بهترین غذاهای ایرانی از نظر مردم + محبوبترین غذا لست سکند-غذا شرقی

همچنین برای یادگیری رایگان دستور پخت غذاهای ایرانی و بین المللی، در وبلاگ آشپزی سایت آموزشگاه آشپزی آرسس شف آموزش‌های خوبی قرار گرفته‌ است. یکی دیگر از دسرهای ایرانی که بیشتر در شهرهای شمالی کشور یافت می‌شود، کلوچه است. کلوچه در کشور ایران با ترکیبات و دستور پخت­های متنوعی پخته می­شود. اما از بین این کلوچه­ها، کلوچه فومن بسیار محبوب و مشهور است. یکی از لذت‌­های گذراندن یک عصر دلپذیر، خوردن کلوچه فومن با چای است. این کلوچه انقدر محبوب است که در شهرهای بزرگی مثل تهران هم در انواع نانوایی و شیرینی پزی پخته می‌شود، مثل یک مغازه در منطقه ونک تهران که به کلوچه‌های فومنی معروف شده است.

  • یکی از غذاهایی که در ایران وسط ندارد یعنی یا خیلی ها آن را دوست دارند و با لذت میل می کنند و یا خیلی ها این غذا را دوست ندارند و کلا سمت این غذا نمی روند.
  • سلامت شما در سفر مهمترین اصل است که باید به آن توجه کنید.
  • در مرحله‌ی آخر جگر سفید را هم بعد از پختن و چرخ کردن، سرخ می‌کنند و از آن به هنگام سرو در کنار بریونی استفاده می‌کنند.
  • موادی چون گیاهان معطر، سبزیحات، لوبیاها، مغزها و دانه ها، میوه های خشک، گوشت و حتی رشته فرنگی گزینه های پیش رو برای مخلوط کردن با برنج اند که در نهایت یک غذای کامل محسوب می‌شوند.

آب دوغ خیار را با نان خشک ترید شده و با دوغ و ماست فراوان می‌توانید درست کنید و به رسم قدیمی همه آشنایان را دور هم جمع کنید. این کباب خوشمزه که نام دیگرش کباب مشتی زردک است با گوشت چرخ کرده و هویج درست می‌شود. این کباب خوشمزه روی ماهی‌تابه را می‌توانید با برنج یا بدون برنج درست کنید. برای تهیه رشته پلو ابتدا باید برنج آن را یک الی ۲ ساعت خیس کنید. سپس قابلمه را روی گاز قرار می‌دهیم و به آن نمک اضافه کرده و می‌گزاریم تا آب به جوش بیاد. رشته پلویی را کمی تقت می‌دهیم و به برنجمان که در حال جوش است اضافه می‌کنیم.

حتی ماجراهای جالبی هم در این باره برایم اتفاق افتاده است. از آن جایی که خورشت قورمه سبزی سال های سال است بین ما ایرانی ها تهیه و دستور آن سینه به سینه و نسل به نسل منتقل می شود. مسلما برای همه ی ما یادگاری های خوشایندی به جا گذاشته. اصلا به نظر من یکی از دلخوشی های زندگی این است که خانه ات پر از عطر دلنشین قورمه سبزی شود و برای آماده شدنش لحظه شماری کنی. دارچین، میخک، هل، زعفران، زردچوبه و نمک و فلفل در آشپزی ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوپ سیرابی از نظر بسیاری از مردم یک غذای عجیب و غریب است.

ماکارونی رشته‌ای

اما نمیتوان انکار کرد که این غذای ایرانی سنتی با این همه تنوع، معروف ترین، خوشمزه ترین و محبوب ترین غذا بین ماست. ازکباب برگ زعفرانی و مرغ کبابی بگیرید تا کباب کوبیده سنتی یا حتی کباب تابه ای! از بوی مست کننده، طعم بی نظیر و مخلفات کنارش نگویم که بیشتر از این دلمان آب نشود. پرطرفدارترین و محبوب ترین غذاهای ایرانی” کباب” می باشد که به روش های مختلفی مثل کباب کوبیده، کباب دنده، کباب برگ و … گردشگران خارجی هم به این موضوع واقف شدند که پای ثابت تفریحات بیرون شهری ایرانی ها درست کردن کباب می باشد.

