طرز تهیه 7 غذای شمالی با مرغ با طعمی بی نظیر مینویسم

طعم این اش مخصوص گیلانی، کاملا ترش است و در برخی طرز تهیه‌ها برای ترشی بیشتر در آن، گوجه‌سبز هم می‌ریزند. آش ترش در مناطق مختلف کشور با مواد اولیه مختلف طبخ می‌شود؛ اما اصالت آن به استان‌های شمالی کشور (گیلان و مازندران) برمی‌شود. از مواد تشکیل‌دهنده این خورش می‌توان به گوشت غاز، اردک یا خروس محلی، پیاز، (چوچاق، گشنیز، جعفری و چند برگ شنبلیله)، دانه انار ترش و رب انار اشاره کرد. پس از پخت مرغ، آرد و رب گوجه‌فرنگی را با هم مخلوط کنید و در غذا بریزید تا خورش کمی غلیظ‌تر شود. در پنج دقیقه آخر پخت خورش، گلپر، فلفل و بادمجان‌های سرخ شده را در قابلمه بریزید.

در طرز تهیه آش ترش زنجان، کمی رشته آشی، سیب‌زمینی خرد شده، هویج رنده شده، آلوچه ریز آشی، زردآلو خشک و جو پرک هم به مواد اولیه اضافه می‌شوند. در نیم ساعت پایانی پخت خورش، گوجه فرنگی حلقه حلقه و سرخ شده را روی گوشت قیمه بچینید تا بپزند. سیب‌زمینی خلالی خرد شده را جداگانه در روغن سرخ کنید. برای سرو، قیمه را در کاسه بکشید و سیب‌زمینی سرخ شده را روی آن بریزید. در صورت تمایل می‌توانید این خورش را با بادمجان سرخ شده نیز سرو کنید.

  • طرز تهیه خورش مرغ ترش مازندرانی و بابلی، درست شبیه به خورش مرغ ترش گیلانی است.
  • یکی از خوشمزه ترین و قدیمی ترین خورش های شمالی است که در بین مردم این شهر به خصوص مازندران شهرت خاصی دارد.
  • پیشنهاد می‌کنیم در سفر به شمال حتما سبزی مخصوص مرغ ترش را بخرید و با انجام مراحل زیر، این غذا را به وعده‌هایتان اضافه کنید.
  • کئی پلو از جمله غذاهای محبوب و محلی چالوس به حساب می‌آید؛ به طوری که می‌توان با کمترین هزینه این غذای خوشمزه را تهیه کرد.

چوچاق یک سبزی شمالی است که می توانید در بازارهای محلی شهرهای شمالی ایران پیدا کنید. این غذا همچنین غذای مناسبی برای مسافران گیاه خوار است. میرزا قاسمی از معروف ترین غذاهای شمالی است که خیلی ها در دیگر شهرهای ایران هم آن را درست می کنند.

طرز تهیه خورش کئی انار مازندرانی مخصوص را بصورت کاملا حرفه ای و گام به گام برایتان قرار دادیم. به همین علت این غذا در تقویت سلامت بدن و به خصوص درمان کم خونی بسیار موثر خواهد بود. اسفناج مرجی از اسفناج، عدس، سیر و انار ترش تهیه می شود. در ادامه طرز تهیه این غذای لذیذ را خدمت شما دوستان عزیز شرح خواهیم داد.

بادمجان، گوجه فرنگی، سیر و تخم مرغ مواد اصلی این غذا هستند. بوی آتشین میرزا قاسمی که باعث تفاوت خاص و قابل توجه این غذای شمالی نسبت به بقیه غذاها شد، به دلیل کباب شدن بادمجان آن است. این غذا هم مثل سیر واویج درست می شود با این تفاوت که به آن سبزی گیجاواش هم اضافه می شود.

۳. وینگوم ماست و طرز تهیه آن

برای تهیه این کوکو، یک خورش مشابه فسنجان پخته می‌شود و سپس کوکوهای سرخ شده در آن قرار می‌گیرند تا طعم خورش فسنجان به خورد کوکوها برود. آش ترش شمالی یا گیلانی و به‌قول خود گیلانی‌ها «تورشه آش»، یک آش بسیار لذیذ و مقوی است. از مواد تشکیل‌دهنده این آش می‌توان به سبزی، باقالی، نخود، لوبیا چیتی، برنج و سیر اشاره کرد.

خورشت اناربیج یک شمالی خوشمزه با مرغ

ماهی باید به صورت جداگانه سرخ شود و سپس به خورش شما اضافه گردد. رب اناری که استفاده می‌کنید باید ترش باشد تا طعم قلیه ماهی بهتر شود. همچنین ماهی بعد از سرخ شدن بیشتر از ۵ دقیقه نباید در خورش قرار بگیرد زیرا به سرعت له خواهد شد. شمالی‌ها به‌ویژه در استان مازندران، ماهی‌های شکم‌پر خود را از نوع قزل‌آلا انتخاب می‌کنند. آنها با اضافه‌کردن رب انار، پیاز، سیر و سبزیجات معطری مانند گشنیز و شنبلیله، غذایی آماده می‌کنند که همه را راضی نگه می‌دارد. حتی اگر ماهی دوست نداشته باشید هم نمی‌توانید از عطر و طعم خوش ماهی‌های شکم‌پر مازندرانی بگذرید.

یک خورش ساده، سریع و فوری که هم با رب گوجه و هم با رب انار طبخ می‌ شود. اگر هم گیاهخوار هستید، می توانید شامی ترش را به صورت گیاهی با سویا درست کنید. جزییات و مراحل طرز تهیه خورش اناربیج گیلانی با مرغ یا گوشت و آموزش ترکیب دقیق سبزی آن را در لینک مربوطه مطالعه کنید.

اسفناج و عدس فروانی در تهیه بشته واش استفاده می‌شود؛ از این رو دارای آهن و فیبر فراوان است و برای افرادی که از کم خونی و فقر آهن رنج می‌برد بسیار مفید خواهد بود. سایر مواد تشکیل دهنده بشته واش شامل پیاز، سیر، زیره، فلفل و ادویه‌جات مختلف است. پیشنهاد می کنیم با پخت غذاهای محلی مازندران سفری به استان را در آشپزخانه خود داشته باشد. اینکه شما بتوانید مواد اولیه تازه و ارگانیک تهیه کنید یکی از رموز اصلی در آشپزی است. غذاهای محلی مازندران به این دلیل بسیار خوشمزه هستند که مواد اولیه آنها تازه بوده و در دسترس است. این غذا طعم فوق العاده ای دارد و به آسانی آماده می شود.

آش ترش تبریز نام «آش آبغوره»، یکی از انواع این آش است که در تهیه آن فقط از تره و جعفری به مقدار مساوی استفاده می‌شود. اگر به طعم گوجه‌سبز علاقه دارید، می‌توانید چند عدد گوجه‌سبز نیز در آش بریزید. شما می‌توانید برای حفظ رنگ سبز نعنا، کمی آب جوش به مخلوط سیر و نعنا اضافه کنید.