بهترین غذاهای ایرانی از نظر مردم + محبوبترین غذا لست سکند

برای تهیه بورک حلزونی با قارچ و مرغ از خمیر یوفکا استفاده می‌کنیم. این خمیر در اکثر فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های بزرگ موجود است. سپس مرغ را که از قبل پاک و ریز کرده‌ایم با پیاز و ادویه‌جات کمی تفت می‌دهیم. برای تهیه آن همان‌طوری که از اسمش پیداست به سیب زمینی و پنیر پیتزا نیاز داریم.

  • سپس سس و مواد از هم جدا می شوند و مواد به خوبی له شده و مخلوط می شوند.
  • ترخینه، خورشت تره کوهی، ماش آو، آبگوشت بامیه، پیچگ، بوله وله و…
  • با توجه به اینکه در شهر همیشه سبز و رویایی تبریز دامپروری بسیار رواج دارد، طعم خاص دوغ به خاطر تغذیه سالم دام ها ملموس‌تر است.
  • در هر صورت تمام غذاهای ایرانی عطر و بوی بی‌نظیری دارند و بخشی از فرهنگ غذایی کشورمان محسوب می‌شوند.
  • این غذا متشکل از سر، پاچه و گاهی اندام‌های درونی گوسفند یا گوساله است و از اجزای آن می‌توان به بناگوش، زبان، مغز، چشم، پاچه و گاهی سیرابی و شیردان اشاره کرد.
  • استریپس سیب‌زمینی از آن دسته غذاهای است که همه به‌خصوص بچه‌ها عاشق آن می‌شوند.

فلافل آبادان از غذاهای خوشمزه آبادان است که ظاهری ساده اما مزه ای وصف نشدنی دارد. مانند دیگر شهرهای ایران فلافل بصورت ساندویچ سرو میشود که میتوانید به سلیقه خودتان آنرا با خوراکی های دیگری مثل پیاز، جعفری، گوجه یا ترشی های مخصوص نوش جان کنید. تندی فلافل آبادانی در هوای گرم آبادان یک تجربه جالب است که با هر بار میل کردن آن برای یکبار دیگر امتحان کردن مشتاق خواهید شد. فلافل در آبادان با نخودهای پرورش داده شده در جنوب تهیه می شود. البته که ماده اصلی این غذا نخود است اما نخود با نخود فرق دارد. اما این خوراک خوشمزه و سنتی گیلانی با نان و برنج به عنوان غذای اصلی نیز قابل سرور است.

طرز تهیه شامی سویا خوشمزه و مجلسی غذای سبزی خواران

رازی که در قرمه سبزی وجود دارد قطعا تبحر و حرفه ای بودن در جا انداختن غذاست که بتوانند غذا را به صورت جا افتاده ای در بیاورند. این غذا را معمولا با برنج زعفرانی و تهدیگ با نان لواش میل میکنند. این که هر فرد دارای ذائقه های است می ‌تواند در انتخاب بهترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی تاثیرگذار باشد. با این وجود برخی از غذاها با توجه به نوع پخت ایده ‌آلی که دارند توانسته اند در میان تمام ذائقه ها خود را جای داده و به عنوان محبوبترین غذاهای ایرانی شناخته شوند. جوجه غذا با روش‌های پخت متنوع، یک غذای محبوب برای وعده غذایی ناهار و شام است. آلبالو پلو یکی از قدیمی‌ترین غذاهای ایرانی است که برای پخت آن از گوشت چرخ کرده؛ آلبالو، برنج و … استفاده می‌شود.

لیست غذاهای ایرانی و غذاهای استان مازندران

برای درست کردن زیره پلوی خوشمزه به ۴ قاشق غذاخوری زیره نیاز دارید. سپس آن ها را درون قابلمه بگذارید و در قابلمه را بگذارید و همچنین حرارت اجاق گاز را ملایم کنید و حدود یک ساعت به آن وقت دهید تا سینه مرغ به طور کامل پخته شود. سپس پیاز را پوست بگیرید و بشویید و آن را به وسیله یک چاقوی تیز به چهار قسمت تقسیم کنید و در داخل قابلمه آب جوش بگذارید. برای این‌که گوشتها به‌خوبی سرخ شده و رنگ و روی بهتری به خودشون بگیرن، اون‌هارو به پیاز و ادویه‌های در حال تفت اضافشون می‌کنیم، تا بوی خامی گوشت کاملا گرفته بشه. برای دریافت منوی غذاهای سازمانی و شرکتی کترینگ دنا میتوانید با مشاوران ما با شماره ۹۱۰۷۹۵۱۱-۰۲۱ در تماس باشید و یا به اینستاگرام کترینگ دنا ما مراجعه بفرمایید.

هم چنین آذربایجان شرقی دارای انواع مختلفی از کباب و غذاهای پرطرفدار ایرانی است که با گوشت قرمز طبخ می‌شوند. این غذا مانند بسیاری از غذاهای ایرانی دیگر در هر شهر ایران کمی متفاوت است. مثلاً در برخی شهرها مانند اصفهان به آن استانبولی یا استانبولی پولو می گویند. با این حال، مواد اصلی برنج، لوبیا سبز و رب گوجه فرنگی است.

سس مخصوص اکبر جوجه متشکل از سیر رنده شده، رب انار، گردوی خرد شده، روغن زیتون و زعفران است. برای تهیه اکبر جوجه اصیل مازندرانی، باید از جوجه مرغ یکماهه یا مرغ کوچک استفاده کرد. کله پاچه، غذایی بسیار چرب و پرانرژی است که معمولا به‌عنوان صبحانه سرو می‌شود.

زردچوبه، فلفل قرمز، ادویه را به آن اضافه می‌کنیم و در حد چند ثانیه تفت می‌دهیم تا بوی عطر ادویه‌ها فضای آشپزخانمون رو پر کنه. تاکو همچنین ادویه خاصی دارد که از ترکیب چند ادویه درست می‌شود. برای تهیه نان ترتیلا آرد ذرت و گندم به همراه روغن مایع و آب استفاده می‌کنیم. از ترکیب اسفناج، گوشت و آلو بخارا خورشتی خوشمزه به نام خورشت آلو اسفناج تهیه می‌شود که با برنج کته‌ای آن را میل می‌کنند.

در واقع نوع پخت این خورشت به شکلی است که به بهترین شکل می تواند زینت بخش سفره های مهمانی و مجالس رسمی باشد. میگو پلو در استان‌های جنوبی کشورمان محبوبیت زیادی داشته و معمولا هفته‌ای یک بار آن را میل می‌کنند. قیمه نثار یک غذای مجبوب در استان قزوین است که با مخلفات زیادی طبخ می‌شود. کباب تابه‌ای در بیشتر نقاط کشور شناخته شده بوده و طعم خوشمزه آن سبب محبوبیت این غذا شده است. چلودیزی در استان کاشان محبوبیت زیادی داشته و برای طبخ آن از حبوبات، گوشت، برنج و … کمک می‌گیرند.