بهترین غذاهای شمالی لیست ۱۵ غذای معروف و خوشمزه شمال ایران

این غذا انتخابی سالم برای همه است به خصوص زمانی که حوصله آشپزی ندارید شما را نجات می دهد. اگر بوی مرغ و مزه ی آن را دوست ندارید باید مرغ ناردونی را امتحان کنید تا حتما نظرتان راجع به گوشت مرغ عوض شود. معمولا این غذا را در مراسم ها و یا مناسبت ها درست می کنند.

  • بد نیست بدانید در میان انواع خورش ترش تره شمالی، خورش ترش تره شرق گیلان، ترش تره تالش و ترش تره انزلی بسیار مشهور هستند.
  • برخی افراد، سیب‌زمینی را جداگانه سرخ می‌کنند و در انتها برای سرو روی تاس کباب می‌ریزند.
  • یک تابه مناسب روی حرارت متوسط گاز بگذارید تا گرم شود.
  • این غذا مختص مازندران است که در بعضی شهرها به جای گوشت از تخم مرغ نیز استفاده می‌کنند.

برای گرفتن شوری اشپل در هنگام سرو، باید آن را روی بخار آب قرار دهید و به روش بن ماری، پس از ۲۰ دقیقه بردارید. در برخی از طرز تهیه‌ها از کمی نعنای خشک یا نعنای تازه خرد شده نیز در تهیه این بورانی استفاده می‌شود. بورانی اسفناج، یک پیش غذا و چاشنی فوق‌العاده خوشمزه است که با ماست، اسفناج، سیر و گاهی گردو درست می‌شود.

اگر علاقمند به غذای شمالی هستید، این 14 غذای خوشمزه و معروف شمالی را امتحان کنید!

می‌توان رستوران سفید را یک رستوران گیلکی بی‌نظیر دانست. این رستوران چندین شعبه دارد که کیفیت هرکدام از شعب در پخت ماهی یکسان و باورنکردنی است. غذاهای شمالی | رشت به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو ثبت جهانی شده است.

۱۷. خورش دختر لوس و طرز تهیه آن

کدوحلوایی، منبع غنی کلسیم، پتاسیم و فسفر، ویتامین‌های C ،E و A و همچنین ویتامین‌های گروه B است. برخی افراد کمی گوشت چرخ‌کرده هم به نرگسی اضافه می‌کنند؛ اما این غذا در طرز تهیه اصلی خود، یک غذای بدون گوشت است. باقلی قاتق، یکی از خورش‌هایی است که می‌توان به‌عنوان پیش‌غذا یا همراه غذا در کنار غذاهایی چون ماهی کولی، ماهی شور و غیره نیز سرو کرد. این غذا با عطر و بوی سیر و شوید تازه سرخ‌شده، هوش را از سر شما خواهد برد. «کویی تره» یکی از غذاهای محلی و سنتی استان گیلان و شهرستان رشت است که شباهت هایی به میرزا قاسمی یا حتی فسنجان دارد ولی در اصل با آن ها تفاوت های کلی هم دارد.

اطلاع از آخرین مطالب جذاب و پرطرفدار

علاوه بر این منویی گیاهی هم دارد که اگر در بین مهمان‌هایتان فردی با رژیم گیاهخواری دارید می‌توانید از او هم پذیرایی کنید. بدون آنکه نگران شلوغی باشند یا از وضعیت قدیمی و در گذشته مانده رستوران شکایت کنند. منو گمج موارد زیادی را شامل می‌شود و خورشت‌هایی مثل مالاوابیج و غوره مسما هم دارد که هم با مرغ و هم با گوشت اردک سرو می‌شود.