طرز تهیه خوشمزه‌ترین غذاهای شمالی و جنوبی با ماهی

دیگر شعبه این رستوران فوق‌العاده در کیلومتر 4 جاده منجیل به سمت رودبار قرار گرفته است. حالا نوبت برگ سیر است که آن خرد و به تابه اضافه کنید. همچنین بهتر است پوست مرغ را جدا نکنید تا با استفاده از چربی آن غذای شما رنگ و لعاب بهتری داشته باشد. مزه دار کردن مرغ قبل از پخت باعث از بین رفتن بوی نامطبوع آن می شود.

  • و غذاهای محلی و سنتی آنجا است که به نام های کدو پلو یا کئی پلا نیز شناخته می شود.
  • این غذا از ترکیب بادمجان کبابی، گردو، انار، چوچاق (نوعی سبزی محلی) و سیر پخته می‌شود.
  • پس از پخت مرغ، آرد و رب گوجه‌فرنگی را با هم مخلوط کنید و در غذا بریزید تا خورش کمی غلیظ‌تر شود.
  • در روش دوم، یک تابه پر از آب را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا آب گرم شود، اما نجوشد.
  • «واش» در زبان گیلکی به‌معنای «گیاه» است و گفته می‌شود که دلیل نام‌گذاری این گیاه به گیجواش این است که افراد در حین چیدن آن، احساس سرگیجه می‌کنند.

رب انار ترش، رب آلوچه و جعفری خرد شده را در تابه بریزید و پس از کمی تفت دادن از روی حرارت بردارید تا سرد شوند. مجی خورش، خورش مجی یا خورش عدس شمالی، یکی از غذاهای محلی استان گیلان و مازندران است که با عدس، سیب‌زمینی، مغز گردو، پیاز، رب انار و تخم‌مرغ درست می‌شود. طرز تهیه خورش اناربیج یا انار آویج گیلانی با مرغ یا گوشت یکی از ۵ غذای ثبت شده جهانی آشپزی استان گیلان است. این غذا تنها از ترکیب برگ سیر تازه و تخم مرغ درست می‌ شود. سیرابیج همچنین یک غذای گیاهی و سالم برای گیاهخواران محسوب می‌ شود و به دلیل وجود سیر و تخم مرغ در کنار هم، مقوی و سرشار از مواد معدنی است. برای خواندن طرز تهیه خورش سیرابیج گیلانی با برگ سیر و تخم مرغ در کمتر از ۲۰ دقیقه روی لینک مطلب کلیک کنید.

۱۴- شامی ترش، ترشه شامی یا ترشه آب

خورش شیرین تره در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود و یک غذای بسیار ساده و راحت است. این غذا برخلاف نام آن، شیرین نیست و برخی افراد به آن کمی آب لیموی تازه اضافه می‌کنند. ، اطلاعات کاملی داشته باشید تا بتوانید بهترین اقامتگاه را رزرو کنید. اما آنچه در این مطلب پیش روی شما قرار خواهد گرفت فهرستی از بهترین غذاهای شمال است که پیشنهاد می کنیم در سفر به شمال انتخاب و امتحان نمایید. به همین دلیل این غذا، غذایی فصلی به حساب می آید و در فصل زمستان و رشد بوته سیر در کنار ماهی و برنج سرو می شود.

کهی انار

از مواد اصلی این غذا می‌توان به گوشت چرخ کرده، کدوی رنده شده، پیاز، زیره، برنج و کره محلی اشاره کرد. برای کسانی که زیاد وقت آشپزی ندارند، هم‌چنین کسانی می‌خواهند لاغر شوند، کدوبره پیشتهاد خوبیست. مواد اصلی این غذا سیب زمینی، کدو سبز، گوجه فرنگی،سیر و تخم مرغ است. این غذای ساده پیشنهاد خوبی برای سفره‌های شما نیز می‌تواند باشد. یکی دیگر از خورش‌های خوشمزه و اصیل مازندران، ترش سماق است.

این رستوران در بلوار امام، کنار هتل پردیس واقع شده است. پلو کبابی محرم از جمله غذاهای مشهور این رستوران گیلکی است که اگر سفری به گیلان داشتید، حتماً باید سری به آن بزنید و طعم این غذای متفاوت را بچشید. رستوران محرم، بسیار تمیز و شیک بوده و اغلب اوقات نیز شلوغ است. این شلوغ بودن ممکن است شما را وادار کند چند دقیقه‌ای در صف بایستید. کارکنان این رستوران گیلکی به درستی با شما برخورد خواهند کرد و بسیار مؤدب هستند.

برای تهیه ی این غذا از بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ، ادویه و رب گوجه فرنگی استفاده می شود و چیزی که آن را خوش طعم می کند بادمجان های کبابی است. کباب ترش از غذاهایی است که نمی شود به شمال رفت و آن را امتحان نکرد. برای درست کردن این غذا گوشت ها با ترکیب سبزیجات خرد شده روغن، پیاز، سیر رنده شده، گردوی چرخ شده و رب انار مزه دار و روی زغال کبابی می شوند. لونگی، یکی از غذاهای محلی شمالی کشور است که خاستگاه آن به شهرهای آستارا و تالش در غرب گیلان برمی‌شود.

دو آش

این غذا پس از جنگ جهانی دوم به فرهنگ غذایی گیلان وارد شده است. این خوراک هم با گوشت قرمز درست می‌شود و هم با مرغ یا دل و جگر مرغ، گوسفند و گوساله. نسخه گیاهی این غذا با بادمجان و بدون گوشت قرمز و گوشت سفید درست می‌شود. در صورت تمایل می‌توانید به سس شامی رودباری، یک قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی نیز اضافه کنید.

اگر غذاهای ملس دوست داشته باشید حتما خورشت آلو یکی از محبوب ترین غذاهای شماست. برای تهیه ی این غذا از مرغ، دانه‌ های انار، آب نارنج، زعفران، پیاز، آلو و گردو استفاده می شود. باید بگذارید آب خورشت خشک شود و آن را به صورت غلیظ سرو کنید. اگر دانه های اناری که در این غذا استفاده می کنید ترش است باید کمی شکر به آن اضافه کنید تا طعمش ملس شود.