لیست 50 تا از بهترین غذاهای ایرانی حس یاد

سریع‌ترین و ساده‌ترین راه درست‌کردن دمی گوجه، کته کردن آن است. ابتدا باید پیاز را سرخ‌کرده و سپس سیب‌زمینی، رب گوجه و ادویه مورد نظرتان را به آن اضافه کنید. وقتی برنج جوش آمد، موادی که از قبل تهیه کردید را به آن اضافه کرده و اجازه می‌دهید برنج بپزد. تمام آقایان که عاشق این خورش و طعم آن هستند، سرو آن را با پلو زعفرانی و ته دیگ لذیذ آن می‌ پسندند.

  • شهرهای زیبا با جاذبه‌های منحصر‌بفرد و غذاهای خوشمزه که تنوع بالای آنها مثال زدنی است.
  • و اما کله پاچه که در میان ایرانی‌ها طرفداران و مخالفان زیادی دارد و در این نظر سنجی نیز تا مرحله دوم پیش رفته است، به عنوان یک غذای عجیب برای توریست‌ها شناخته می‌شود.
  • دو پیازه یا دو پیازا، در واقع نام دسته‌ای بزرگ از غذاهای رایج و محبوب در بخش‌هایی از ایران از شیراز گرفته تا بوشهر و سیستان و بلوچستان و همچنین در افغانستان، پاکستان و هند است.

اما شما می‌توانید در مقاله معرفی غذاهای ایرانی، لیست کامل نام غذاهای ایرانی را هم مطالعه کنید. با این حال، آن که در قابلمه سنگی تهیه می شود بهترین طعم و مزه را دارد. برخی می گویند به مناسبت پایان زمستان و آغاز بهار در اسفند و مراسم نوروز توسط ایرانیان دوره ساسانیان پخته شده است.

رشته پلو

انواع کباب و کوبیده در میان ایرانی ها و گردشگران نیز بسیار معروف و پرطرفدار می باشد. البته در هر ۲ مدل طبخ، این خورش همیشه طعم و عطر عالی و پرطرفدار خود را دارد. آموزشگاه آریا با عنوان “آریا کویت” در سال ۱۳۸۶ در کشور کویت شروع به کارکرد. پیشهاد می کنیم مقاله کلاس آشپزی را برای اطلاعات بیش تر مطالعه فرمایید. آموزشگاه آریا تهران به عنوان بهترین آموزشگاه آشپزی در تهران، بهترین خدمات آموزشی آشپزی را به شما عزیزان ارائه می کند. اگر به مطالعه این مقاله علاقمند بودید بهتر است از مقاله غذاهای محلی استان های مختلف نیز دیدن کنید.

آش انار

ترشی تره نوعی خورشت است که در گیلان و مازندران طبخ می‌شود. ولی اگر از اسم آن حدس زدید که ترش است در این مورد موفق بوده اید چون بی اغراق واقعا ترش است و اگر علاقه به غذاهای ترش دارید پیشنهاد میکنیم این خورشت بی نظیر را حتما امتحان کنید. غذاهای شمال ایران جز معدود غذاهایی هستند که پایشان را به سفره همه ایرانی‌ها باز کرده‌اند. این خورشت لذیذ هم به تنهایی و هم به همراه ماهی دودی در شمال سرور می‌شود.

طرز تهیه دمی گوجه یا استامبولی پلو

انواع جوجه کباب که میتوان گفت جز غذاهای مجلسی ایرانی محسوب میشود و در عروسی ها و مجالس این غذا معمولا سرو میشود. اگر بخواهیم نام تنها یک غذا را به عنوان پرطرفدارترین غذای ایرانی بگوییم، در حق بقیه غذاها کم لطفی کرده ایم. تزیین این آش را با استفاده از پیاز داغ، کشک، سیر داغ انجام می دهند.