غذای سنتی مونا در تورنتو سفارش انواع غذاهای سنتی ایرانی

کرمانشاهی برای طرز تهیه خورش خلال حسابی سلیقه به‌ خرج می‌دهند و با تکه‌‌های گوشت گوسفندی، خلال بادام، زرشک و گلاب این خورش ایرانی خوشمزه را درست می‌کنند. حالا که فصل زمستان فرا رسیده است، فرصت تهیه انواع غذاهای ایرانی زمستانی را از دست ندهید. طرز تهیه خورش لبو بسیار ساده است و معمولا به خاطر رنگ جذابش، طرفداران زیادی هم دارد. در میان فهرست غذاهای ایرانی خوشمزه، «آبگوشت گندم» متعلق به اصفهان و شهرهای کردزبان است. در طرز تهیه آبگوشت گندم از نخود یا لوبیا به همراه گوشت قرمز و گندم استفاده می‌شود.

  • برنج را نیز از چند ساعت قبل در مقداری آب و کمی نمک خیس کنید.
  • در این مرحله به کشک‌ها آب اضافه کنید تا ذرات جداشده از کشک‌ها در آب حل شوند.
  • بادمجان، تخم‌مرغ، سیر فراوان و گوجه‌فرنگی از جمله موادی است که در ترکیب میرزاقاسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • سنت ایران فقط به جاهای دیدنی و لباس های آن نیست بلکه غذاهای سنتی بسیار لذیذ و سالم ایرانی در جهان زبانزد هستند با آنها آشنا شوید .
  • در ادامه تخم‌مرغ‌ها را روی سیر سرخ شده بشکنید و آن‌ها را هم بزنید تا تخم‌مرغ بپزد و ببندد.

این غذا یک غذای خوشمزه و مقوی و پر از رنگ و زیبایی است و می‌تواند رنگ لعاب متفاوتی به سفره شما بدهد. نام دیگر مرصع پلو، پلو نگین کار است که یک غذای شیک و مجلسی است که در بیشتر مهمانی‌ها درست می‌شود. مرصع در زبان عربی به معنای جواهر نشان است و برای این منظور نامگذاری شده است که در تهیه مرصع پلو از مواد رنگارنگ استفاده می‌شود. مرصع پلو غذایی است که تهیه آن نیاز به زمان و صبر زیادی دارد ولی نتیجه آن قطعا ارزش این زمان را دارد. رستوران چهل ستون تهرانپارس یکی از بهترین رستوران های سنتی شرق تهران محسوب می‌شود که در محدوده دلاوران قرار دارد.

خورش به‌آلو

مجله گردشگری جاجیگا به سفر، طبیعت‌گردی، و مناطق گردشگری ایران زیبا می‌پردازد. جاجیگا یک سایت رزرو ویلا، سوئیت، اقامتگاه بومگردی در سراسر ایران است. به‌جای لیمو امانی می‌توان از گرد لیمو یا گرد غوره و همچنین آب لیمو نیز استفاده کرد.

طرز تهیه خورش تورشه کباب (گیلان)

حبوبات را نیز جداگانه در یک قابلمه با آب بپزید و زمانی که احساس کردید نرم شدند، آن‌ها را در قابلمه بلغور گندم بریزید. برنج، هویج، گوشت چرخ‌کرده، پیاز، کشمش پلویی، زعفران و روغن درست می‌شود. کشک‌ها را به‌همراه کمی آب در یک ظرف بریزید تا خیس بخورند. در همین حین، گردوها را با سنگ گرد و مخصوص یا آسیاب پودر کنید تا گردوها به روغن بیفتند. پودر گردوی به روغن افتاده را با کشک خیس خورده مخلوط کنید و آن‌ها را بسابید. سابیدن باید آن‌قدر ادامه پیدا کند تا کشک‌ها از همدیگر جدا شوند.

مرغ ناردونی غذای لذیذ شب یلدا ( خورش ناردونه سنتی شمال )

امکان دارد بار‌ها این غذا را با نام‌های کباب دیگی یا کباب بشقابی هم دیده باشید که نشان‌دهنده‌ی روش‌های مختلف تهیه و طبخ آن است. برای تهیه آش رشته حبوبات و سبزی ها را با هم مخلوط کرده و در انتها رشته ها را به آن اضافه می کنند و برای تزیین آش از نعنا و سیر و پیاز سرخ کرده و کشک از آن استفاده می کنند. کوفته از موادی چون لپه, برنج, سبزی معطر, تخم مرغ , گوشت, پیاز, گردو و زرشک تهیه می شود.

دلمه نیز یکی از خوش مزه ترین گزینه های لیست غذا های ایرانی به شمار می رود. دلمه ها انواع متنوعی دارند که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم. اگرچه پختن کوفته تبحر خاص خود را می طلبد اما باز هم افراد زیادی می خواهند توپک های این غذا را با دستان خودشان درست کنند.

این خورش، شباهت بسیاری به انار مسمای گیلانی دارد؛ غذایی که گیلانی‌ها برای رنگارنگ کردن سفره شب یلدای خود از آن استفاده می‌کنند. باقلاقاتق، یکی از غذاهای خوشمزه شمالی است که گیلانی‌ها در پخت آن، تبحر خاصی دارند. این غذای خوشمزه و مقوی از باقلای رشتی، شوید و تخم‌مرغ تشکیل می‌شود و معمولا آن را با برنج کته، سیر تازه، ماهی شور و اشپل ماهی سرو می‌کنند.

در گذشته این غذا مختص به جنوب كشور بود، ولی با توجه به این كه مصرف میگو در سراسر ایران رایج شده، این غذا هم به نوعی همه‌گیر شده است. می‌توان گفت این غذا جزو غذاهای مقرون به صرفه به شمار می‌رود؛ در تهیه‌ی این غذا به سراغ میگوهای ریزی می‌رویم كه قیمت نسبتاً مناسبی دارند. به همین دلیل با تهیه این غذا می‌توان با صرف هزینه‌ای نسبتاً كم و مناسب به توصیه پزشكان مبنی بر استفاده از غذاهای دریایی گوش داد. در ادامه گردشی خوشمزه مابین غذاهای سنتی کاشان می‌زنیم و چند تا از معروف‌ترینشان را معرفی می‌کنیم تا با چشیدن این غذاها طعم خوشی به سفرتان ببخشید. البته لیست کامل‌تری از این غذاها را می‌توانید در مطلب غذاهای محلی کاشان در مجله جاجیگا بخوانید. خورش به‌آلو جشنواره‌ای از طعم‌ها و بافت‌ها است و در طبخ آن از گوشت قرمز، به، آلو، پیاز و روغن و ادویه‌جات استفاده و با پلوی ایرانی مصرف می‌شود.

طعم این ته چین خانگی بسیار لذیذ است و برای پذیرایی از مهمان‌ها و همچنین دورهمی‌های خانوادگی نیز بسیار مناسب است. را به عنوان یک غذای اصیل ایرانی که قدمت طولانی دارد، به خوبی حفظ کرده‌اند و هنوز هم آن را در مهمانی‌ها و دورهمی‌هایشان می‌پزند. برنج و گوشت گوسفندی، از مهم‌ترین مواد اصلی این غذای ایرانی محلی هستند. درون یک تابه 2 قاشق روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. برای طرز تهیه کشک بادمجان ابتدا پوست بادمجان‌ها را بگیرید.