لیست غذاهای ایرانی معرفی 230 غذای ایرانی خوشمزه کترینگ کیبو

کبه یک نوع غذای عربی است که در آشپزی بوشهر وارد و در غذای محلی بوشهری ماندگار شده است. دمی لخلاخ یک پلوی دمی محبوب و پرطرفدار بوشهری است که اصلش به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برمی‌گردد و در اکثر شهرهای استان بوشهر پخت می‌شود. کاشانی‌ها به گوشت قلقلی شفته می‌گویند و برای تهیه شفته نخودچی هم از گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد نخودچی و کمی سبزی خشک استفاده می‌کنند. این غذا را به آبگوشت ایرانی شبیه می‌دانند با این تفاوت که در گوشت لوبیا خبری از نخود نیست. برای پخت کوفته از مرغ، لپه، ادویه، تخم‌مرغ، سبزی تازه، گردو، پیازداغ و آرد استفاده می شود. ارومیه در کنار آب و هوای خنک و باغ‌های رنگارنگ میوه، غذاها و خوراکی‌های خوشمزه و متنوعی دارد که می‌تواند شما را برای سفر به این شهر ترغیب کند.

اگر احساس کردید که آب سوپ شما کم است، کمی آب جوش در مرحله افزودن حبوبات به سوپ اضافه کنید. یارما شورباسی را به‌همراه سبزی خوردن، نان تازه و دوغ سرو کنید. کشور ایران در کنار چین و روم، یکی از سه مکتب خوراک جهانی است و به جرات می‌توان، آن را به‌عنوان بهترین مقصد گردشگری غذایی و شکم گردی معرفی کرد. غذاهای محلی ایران از شمال گرفته تا جنوب و از غرب گرفته شرق، آن‌قدر متنوع هستند که جمع‌آوری آن‌ها به یک دایره‌المعارف چند هزار صفحه‌ای نیاز دارد. همچنین می‌توانید کدوهای خرد شده را داخل قابلمه ریخته، درب قابلمه را بگذارید و شعله گاز را کم کنید تا کدوها آهسته آهسته پخته شده و نرم شوند.

  • انواع جوجه کباب که میتوان گفت جز غذاهای مجلسی ایرانی محسوب میشود و در عروسی ها و مجالس این غذا معمولا سرو میشود.
  • برای آشنایی با طرز تهیه تباهگ به مجموعه غذاهای محلی کجارو سر بزنید.
  • این رستوران که در نزدیکی میدان ونک قرار دارد، طی چند سال اخیر توانسته مشتریان ثابت خود را به دست بیاورد.
  • حالا یک دستکش به دست کنید و آن قدر گوشت را ورز دهید تا حالت چسبندگی گوشت برطرف شود.
  • کباب سرداشی در همدان همراه با نان سنگک و سبزیجات تنوری شده سرو می‌شود و غذایی بسیار لذیذ و اشتهابرانگیز است.

در این لیست غذاهایی نام برده می شوند که در واقع در فرهنگ ما بیشتر به نام لیست غذاهای بدون برنج شناخته می شوند. آجیل پلو که جز غذاهای مجلسی آذری ها میباشد و در آن از برنج، مرغ، برگ زردآلو خشک شده، قیسی، زرشک و پیاز استفاده میشود. انواع جوجه کباب که میتوان گفت جز غذاهای مجلسی ایرانی محسوب میشود و در عروسی ها و مجالس این غذا معمولا سرو میشود.

طرز تهیه کوکوی سبزیجات

زرشک پلو با مرغ از اصیل ترین غذاهای ایرانی است که نسبت به دیگر غذاهای ایرانی زمان زیادی نیاز ندارد. این غذای خوشمزه برای مهمانی و پذیرایی در مجالس نیز بسیار مناسب است. کنگر پلو یا بیهلر پلو یاسوجی برای کسانی که گرم‌مزاج هستند یا از کم‌خونی و نارسایی کبد رنج می‌برند بسیار مفید شناخته شده است. دمپختک یکی از غذاهای محلی استان تهران است.یکی دیگر از غذاهای ساده و خوشمزه و اصیل ایرانی ست .

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای خوشمزه و مجلسی

فلافلدرست است که فلافل را در سراسر ایران می‌شود پیدا کرد، اما فلافل خوزستان یک چیز دیگر است و ادویه‌های خوشمزه‌ی بیشتری هم دارد. حلیم بادمجان اصفهانیکی از غداهای سنتی اصفهان که به شهرهای دیگر هم راه پیدا کرده، حلیم بادمجان است. خورشت هویجاز اسم خورشت هویج معلوم است که باید خورشت خوش آب و رنگی باشد. برای نگه داشتن رنگ آلبالو باید این غذا را در ظرف مسی یا لعابی تهیه کرد. حبوبات را حتما از چند ساعت قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. به‌جای لوبیا قرمز می‌توانید از لوبیا چیتی یا لوبیا سفید هم استفاده کنید.

برای بهتر شدن طعم این غذا می‌توان به جای رب گوجه فرنگی از خود گوجه فرنگی به شکل رنده شده استفاده کرد. اگر در تهیه این غذا به سراغ دوغی رفته‌اید که ترشی آن زیاد است، پیشنهاد می‌کنیم از ریختن لیمو عمانی در غذا خودداری کنید. به علاوه، اگر دوغ شما همگن (هموژنیزه) نیست بهتر است قبل از استفاده، آن را به خوبی هم بزنید تا در طول پختن غذا دلمه دلمه نشود. تعداد کثیری از بهترین غذاهای سنتی ایرانی از سراسر کشور گردآوری کردیم که در ادامه مختصرا به آنها میپردازیم .

آبگوشت کرمانی مطنجنه، متنجنه یا متنجون، یک آبگوشت بسیار خوشمزه و محبوب در استان کرمان است که اصالت آن به رفسنجان برمی‌شود. این نوع آبگوشت به‌عنوان نذری در ایام محرم و صفر و به‌خصوص روزهای تاسوعا و عاشورا در هیئت‌های عزاداری کرمان و بم طبخ می‌شود و برخی افراد آن را با نام آبگوشت امام حسینی می‌شناسند. گوشت سردست گوسفند بهترین انتخاب برای تهیه این آبگوشت است.

معروف ترین غذاهای محلی ایران به تفکیک استان‌ها:

در کئی پلا، علاوه بر کدو حلوایی، پیاز، گوشت چرخکرده، برنج، زیره، زردچوبه و ادویه هم می‌ریزند. یکی از غذاهای سنتی و اصیل کرمانشاه سیب پلوی کرمانشاهی می باشد که در نوع خود بی نظیر است . اگر به دنبال جزییات بیشتر و دیدن نمونه‌ کارهای تهیه غذا مونا در تورنتو هستید، با دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی و استفاده از راه‌های ارتباطی می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید.

این غذا که بین تبریزی‌ها بسیار پرطرفدار است از ترکیب هویج و مرغ یا گوشت و پیاز سرخ کرده تهیه می‌شود و در نهایت آلو و آب لیمویی که به آن اضافه می‌شود، طعم ترش و شیرین دلچسبی به غذا می‌دهد. فرهنگ غذایی مردم در هر کجای دنیا، بخش مهمی از فرهنگ آن منطقه است. آداب و رسوم تهیه غذا، طعم غالب غذاها، موادی که بیشتر استفاده می شوند، شیوه‌ی طبخ و مصرف، غذاهایی که به مناسبت های مختلف پخته می‌شوند و …