لیست آموزش طرز تهیه غذاهای اصیل ایرانی برای شام و ناهار

اکبر جوجه یکی از انواع غذاهای پر طرفدار و خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهرستان گلوگاه می باشد. کتلت گوشت که با نام شامی کباب هم شناخته می شود یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که مطمئنا در میان غذاهای ایرانی از جایگاه خاصی برخوردار است. خورشت بسیار محبوب و دوست داشتنی قورمه سبزی که هم نیازی به معرفی ندارد و تقریبا کمتر ایرانی را می توانیم پیدا کنیم که این خورشت خوشمزه را دوست نداشته باشد.

  • همانطور که از اسم این دسر پیداست، تاریخچه این دسر به شهر پر رمز و راز شیراز باز ­می­گردد.
  • برای تهیه این دسر، گوشت را می‌پزند، می‌کوبند سپس با ماست چکیده، زعفران و شکر ترکیب می‌کنند.
  • علاوه بر این، وجود مواد طبیعی و گیاهی نظیر نان محلی و کره، تخم‌مرغ محلی، شیر، عسل و…
  • عنکاس‌ها را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشانید تا نرم و خوش‌رنگ شوند.

قیمه نثار، بیشتر شبیه به مرصع پلو و آجیل پلو است و مجلسی‌ترین غذای استان قزوین به شمار می‌آید. یکی از پیازها را خلالی خرد کنید و آن را در روغن تفت دهید تا طلایی و سبک شود. سپس به آن زردچوبه بزنید و تفت دادن را ادامه دهید تا بوی زردچوبه بلند شود.

سوراغ در واقع یک نوع دسر معروف در استان هرمزگان است که برای طعم دادن به غذاهای دیگر و همراه غذای اصلی میل می‌شود. ماش در فرهنگ غذایی استان گلستان و ترکمن‌ها ارزش و جایگاه بالایی دارد و با آن چندین نوع غذای خوشمزه درست می‌کنند. قیمه بوشهری از ترکیب لپه، پیاز، گوشت قرمز، رب گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی، دارچین، زرچوبه، گرد لیمو عمانی، زعفران و نمک تشکیل می‌‌شود. مواد اصلی این غذای محلی شامل للک (بلغور ریزدانه گندم)، پیاز و روغن است.

لیست کامل از غذاهای ایرانی

آش شولی یزدآش‌ها در غذاهای محلی یزد جایگاه ویژه‌ای دارند و یکی از معروف‌ترین آنها آش شولی است. اصفهان یک شهر تاریخی و اصیل ایران است که علاوه بر جاذبه‌های دیدنی و معماری حیرت‌انگیزش، تنوع غذایی بی‌نظیری دارد که میتواند شما را به سیر و سیاحت در آن جذب کند. بز قرمه کرمانیکی از معروف‌ترین غذاهای کرمان بزقرمه است و چون در مواد اولیه این غذا از گوشت بزغاله استفاده می‌شود به این اسم عجیب و غریب نامگذاری شده. این غذا از برنج، لپه، پیاز سرخ کرده، بلغور و برگ مو و سبزی تازه و خوش بو تهیه می‌شود.

در طرز تهیه خورش گیجاواش شمالی از یک سبزی محلی به اسم گیجاواش به همراه تخم مرغ و سیر استفاده می‌شود. بامیه یکی از سبزیجات مقوی است و معمولا در طرز تهیه انواع غذاها مثل «خورش بامیه» و حتی ترشی بامیه هم به کار می‌رود. طرز تهیه خورش بامیه مشابه دیگر خورش‌های موجود در لیست غذاهای ایرانی است و با انواع گوشت‌ها می‌توانید آن را مقوی‌تر و طعم‌دارتر کنید. «خورش آلو»، از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و اصیل است که با مرغ، گوشت قرمز یا کوفته قلقلی درست می‌شود. در طرز پخت غذای ایرانی خورش آلو، می‌توانید از آلو جنگلی یا خورشی و آلو بخارا استفاده کنید. یک غذای خوشمزه ایرانی و در عین حال مقوی و ساده، «آبگوشت شله بریون» است.

طرز تهیه قرمزه نخودچی (کوفته قیمه ریزه)

این کباب، در واقع یک نوع شامی فوق‌العاده خوش‌طعم و خوش‌خوراک است که بدون شک، شما را عاشق خود خواهد کرد. زردک یا هویج ایرانی، یک گیاه بسیار مفید و با طعم شیرین است که با وجود فسفر، پتاسیم، منگنز، روی و آهن، خواص بی‌شماری از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به کاهش وزن و بهبود هضم غذا دارد. طبخ این غذا کمی مشکل است اما طعم خارق‌العاده آن، قطعا ارزش زحمتی که می‌کشید را خواهد داشت.

آبگوشت منتجنه

قدیمی‌ها «اشکنه» را به عنوان یک غذای ایرانی نونی خوشمزه می‌شناسند که آن را به عنوان غذای ساده برای شام یا ناهار هم درست می‌کنند. برای طرز تهیه اشکنه زمان کمی لازم است و با مواد ساده‌ای هم درست می‌شود. در محدوده دربند و درکه تهران، صدها رستوران سنتی مختلف به چشم می‌خورد؛ اما در این میان باید به رستوران اس پی یو به‌عنوان یکی از بهترین رستوران های سنتی تهران اشاره کرد. این رستوران فضاسازی بی‌نظیری دارد و می‌توانید غذای خوشمزه خود را داخل آلاچیق سنتی میل کنید. البته اگر در فصل سرما قصد مراجعه به این رستوران را دارید، نگران نباشید؛ زیرا رستوران اس پی یو دارای ۲ بخش فضای باز و فضای سربسته و گرم است.

در طرز تهیه رشته پلو از برنج به همراه رشته پلویی استفاده می‌شود. رشته پلو را می‌توانید با سینه مرغ، گوشت قرمز یا گوشت چرخ‌کرده ترکیب کنید. حتما می‌دانید که در تهیه غذاهای ایرانی، معمولا صبر و حوصله به خرج دادن حرف اول را می‌زند.