لیست انواع بهترین طرز تهیه غذاهای ایرانی سنتی + مواد لازم دکور پلاس

شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای یزد و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. از معروف‌ترین غذاهای اصفهان می‌توان به خورش ماست و بریان اشاره کرد که گل سرسبد غذاهای سنتی این منطقه هستند. به‌طور کلی، رژیم غذایی مردم اصفهان با گوشت عجین شده است که برای علاقه‌مندان به گوشت، به‌خصوص گوشت قرمز، یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای اصفهان و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. این غذای خوشمزه در مناطق مختلف ایران با روش‏های متفاوتی طبخ می‏شود.

  • شاید برای یک مهمانی خاص و رسمی به دنبال چند غذای همه پسند باشیم و ندانیم کدام را انتخاب کنیم.
  • پس از پخت برنج و عدس، سبزی خرد شده، پیاز داغ و شلغم را در قابلمه بریزید تا با هم بپزند.
  • اما به طور کلی میتوان گفت معروف ترین انواع غذای ایرانی کباب کوبیده و قورمه سبزی میباشد که رتبه های برتر پرطرفدارترین غذای اییرانی را به خود اختصاص داده اند.
  • سپس آن را ورز می‌دهند و با ابزاری به نام «حسوم»، آن را روی ساج پهن می‌کنند.

پیشنهاد می کنیم باقالی و شوید تازه تهیه کرده و تا حد امکان از باقالی منجمد و شوید خشک استفاده نکنید. گوشتی که همراه با این غذا سرو می شود، اختیاری بوده و می تواند گوشت مرغ یا گوسفند باشد. رستوران سنتی شهربانو یکی دیگر از بهترین رستوران های سنتی تهران محسوب می‌شود که در غرب پایتخت و محدوده شهرک غرب قرار دارد. این رستوران دارای دو بخش کاملاً مجزای کافه و رستوران است و در بخش کافه، قلیان نیز سرو می‌شود. رستوران سنتی شهربانو، حدود 20 نوع غذای گرم را به‌صورت کاملاً سلف و بوفه باز سرو می‌کند.

پس از سرخ شدن تکه‌های مرغ، شعله گاز را کم کنید و درب تابه را بگذارید تا مرغ برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید. سپس روی آن را با مرغ، خرمای تفت داده شده، کشمش و زرشک سرخ شده، خلال پسته و خلال بادام و پیاز داغ تزئین کنید. اشکنه را با نام روغن‌آب یا سوپ نیز می‌شناسند، اما باید بدانید که اشکنه با سوپ، کاملا متفاوت است. در ادامه با مراجعه به مقاله انواع اشکنه در مجموعه غذاهای محلی کجارو، با انواع این غذا در ایران آشنا شوید و غذایی ساده و مقوی در خانه طبخ کنید. برای تهیه گوشت قورمه، گوشت خورشتی را با دو لیوان آب در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا آب به جوش آید. در ادامه یک عدد پیاز درسته، لپه از قبل خیس شده و روغن را در قابلمه بریزید و صبر کنید تا گوشت و لپه روی حرارت ملایم گاز به‌آرامی بپزند.

طرز تهیه کوکو کدو سبز

در ادامه به 230 نوع غذا در لیست غذاهای ایرانی ، اشاره می کنیم. بدون شک تهیه لیست غذا های ایرانی در تنظیم کردن برنامه تغذیه، موثر است. رستوران گل یخ تهرانپارس دارای بخش سرپوشیده و روباز است؛ بنابراین در روزهای سرد سال می‌توانید از سالن داخلی استفاده کنید. در این رستوران انواع غذاهای سنتی، دریایی، فرنگی و همچنین قلیان سرو می‌شود و امکان استعمال دخانیات در بخش فضای باز وجود دارد. اگر هوس دل و جگر تازه گوسفندی کرده باشید، می‌توانید از منوی این رستوران، این غذای دل‌چسب را سفارش دهید. مثلا خورش به، خورش سیب، خورش آلو یا حتی خورش فسنجان که در لیست محبوب‌ترین غذاهای ایرانی قرار دارد.

طرز تهیه آش بادمجان

در طرز تهیه خورش شش انداز معمولا از لبو، هویج و کدو هم استفاده می‌شود. در منوی غذای ایرانی، نمی‌توان از «کوفته تبریزی» چشم پوشی کرد. در طرز تهیه کوفته تبریزی از مواد ساده و مقوی استفاده می‌شود. البته طرز پخت این غذا ایرانی خوشمزه فوت و فن‌هایی دارد که کدبانوهای ترک‌زبان، به خوبی آن را بلد هستند.

ارومیه خورش

ایرانیان علاقه زیادی به طعم ترش دارند که یکی از این مواد ترش زرشک می باشد که این ماده در بیشتر غذاها استفاده می کنند یکی از این غذاها زرشک پلو می باشد. جالب است بدانید که فسنجان درایران قدمت باستانی دارد و این مطلب را می توان از لوح ها و سنگ نوشته هایی که در تخت جشید یافت شده اند که مربوط به ۵۱۵ سال قبل از میلاد است دریافت کرد. در یکی از این سنگ نوشته ها لیستی از اشیاء قدیمی باستانی که شامل مواد اولیه و تشکیل دهنده فسنجان شامل گردو, انار و مرغ است. کباب که از گوشت گوسفند, گاو و گوساله تهیه می شود گوشت را با نمک فلفل و پیاز و آب لیمو تازه طعم دار می کنند و بر روی زغال کباب می کنند. نوع دیگر کباب جوجه است که از گوشت مرغ باپیاز و زعفران و نمک و بنا بر سلیقه اقوام مختلف از مواد دیگری به آن اضافه می شود و بر روی زغال کباب می شود. برای تهیه کوبیده گوشت چرخ کرده را با پیاز و نمک و فلفل مخلوط کرده و بعد از به سیخ کشیدن آن بر روی زغال کباب می کنند و می پزند.