لیست کامل غذاهای سنتی ایرانی + عکس مجله دوراونتاش

آب و هوای خاورمیانه منجر به رشد میوه ها می‌شود، باغ ها و تاکستان های ایران میوه‌هایی در طعم و اندازه‌های افسانه‌ای را تولید می‌کنند. هنگامی که میوه های تازه در دسترس نیستند، می‌توان از انواع مختلفی از ترشی، مارمالاد، مربا و میوه‌های خشک عالی مانند انجیر، زردآلو و هلو استفاده کرد. میوه‌های ایرانی شامل مرکبات، زردآلو، هلو، گیلاس، سیب، آلو، گلابی، انار و بسیاری از انواع انگور و خربزه یا طالبی می‌شود. ایرانیان برای تهیه انواع سالاد از زیتون، آب لیمو، آب‌غوره، نمک و فلفل استفاده می‌کنند.

سپس آن‌ها را به‌شکل کوفته قلقلی دربیاورید و در آش حال در جوش بریزید. این خورش، دستور پخت ساده‌ای دارد و می‌تواند به‌عنوان یک وعده غذایی کامل به‌همراه نان یا برنج در رژیم غذایی شما قرار بگیرد. خورش عدس یا مرجو خورش را می‌توان با گوشت یا به‌صورت کاملا گیاهی طبخ کرد. با قدم گذاشتن در یک مغازه بریانی‌ در کوچه‌های تاریخی اصفهان، عطر و طعم گوشت تازه گوسفند سرخ‌شده شما را مدهوش خواهد کرد.

  • سفر به بوشهر، سفر به شهری گرم و سرزنده با نوای گرم نی انبان و میزبانی مردمانی مهمان‌نواز است.
  • سپس آب آن را خالی کنید و برنج را در یک قابلمه آب جوش بریزید.
  • این پلوی خوشمزه قزوینی‌ها معمولا با مرغ یا گوشت قرمز طبخ می‌شود.
  • برای تهیه ماهی دودی، آن را در زمان دم کشیدن، روی برنج قرار دهید تا برنج شما عطر دودی نیز به خود بگیرد.
  • البته همانطور که مطمئنا می دانید اکثر غذاهای اصیل ایرانی نیاز به زمان زیادی برای آماده شدن دارند.

آب لوبیا سفید و گندم را خالی کنید و آن‌ها را به‌همراه گوشت خرد شده و کلم قمری خرد شده در قابلمه بریزید. مواد را با هم مخلوط کنید و سپس آب جوش را در قابلمه بریزید. درب قابلمه را ببندید تا آبگوشت روی حرارت ملایم گاز به‌آرامی بپزد. نمک و پودر لیمو عمانی را در اواخر پخت به آبگوشت اضافه کنید. اشکنه، یکی از غذاهای اصیل، لذیذ و بدون گوشت ایرانی است که معمولا همراه با نان سرو می‌شود.

مواد داخل دلمه ترکیبی از گوشت چرخ‌کرده ، سبزی دلمه، پیاز و لپه تشکیل می‌شود. لیست انواع غذاهای ایرانی با برنج بسیار طولانی میباشد زیرا برنج یکی از غذا های اصلی ایرانیان محسوب میشود و اکثرا به عنوان غذای مجلسی برنج در کنار خورشت ها سرو میشود. تعداد محدودی از انواع غذاهای ایرانی هستند که با برنج سرو نمیشوند به همین دلیل میتوان گفت در زندگی های امروزی برنج یکی از اجزا جدا نشدنی سفره های ایرانی میباشد.

بین غذاهای ایرانی برای یک مهمان ویژه، هیچ گزینه‌ای بهتر از خورشت فسنجان وجود ندارد، البته به شرطی که غذاهای شیرین و ملس را دوست داشته باشد. علت پیشی گرفتن کباب کوبیده از سایر کباب ها در محبوبیت میان ایرانی‌ها چرب و نرم بودن آن است. اینکه قلوه‌گاه گوسفندی که سهم دیگ آبگوشت است، چنین کباب دلچسبی شده، حاصل ذوق یک آشپز ایرانی بوده است. آش خشکبار، تله کنجی، تاماشی، آش هویج و جو، کوفته همدان و کباب سرداش از غذاهای پرطرفدار ایرانی استان همدان است. از دیگر غذاهای پرطرفدار ایرانی، کلم پلو شیرازی، کوفته شیرازی و قنبرپلو است.

طرز تهیه پکوره

این یعنی شما می‌توانید انواع طعم‌های مختلف را بچشید و از شب‌نشینی خود لذت ببرید. بسیاری از مشتریان، رستوران شهربانو را برای دورهمی، مهمانی یا مراسم خود انتخاب می‌کنند. همچنین هر شب از ساعت ۸ تا ۱۲، گروه موسیقی با سازهای خود شما را سرگرم می‌کنند.

اراکی‌ها معمولاً در جشن‌ها و روزهای خاص شفته اراکی را درست می‌کنند. معمولا در فهرست غذاهای ایرانی، غذاهای بدون برنج ساده‌تر از انواع دیگر غذاها هستند. در این لیست هم می‌توانید انواع متنوعی از خوراک‌ها را ببینید که به راحتی و با مواد ساده‌ای تهیه می‌شوند.

طرز تهیه کوفته برنجی

اگر بخواهیم نام تنها یک غذا را به عنوان پرطرفدارترین غذای ایرانی بگوییم، در حق بقیه غذاها کم لطفی کرده ایم. مرغ، لپه، سبزی‌های محلی و معطر و ادویه‌ها دست‌به‌دست همدیگر می‌دهند تا بتوانید یک خورشت خوشمزه را کنار کته‌پلای شمالی نوش جان کنید. اسم مهلبیه آشکارا فریاد می‌زند که پای یک غذای عربی در میان است.

خلال بادام و پسته، خلال پوست پرتقال و زرشک را با هم تفت می‌دهند. برای تهیه این سمبوسه، ترکیبی شامل گوشت چرخکرده، سبزیجات، سیر، فلفل و رب را داخل نان لواش می‌پیچند. اناربیج یکی دیگر از خورشت‌های لذیذ و از غذاهای سنتی گیلانی است. با این تفاوت که در اناربیج از انواع سبزیجات خوش‌طعم هم استفاده شده است. برخی فسنجان را شیرین، برخی ترش و برخی هم ملس درست می‌کنند. این غذای پرطرفدار ایرانی در مهمانی ها به عنوان غذایی خوشمزه مورد استفاده قرارمی گیرد.

كوفته تبریزی یكی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است. همان‌طور كه از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید. البته كوفته در‌ كل انواع مختلفی دارد و در خاورمیانه با نام‌های گوناگون از آن یاد می‌شود. خورش کنگر به دو صورت سبز یعنی با سبزی نعنا و جعفری و ترشی آبلیمو و یا به صورت قرمز یعنی با لپه و رب گوجه فرنگی پخته و همراه پلو میل می‌شود.