لیست کامل غذاهای ایرانی و پرطرفدار برای ناهار و شام + دستور پخت مجله تصویر زندگی-غذا شرقی

اگر در تهیه این غذا به سراغ دوغی رفته‌اید که ترشی آن زیاد است، پیشنهاد می‌کنیم از ریختن لیمو عمانی در غذا خودداری کنید. به علاوه، اگر دوغ شما همگن (هموژنیزه) نیست بهتر است قبل از استفاده، آن را به خوبی هم بزنید تا در طول پختن غذا دلمه دلمه نشود. تعداد کثیری از بهترین غذاهای سنتی ایرانی از سراسر کشور گردآوری کردیم که در ادامه مختصرا به آنها میپردازیم . ماش پلو از دیگر غذاهای محلی گلستان به شمار می‌رود که به دلیل سادگی معمولاً به‌عنوان پیش‌غذا نیز استفاده می‌شود. این پلو با ماش، برنج، گوشت چرخ‌کرده، زعفران، پیاز، روغن‌زیتون، نمک و روغن تهیه می‌شود. این غذا اصالتاً از سواحل عربی خلیج‌فارس آمده است و در طی سال‌ها در میان مردم جنوب جاافتاده است.

  • جالب است بدانید که در خارج از کشور ته چین را به دلیل ظاهر شیک و زیبایش کیک ایرانی می‏نامند.
  • ارومیه خورش شباهت زیادی به خوراک لوبیا چیتی دارد و در تهیه آن از ترکیب لوبیا چیتی، گوشت، بادمجان، گوجه فرنگی، پیاز، غوره، نمک، فلفل و ادویه استفاده می‌شود.
  • این غذا با نان سنگک داغ، سبزی خوردن، پیاز، ترشی و دوغ سرو می ‎شود و بعد از خوردن تلیت تمامی حبوبات آن را به همراه گوشت کوبیده وبا نان میل می ‎کنند.
  • سبزی این خورشت پرطرفدار از گشنیز, تره و جعفری تشکیل شده است.

یکی از همان پلوهای معروف و مشهور شیرازی که حالا نامی آشنا برای بانوان ایرانی است کلم پلو است. کلم پلوی اصیل و خوش عطر شیرازی ترکیبی از مواد تازه است و همین تازه بودن مواد اولیه یکی از رمز و رازهای خوش عطر و طعم بودن آن است. بهتر است برای داشتن یک کلم پلوی خوشمزه کلم را حسابی مزه دار کنید. شاید کوفته را بتوانید در هر نقطه‌ای از ایران مجله خبری غذا و هرجایی که هستید میل کنید اما کوفته‌های تبریزی یک شیوه‌ درست کردن خاصی دارند، که کوفته‌های دیگر ندارند. به صورت کلی بگویم، برای آماده کردن کوفته، گوشت را در یک هاون سنگی می‌کوبند و بعد سبزیجات و لپه را به آن اضافه می‌کنند. در انتها گردو و آلوخشک را داخل کوفته قرار می‌دهند و پس از تزئین با پیاز داغ و زرشک آماده سرو می‌شود.

طرز تهیه گل کلم پلو با سبزیجات + طرز تهیه کلم پلو ساده با گل کلم

می‌توانید کشک را با آب مخلوط‌کنید و به مواد اضافه کنید تا همراه آن‌ها بجوشد. می‌توانید کشک را در انتها موقع میل کردن به غذا اضافه کنید. مگر میشود کسی از چلو کباب خوشش نیاید؟ بدون شک یکی از محبوب ترین غذاهای سنتی در میان مردم ایرانیان، چلوکباب است. یک تضاد جذاب و خوشمزه را در زاهدان تجربه کردن فقط با خورشت دوغ پای امکان دارد.

