لیست کامل طرز تهیه انواع غذاهای ایرانی سنتی و محلی ایران کوک

در ادامه آب تمبر هندی، نمک و فلفل را به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. ماهی‌های مزه‌دار شده را روی مواد داخل قابلمه بچینید و دو لیوان آب به خوراک بیفزایید. درب قابلمه را ببندید تا ماهی‌ها برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه نیم‌پز شوند. یوان آش، یکی از آش‌های سنتی و مقوی استان البرز است که با برنج، عدس، سبزی آش، شلغم، گوشت چرخ‌کرده، نمک، فلفل و زردچوبه درست می‌شود. طرز تهیه مرجو خورش گیلانی و مازندرانی نیز مشابه مرجو خورش طالقان است؛ با این تفاوت که در آن‌ها از گردوی خرد شده و سبزی معطر نیز استفاده می‌شود.

  • همچنین حاوی مقادیر فراوانی از فیبر است و باعث دفع کلسترول می‌شود.
  • قورمه سبزی یکی از محبوب ترین و خوش مزه ترین خورشت های ایرانی است که از لوبیا, سبزی مخصوص, لیمو عمانی و گوشت بره تهیه می شود.
  • کمی گوشت را تفت دهید و اجازه دهید بوی زهم آن‌ها گرفته شود.
  • برای طرز تهیه کباب کوبیده باید گوشت چرخ‌کرده گوسفندی را به خوبی مرینیت کنید و ورز دهید و بعد به سیخ بزنید.

باید این را هم بگوییم که در بعضی انواع میگو پلو که کاملاً ایرانی هستند، می‌توان سیب زمینی نگینی شده و کشمش هم مشاهده کرد. آش یکی دیگر از اعضای اصلی لیست غذای ایرانی سنتی مااست. چرا که غذایی اصیل و سنتی بوده و از گذشته های دور در انواع مجالس و مناسبت های مختلف مانند بدرقه مسافر و عروسی و… تهیه می شده است. این غذا انواع مختلفی دارد و در مناطق گوناگون کشور با توجه به سبزیجات و مواد موجود در آن بخش و متناسب با سلیقه خانم های خانه دار به شیوه های مختلف و طعم های متفاوت تهیه می شود. رشته‌پلو یکی از انواع پلوها در آشپزی ایرانی است که بیش‌تر با گوشت پخته یا پیاز داغ و خرما و کشمش یا هر دو طبخ می‌شود.

سپس مقداری از برنج آبکش کرده را در قابلمه بریزید و یک لایه از مخلوط ماهی سرخ شده را روی آن قرار دهید. پس از بخار کردن برنج، شعله گاز را کم کنید و دم‌کنی بگذارید تا هزاری دم بکشد. طرز تهیه آش بی‌بی سه‌شنبه بسیار شبیه به آش رشته است، با این تفاوت که در آن کوفته ریزه گوشتی می‌ریزند و همین موضوع، این آش را تبدیل به غذایی پرملات، سیرکننده و مقوی می‌کند.

طرز تهیه کوکوی مرغ و لوبیا سفید

برای مثال آن را با گوشت اردک و غاز هم تهیه می‏کنند اما ته چین با گوشت مرغ محبوبیت بیشتری دارد. جالب است بدانید که در خارج از کشور ته چین را به دلیل ظاهر شیک و زیبایش کیک ایرانی می‏نامند. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه غذاهای محلی کجارو با لیست کامل غذاهای شیراز و طرز تهیه آن‌ها آشنا شوید. غذاهای تهران از جمله دمپختک، سرگنجشکی، اشکنه و بعضی از خورش‌ها با طعم و مزه لذیذ خود شما را به سفری در زمان دعوت می‌کنند؛ پس در سفر به تهران، حتما این غذاهای ساده و لذیذ را امتحان کنید. برخی از این غذاها شناخته شده نیستند؛ در حالی که برخی دیگر کماکان در خانه‌های تهرانی‌ها طبخ می‌شوند.

غذاهای سنتی تبریز؛ فهرست کامل به همراه عکس و توضیحات

زمانی که وارد این رستوران می‌شوید، در بخش جلویی سالن، متوجه سکوی اجرای موسیقی زنده خواهید شد. شاید در ابتدا تصور کنید که سایمان یک نام لاتین باشد اما اصلاً اینطور نیست. رستوران سنتی سایمان با سایر رستوران های سنتی تهران تفاوت بسیار جالبی دارد. در این رستوران اصلاً خبری از تخت‌های سنتی، آینه‌کاری و این‌گونه تزئینات نیست.

دلمه اکثرا به عنوان پیش غذا سرو می‌شود و حسابی اشتهایتان را باز می‌کند. در این مطلب به معرفی چند تا از این غذاهای خوشمزه و بی‌نظیر می‌پردازیم. تنوع غذا در گیلان خیلی زیاد است و پایه‌ی بیشتر غذاهاش از سیر و سبزی‌های معطر محلی است.