ریشه لوتوس چیست؟


ریشه و برش های کامل نیلوفر آبی

ریشه نیلوفر آبی چیست؟

ریشه نیلوفر آبی ریزوم گیاه نیلوفر آبی است رنکن به ژاپنی). به گفته دایان مورگان ریشه ها (2012)، این گیاه آبزی بومی آسیا، خاورمیانه و استرالیا است و بیش از 2000 سال است که کشت می شود. ریشه نیلوفر آبی به دلیل ریزوم بودن، به صورت افقی در گل و لای مزارع یا حوضچه های سیل زده رشد می کند. وقتی آنها را از گل بیرون می آورید، ریشه ها شبیه پیوندهای سوسیس هستند که 3 تا 6 بخش پیازی به هم متصل هستند. آنها بافت نشاسته ای و ترد دارند و سرشار از فیبر و پتاسیم هستند.

سمبولیسم گیاه نیلوفر آبی

ریشه نیلوفر آبی بخشی از گیاه نیلوفر آبی است که در فرهنگ بودایی اهمیت زیادی دارد. همانطور که پاملا چیا در کتاب آشپزی خود توضیح می دهد، بازار خیس به میز (2019): “نیلوفر آبی به دلیل توانایی آن در برخاستن از گل و شکوفه دادن به گل به زیبایی، که نمادی از روند دستیابی به روشنایی است، مورد احترام است.”

مامان لین لیان او را در دست گرفته است

نحوه انتخاب و ذخیره ریشه نیلوفر آبی

ریشه ها عموماً از آسیا (اغلب چین یا ژاپن) وارد می شوند. معمولاً می تو،د ریشه نیلوفر آبی را در خواربار فروشی های آسیایی پیدا کنید، به ویژه آنهایی که غذاهای چینی می فروشند.

هنگام چیدن ریشه نیلوفر آبی، به دنبال ریشه هایی با پوست صورتی/برنزه روشن باشید که عاری از لکه های اصلی هستند. اگر پوست کاملا قهوه ای به نظر می رسد (همانطور که در ع، روی جلد اینجا می بینید، این نشانه آن است که ریشه بسیار از اوج خود گذشته است. با این حال، تکه های کوچک قهوه ای اشکالی ندارد، مانند آنچه در ع، بالا می بینید.

به طور کلی، مزارع سبزیجات را قبل از حمل و نقل شستشو می دهند. اگر در اطراف بیرونی گل و لای دیدید، نگران نباشید. فقط قبل از پختن با آن، ریشه ها را کاملاً بشویید.

من معمولاً ریشه نیلوفر آبی را در کیسه های پ،تیکی قرار می دهم و سپس آنها را در یخچال می گذارم. آنها می توانند تا 2 هفته نگهداری شوند.

طرز تهیه ریشه نیلوفر آبی

،مت بیرونی را بشویید. اگر چندین بخش هنوز سالم هستند، آنها را در محل اتصال ب،ب،د. سپس، مفاصل را در انتهای آن برش دهید. آنها بسیار سفت و سخت هستند. استفاده از a پردازش سبزیجات (لینک وابسته) برای کندن پوست. اگر ریشه شروع به ،اب شدن کرد و قهوه ای شد، آن ،مت های قهوه ای شده را برش دهید.

هنگامی که ریشه را می برید، شیره رشته ای ظاهر می شود که به طور مبهم شبیه ابریشم تار ،کبوت است. من فکر می کنم شیره برای خوردن آن لذت بخش است اما ممکن است برای برخی افراد عجیب باشد. من توصیه می کنم ریشه را به صورت ضربدری به برش های نازک برش دهید تا الگوی توری داخل آن نمایان شود. هنگامی که ریشه نیلوفر آبی را به صورت نازک شپش می زنید، پختن آنها آسان تر می شود. علاوه بر این، شما نمی تو،د شیره رشته ای را تشخیص دهید.

با این حال، اگر می‌خواهید سوپ ریشه نیلوفر آبی درست کنید، احتمالاً می‌خواهید ریشه آن را به برش‌های ۱ و نیم تا ۲ اینچی برش دهید و سپس هر برش را یک چهارم کنید تا تکه‌های کوچک‌تری داشته باشید.

خیساندن ریشه ها

ریشه نیلوفر آبی پس از برش دادن آن خیلی سریع ا،ید می شود. برای جلوگیری از قهوه ای شدن خیلی سریع ریشه، ریشه ها را در یک کاسه آب با کمی آب لیمو خیس کنید. از طرف دیگر، مادرم می‌گوید خیساندن ریشه در آب نمک نیز مؤثر است. همچنین می تو،د مقداری از نشاسته ها را در طول فرآیند خیساندن بشویید.

نحوه خوردن گیاه و ریشه نیلوفر آبی

در غذاهای چینی، مردم تقریباً از تمام ،مت های گیاه نیلوفر برای پخت و پز استفاده می کنند. دانه ها را می توان برای تهیه سوپ استفاده کرد یا به خمیر شیرین تبدیل کرد (蓮蓉). خمیر دانه نیلوفر آبی اغلب برای پر ، کیک های ماه یا نان های بخارپز استفاده می شود (蓮蓉包). برگ‌های نیلوفر آبی را می‌توان خشک کرد و به‌،وان بسته بندی غذای ک،یک دیم سام 糯米雞 (معروف به نه مای گای یا هرگز همجنسگرابرنج ،بناک که در برگها پیچیده شده است. حتی ساقه های نرم را می توان پوست گرفته و سرخ کرد. با این حال، رایج ترین ،مت مصرفی گیاه نیلوفر آبی، ریشه است.

ریشه نیلوفر سرخ شده را با لوبیا سبز و گوش چوبی هم بزنید

روش مورد علاقه من برای پخت ریشه نیلوفر این است که آن را با سبزیجات دیگر سرخ کنید. در سرخ شده بالا، پیازها را به مدت یک دقیقه یا بیشتر در روغن تفت دادم. سپس، لوبیا سبز، ریشه نیلوفر آبی و گوش چوبی را اضافه کردم. آنها را یک دقیقه تفت دهید. سپس، چند قاشق غذاخوری آب را داخل ووک بریزید، درب آن را بپوش،د و 2 تا 3 دقیقه بپزید. آب تولید بخار می کند که سبزیجات را پخته و از سوختن سبزیجات جلوگیری می کند. درب ووک را باز کنید و یک دقیقه دیگر بپزید. با نمک و سس صدف (یا سس همزن مورد علاقه تان) مزه دار کنید. هنگامی که ریشه نیلوفر آبی را به این روش می پزید، سبزیجات ترد سبکی را حفظ می کنند (بی شباهت به تفت دادن سیب زمینی های نازک برش داده شده برای چند دقیقه نیست).

چیپس ریشه نیلوفر آبی

من همچنین دوست دارم برش های ریشه نیلوفر آبی را در روغن سرخ کنم تا چیپس درست کنم. بعد از اینکه ریشه را نازک برش دادید، آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب نمک خیس کنید. برش ها را آبکش کرده و با حوله خوب خشک کنید. مقداری روغن را در یک ووک یا قابلمه تا دمای 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) گرم کنید. برش های ریشه نیلوفر آبی را به صورت دسته ای اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شوند. از روغن خارج کنید و برش های باقی مانده را به سرخ ، ادامه دهید. ریشه های سرخ شده را با نمک و چاشنی های خشک مورد علاقه خود مزه دار کنید. چیپس ها طعم خاکی زیبایی دارند.


منبع: https://healthynibblesandbits.com/what-is-lotus-root/