غذاهای سنتی ایرانی ، بهترین غذاهای اصیل ایرانی جاذبه ها

اغلب غذاهای ایران مقوی بوده و مناسب طبع هر ایرانی است. این غذا را در دو مرحله می­خورند، ابتدا آب آن را با نان می­خورند، سپس باقی مواد را می‌­کوبند و گوشت کوبیده درست کرده و میل می‌­کنند. اهالی قشم این غذا را با روغن حیوانی که در زبان محلی “جونون” گفته می‌شود، تهیه می‌کنند. برای پخت این غذا، بعد از پختن گندم، ماهی پخته شده را به آن اضافه می­ ‌کنند. سوراغ مدل‌های مختلفی سرو می‌شود، برخی آن را روی نان مالیده و سرو می‌کنند و برخی به عنوان مواد استانبولی از آن استفاده می‌کنند و با برنج دم می‌کنند.

  • امكان دارد بارها این غذا را با نام‌های كباب دیگی یا كباب بشقابی هم دیده باشید كه نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است.
  • رستوران­‌هایی که کله پاچه در آنجا طبخ می­‌شود به کله پزی یا طباخی معروف هستند.
  • با تمام این اوصاف، هر چقدر از خواص ماهی بگوییم کم است و باز هم حرف برای گفتن باقی خواهد ماند.
  • خورشت هویج معمولا در شهر تبریز با زردک که شباهت بسیاری به هویج دارد، طبخ می‌شود، اما به‌دلیل در دسترس نبودن زردک در بسیاری از شهرها، هویج جایگزین این ماده غذایی در این خورش شده است.

شما می‌توانید این غذا را هم برای وعده ناهار و هم شام آماده کنید و همراه با نان یا برنج سرو کنید. برای خواندن طرز تهیه شفته اراکی با گوشت و آرد نخودچی می‌توانید به مقاله طرز تهیه شفته اراکی مراجعه کنید. یکی از غذاهای خوشمزه ایرانی «باقلا قاتق» است که اصالت آن به شمال کشور برمی‌گردد. در طرز تهیه خورش باقلا قاتق شمالی از باقلا شمالی استفاده می‌شود و اگر به این باقلای محلی دسترسی ندارید می‌توانید آن را با باقلا کشاورزی ساده هم درست کنید. از انواع غذاها ایرانی محلی می‌توان به «آبگوشت به و بادمجان» اشاره کرد. در طرز تهیه آبگوشت قمی به و بادمجان از نخود یا عدس هم استفاده می‌شود.

خورش قیمه، غذایی پرطرفدار در میان ایرانیان است و در مناطق مختلف کشور، با دستور پخت‌های متنوعی طبخ می‌شود. آب را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا به جوش آید. سپس بلغورهای تفت داده شده را در قابلمه بریزید و آن‌ها با یک قاشق چوبی، به‌صورت دورانی هم بزنید تا زمانی که آب آن کم شود. در این مرحله، روی درب قابلمه دم‌کنی بگذارید و اجازه دهید تا گمنه بوشهری برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی شعله ملایم گاز دم بکشد. آب برنج را دور بریزید و برنج را به بقیه مواد داخل قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. توجه داشته باشید که در این مرحله آب باید فقط روی برنج را بپوشاند و بیشتر نباشد؛ زیرا در غیر این صورت، برنج شما نرم و شل می‌شود.

۱۲. غذاهای محلی استان کردستان

امیدواریم تلاش ما مورد استفاده و توجه شما عزیزان قرار گیرد. آبگوشت قرمه‌، قورمه سبزی همدانی یا آبگوشت بزباش، یک غذای بسیار جالب و لذیذ همدانی است که نسخه‌ای منحصربه‌فرد و متفاوت از خورش محبوب قرمه سبزی را به شما ارائه می‌کند. طعم و عطر سبزی قرمه، پیاز داغ و سیب‌زمینی به‌همراه لیمو امانی، غذایی وسوسه‌انگیز و خوشمزه را خلق می‌کند که به‌سختی می‌توان به آن دست رد زد. آش بی‌بی سه‌شنبه یکی از آش‌های مشهور و لذیذ در شهر اراک است که بیشتر به‌عنوان نذری پخته می‌شود و بر سر سفره بی‌بی سه‌شنبه قرار می‌گیرد تا نیازمندان را حاجت روا کند.

سیب‌زمینی تنوری یا یئرآلما کبابی

بهتر است از گندم سبوس‌دار برای تهیه این آش استفاده کنید. لوبیا سفید و گندم را حتما از قبل خیس کنید و چند بار آب آن‌ها را عوض کنید تا نفخ آن‌ها معده شما را اذیت نکند. برخی افراد، خلال‌ها را در شهد میجوشانند تا کاملا شیرین شوند. برخی افراد از مقداری نعنا خشک و زیره سیاه برای خوشمزه‌تر کردن مواد فلافل استفاده می‌کنند.

لپه‌ها را به قابلمه اضافه کرده و سپس مقداری رب گوجه فرنگی به خورش اضافه کنید. قابلمه مناسبی انتخاب کرده و مقداری روغن درون آن بریزید. رب انار را نیز به ترکیب تان اضافه کنید و اجازه دهید خوب به مواد درون قابلمه طعم دهد. بعد از آنکه همه ترکیبات به خوبی پخته شدند و غلظت قرمه سبزی نیز به میزان دلخواه رسید شعله را خاموش کنید. سرو این غذا به این صورت است که مواد آن را کوبیده و به صورت گوشت کوبیده با نان میل می کنند و آب آن را با تلید نان می خورند.