طرز تهیه کباب کنجه لاری (فارس)

برنج را بهتر است که از حدود 1 الی 2 ساعت قبل به همراه 1 قاشق غذاخوری نمک در آب ولرم بخیسانید. سپس یک قابلمه آورده و آن را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. حال مرغ‌های ریش‌ریش شده را درون مرغ اضافه کرده و تفت دهید. از قبل زرشک‌ها را به مدت 20 دقیقه درون آب گذاشته تا خیس بخورند.

در میان غذاهای ایرانی که سرشار از پروتئین یا مواد مغذی هستند می‌توان به آبگوشت، شیر برنج، باقالی پلو با ماهیچه یا گردن، خورش بز قورمه و … اشاره کرد. کوفته‌ها را در نهایت در سس قرار دهید و اجازه دهید کوفته‌ها در سس بپزند. حدود ۲۵ دقیقه تا ۱ ساعت باید زمان دهید تا کوفته‌‌ها کاملاً نرم و آماده سرو شوند. برای خواندن طرز تهیه کوفته سبزی شیرازی و همچنین مشاهده فیلم آموزشی این غذا می‌توانید به مقاله طرز تهیه کوفته سبزی مراجعه کنید.

مقداری از برنج‌ها را با دست بردارید؛ اگر دانه‌های برنج کاملاً نرم شده بودند، آن را آبکشی کرده و کنار بگذارید. سپس یک کاسه بزرگ آورده و زرده‌های تخم‌مرغ را درون آن بریزید. ماست چکیده را به همراه زعفران دم‌کرده و گلاب به داخل کاسه منتقل کنید. حالا شوید خشک، زردچوبه و نمک و فلفل سیاه را به ترکیبمان اضافه می‌کنیم و همه مواد را با هم تفت می‌دهیم‌. در مدتی که گوشت در حال پخته شدن است باید بادمجان‌ها را پوست بکنیم، از وسط نصف کنیم و در یک تابه سرخ نماییم. در ظرف دیگری عدس‌ها را به همراه مقداری آب پخته و سپس آبکش می‌کنیم.

بهترین غذاهای محلی ایرانی

برنج، شیر، زعفران، کره و نمک را مثل برنج دمی می‌پزند. این برنج را همراه ماهی سرخ‌شده، آلو، کشمش و مغزهای مختلف سرو می‌کنند. اگر ماهی‌خور نیستید، به گوشت یا مرغ هم می‌توانید فکر کنید. این غذای سنتی از ترکیب برنج، ماش، گوشت چرخ کرده، پیاز، زعفران، روغن زیتون و ادویه تهیه می‌شود و خیلی خوشمزه و مقوی است. یکی از پیش‌ غذاهای سنتی ایرانی بادمجان شکم پر است که مردم تبریز به آن قارنی یاریخ می‌گویند.

سبزی‌ها که شامل گشنیز و جعفری است را به پیازداغ اضافه می‌کنید و کمی تفت دهید تا آب آن‌ها گرفته شود. سوپ شیر یکی از پیش غذاهای سنتی ایرانی است که به‌خصوص در فصل زمستان بسیار می‌چسبد. مرغ بریان از جمله غذاهایی است که در رستوران‌ها سرو می‌شود. خوراک مرغ و لوبیا سبز یکی از خوراک‌های راحت و مقوی است که برای ناهار با نان بسیار می‌چسبد.

بادمجان‌های کشیده و درشت برای قارنی یاریخ مناسب‌تر هستند. آن‌ها را به دونیم کنید و پوست بگیرید اما دقت کنید پوست کنارهای بادمجان‌ها را نگیرید. آن‌ها را در آب‌نمک یک ساعت قرار دهید تا تلخی‌شان گرفته شود. بادمجان‌ها را در تابه‌ای سرخ‌کنید تا رنگش عوض شود دقت کنید بادمجان‌ها زیاد نباید سرخ شوند. قورمه سبزی که از سبزی، لوبیا قرمز و گوشت بره درست می­شود، ترش و پر سبزی است.