اگر شما هم مثل ما به آشپزی ایرانی علاقمند هستید پیشنهاد می‌کنیم در دوره آنلاین آموزش غذاهای ایرانی در کنار ما باشید و دستور پخت غذاهای ایرانی را به صورت حرفه‌ای بیاموزیم. شمال کشور ایران به دلیل آب و هوای مناسب و خاک حاصل‌خیر، محل بی­نظیری برای کشت برنج است. برنج در تمام آسیا محبوب است و مردم این قاره علاقه زیادی به مصرف آن دارند؛ به طوری که 90درصد برنج دنیا را آنها مصرف می­کنند. در ادامه لیستی از غذاهای بدون برنج برای شما تهیه کرده­‌ایم.

در بعضی مناطق همزمان با اضافه کردن گردو، بجای آب از آب انار برای پخت گوشت استفاده می‌کنند که باعث ترشی غذا می‌شود. ترش، شیرین یا ملس، فسنجان همیشه جز خوشمزه‌‌ترین غذاهای ایرانی است. غذاهای جنوبی اصلی‌ترین دلیل برای این هستند که یک سفر به یاد ماندنی داشته باشید. اگر به آبادان سفر کنید در سطح شهر چیزی که توجه شما را جلب می‌کند تعداد زیادی فلافل فروشی است! شاید در شهرهای دیگر ایران هم بتوانید فلافل را مزه کنید اما طعم آن زیر آسمان پر ستاره آبادان چیز دیگریست.

طرز تهیه خورش به

تزئین روی آش اهمیت زیادی دارد و بسیاری از ایرانی ها در تزئین تبحر زیادی دارند. پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ و کشک از جمله تزئینات اصلی آش رشته است. است و در ایامی مثل ماه رمضان به صورت نذری پخته می شود.برای تهیه آش رشته حبوبات مختلف را با سبزی مخصوص آش می پزند و بعد رشته آشی و کشک را به آن اضافه می کنند. در آخر سیب زمینی های سرخ کرده یا بادمجان سرخ شده را به خورش اضافه می کنند و همراه با برنج ساده یا زعفرانی نوش جان می کنند. ترکیب مواد اولیه خورش ها به گونه ای انتخاب شده اند که اعتدال غذا حفظ شود.

“لوبیا پلو” یکی دیگر از غذاهای ایرانی است که رسم و رسوم خاصی در سرو کردنش لحاظ می شود. معمولا این غذا را به همراه ته دیگ سیب زمینی یا نان ، سبزی خوردن ، سالاد شیرازی و ماست میل می کنند. به خاطر همین ترکیب بی نظیر توریست ها به آن علاقه مند هستند. به طوری که چندی پیش نشریه foodrepublic و تلگراف با معرفی لیستی از غذاهای محبوب و خوشمزه ایران از علاقه مندی توریست ها نسبت به این غذاها رونمایی کرد. در زمان ناصر الدین شاه قاجار، زرشک یکی از موادی بود که در پلو به کار می‌رفت و پلوها را بسته به موادی که به آنها افزوده می‌شد نام‌گذاری می‌کردند.

چه خوب است که ما هم انواع غذاهای محلی و سنتی کشورمان را بشناسیم و حداقل یک بار در عمرمان چشیدن طعم آن‌ها را تجربه کنیم. برای پیدا کردن هرکدام از این غذاها به لیست بهترین رستوران های تهران و شهرهای دیگر مراجعه کنید. از مجله خبری غذا تابستانی می‌توان به «آلبالو پلو» اشاره کرد.