده می‌شود. در فهرست غذاهای ایرانی شیر برنج هم یک غذای صبحانه است و هم ناهار و شام.