غذاهای سنتی ایرانی معرفی خوشمزه ترین غذاهای سنتی ایران-غذا شرقی

برای پخت اشکنه تخم خربزه، ابتدا تخم خربزه را جدا می‌کنند و آن را روی حرارت ملایم بو داده و می‌سابند و به همراه آب می‌پزند. استان هرمزگان هم یکی از همین استان‌های جنوبی در جوار خلیج فارس است که بهشت غذاهای دریایی تازه و خوشمزه است. ماش پلو مجله خبری غذا را هم می‌شود به صورت کته و هم آبکشی پخت و نوش جان کرد. ماش پلو یک پلوی مخلوط و یکی از غذاهای محبوب و اصیل گرگانی است. سفر به گرگان در کنار تجربه لذت بخش گردش در جنگل‌های سرسبز و مه‌آلود، طعم‌های چرب و لذیذی برایتان به ارمغان می‌آورد.

این غذا از ترکیب برنج و سبزی و باقالی پخته می شود که اگر باقالی و سبزی تازه باسیند طعم بهتری هم خواهد داشت. باقالی پلو را می توان در کنار مرغ یا گوشت ماهیچه و گردن سرو کرد که ما ایرانی ها بیشتر عاشق باقالی پلو با ماهیچه هستیم. قورمه سبزی از آن نام های آشنای همه ما ایرانیان است غذای سنتی ایرانی و در عین حال خشوشمزه و همه پسند. غذایی که از کودکی با آن انس گرفته ایم و در لیست علاقه مندی هایمان قرار گرفته. به ویژه اگر دست پخت بی نظیر و خاص مادر بزرگ مان باشد.

  • این غذا به دلیل طعم شیرینش معمولاً همراه با سبزی‌خوردن سرو می‌شود.
  • از طرفی دیگر، ذوق و سلیقه آشپزان ایرانی باعث شد که از برنج سفید ساده، ده ها پلو و چلوی رنگین پخته شود.
  • برای طبخ آن از رب گوجه فرنگی و پیاز سرخ شده، لپه، گوشت قرمز یا گوشت سفید، لیموی خشک (لیمو امانی) یا آلو به‌عنوان طعم دهنده استفاده می‌شود.
  • برای تهیه این پلو خوشمزه و البته شیرین و اعیانی برنج را از چند ساعت قبل می خیسانید.
  • اگر خورش را با حرارت کمتر و زمان طولانی تر بپزید به اصطلاح خوش طعم و جا افتاده تر می گردد.

بسته به سلیقه خود می‌توانید از گوشت مرغ به‌جای گوشت قرمز استفاده کنید. مازندران یکی از گردشگر‌پذیر‌ترین استان‌های ایران است. هر وقت از سال که به شهرهای این استان سفر کنید گردشگران زیادی را می‌بینید که در جنگل، ساحل، دریا و بازار شهرهای آن مشغول تفریح و خوش‌گذرانی‌اند. بوی کباب، جوجه‌کباب،‌ خورشت‌های شمالی و سبزی‌های تازه هوش از سر همه می‌برد. یکی از بهترین غذاهایی که می‌توانید در رستوران‌های شهرهای این استان میل کنید اکبر جوجه است.

اشکنه از غذاهای سنتی فصول سرد

ترکیبی از گوشت، سبزیجات، لوبیا، برنج و ادویه‌های مختلف باید چند ساعتی بپزد تا برای تبدیل شدن به یخنی لوبیا آماده شود. سپس این مواد پخته شده را له و مخلوط می‌کنند تا به ترکیبی شبیه حلیم تبدیل شود. قلیه ماهی یکی از غذاهای معروف استان بوشهر هستش که همه آن را به عنوان یکی از لذیذترین خورشت های جنوب کشورمان می‌شناسند. این خورشت را با ماهی‌های جنوبی، سبزی معطر و تمبر هندی می‌پزند. در اصل قلیه ماهی باید ترکیبی از دو طعم ترشی و تندی را همزمان داشته باشد.

لیست 230 غذای ایرانی

یکی از خوشمزه‌ترین و خوش عطرترین غذاهای استان شیراز، شیرازی پلو است. مواد اولیه این غذا برنج، مرغ، زرشک، زعفران، بادمجان و ماست است. اگر دقت کنید فقط بادمجان است که باعث تفاوت شیرازی پلو و ته چین شده است. در کنار شیرازی پلو سبزی خوردن تازه، ترشی یا سالاد شیرازی نوش جان کنید. آلو مسما از آن غذاهای اصیل ایرانی است که با طعم ترش و شیرینش دل خیلی از مسافران شهر گیلان را برده.

۴- خورش فسنجان

این رستوران در یک ساختمان مدرن خیره کننده که در میانه یک باغ بزرگ است، ایجاد شده است. مشتریان این رستوران همگی به خاطر معماری منحصر به فرد، موقعیت مکانی و غذاهای زیبا تبدیل به طرفداران پر و پا قرص این رستوران شده‌اند. یک شیرینی مشترک که هم در استان فارس و هم در استان کردستان یافت می شود. البته می توان از عسل هم به جای شکر استفاده کرد که در اینصورت طعمی بسیار بهتر و خاص تر پیدا خواهد کرد. اگر در آش آبغوره مقدار گوجه‌فرنگی را زیاد کنید، دیگر نامش آش گوجه‌فرنگی خواهد شد. این بار که برای میز غذا دنبال کوکوی جدیدی بودید، به این غذای تبریزی فکر کنید.