معرفی بهترین غذاهای ایرانی ۴۰ غذای سنتی ایرانی کشور ایران تنوع غذایی بسیار بالایی دارد و بعضی از غذاهای ایرانی طرفداران زیادی هم در ایران و هم در سایر نقاط جهان دارد جا داره در اینجا اشاره ای کنیم به استان گیلان که خود به دلیل تنوع بالای غذایی شهرت جهانی دارد و غذاهای خوشمزه این استان زبانزد خاص و عام می باشد . در ایران انواع خورش ، انواع پلو ،انواع آبگوشت ، انواع آش و سوپ ، انواع غذاهای دریایی ، انواع دسرهای ایرانی و وجود دارد که در اینجا فقط ۴۰ تا از معروفترین آنها را ذکر می کنیم و در سایت سیری در ایران شما می توانید به طور کامل با طرز تهیه تک تک این خوراکها و خوراکهای دیگر آشنا شوید . ۱- کوفته تبریزی کوفته تبریزی یکی از مشهورترین و خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی ایران است. همان‌طور که از نامش مشخص است، این غذا از شهر تبریز می‌آید. البته کوفته در‌ کل انواع مختلفی دارد و در خاورمیانه با نام‌های گوناگون از آن یاد می‌شود. ۲- قورمه سبزی چند سال است که نخستین شنبه از ماه آذر در هر سال خورشیدی از سوی دوستداران فرهنگ ایرانی با نام «روز جهانی قرمه‌سبزی» نامگذاری شده است. این خورش با سبزی قرمه دربرگیرندهٔ: تره، جعفری، شنبلیله و گشنیز، اسفناج یا برگ چغندر زمستان که فصل اسفناج است از اسفناج و هنگامی که برگ چغندر فراهم است، برگ چغندر بکار می‌رود، لوبیا قرمز یا چیتی یا چشم بلبلی، پیاز قرمز و گوشت قرمز پخته می‌شود. مزّهٔ این خورش باید کمی ترش باشد، از این رو، به آن کمی لیمو عمانی خشک یا آب لیموی تازه می‌افزایند که پوست لیمو عمانی، اندکی مزهٔ تلخ خوشایندی به خورش می‌دهد. برای جا افتادن قرمه سبزی زمان زیادی نیاز است. ۳-آبگوشت دیزی یا آبگوشت از قدیمی ترین، لذیذترین و مقوی ترین غذاهای اصیل ایرانیست. همان گونه که از نامش پیداست، این غذا آبکی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشکیل دهنده آن است. حدس می زنیم این سوال به ذهنتان خطور کند که آبگوشت چه تفاوتی با دیزی دارد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ محتویات تشکیل دهنده دیزی و آبگوشت یکسان می باشد. در واقع هر دو یک غذا هستند. تنها تفاوتی که وجود دارد، در نحوه پخت این غذاست. رسم است که اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر در بیرون و در داخل تنور تهیه کنند، به آن «دیزی» بگویند. اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می کنید، لازم است که آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو کنید. به شما توصیه می‌کنیم آبگوشت یا دیزی را حتما با نان سنگک و پیاز میل کنید. ۴- قیمه نثار قیمه نثار یکی از غذاهای ایرانی است که به طور سنتی در قزوین پخته می‌شود. قیمه نثار با مخلفات زیادی که دارد تبدیل به یکی از انواع غذاهای ایرانی خوشمزه و پرطرفدار شده است. گاهی از این غذا در گویش‌های عامیانه با نام قیمه نسا یاد می‌شود که به اشتباه جا افتاده است.-غذا شرقی

اما در فصل های دیگر سال هم شما این غذا را در منوی رستوران ها ملاحظه خواهید کرد و دلیل آن امکان طبخ با دانه‌های انار خشک شده است. غذای ناردون بیشتر در استان مازندران محلیت دارد و به خاطر دانه انار که ماده اصلی تشکیل دهنده آن است در دیگر شهرهای ایران نیز به عنوان غذای شب یلدا سرو می‌شود. اگر از اهالی محلی اسم کرک انار تیم پلو را شنیدید بدانید منظور همان نارودونی است که بخاطر تلفظ سخت کمتر عنوان می‌شود. طبخ فوق العاده خوشمزه زرشک ‌پلو در کنار ظاهر بسیار زیبای آن می ‌تواند هر سفره را به زیباترین شکل تغییر دهد. یکی از محبوب ترین و بهترین غذاهای ایرانی، زرشک پلو با مرغ بوده که در سراسر دنیا نیز شهرت کافی توانسته برای خود به دست آورد.

غذاهایی که با گوشت چرخ کرده درست می‌کنند، بسیار متنوع هستند. برای ادامه طرز تهیه مرغ بریان به مقاله آن مراجعه کنید. مرغ بریان از جمله غذاهایی است که در رستوران‌ها سرو می‌شود.

  • سرو باقلاقاتق هم مانند آداب خوردن آن اشتها بر انگیز است.
  • برخی از مردم ایران این غذا را به عنوان پیش‌­غذا سرو می‌­کنند و برخی دیگر آن را برای ناهار یا شام به عنوان یک وعده کامل در روزهای گرم تابستان میل می­‌کنند.
  • به عنوان مثال برای کباب، انواع مختلف آن با هم در نظر گرفته شد.
  • دلیل آن هم این بود که اعتقاد داشتند رشته پلو در رشتن زندگی مشترک برای جوانان موثر است و شگون دارد!
  • این غذا ها منبع فوق العاده ای از انواع ویتامین ها، پروتئین و کلسیم هستند.خوراک ها را می توان با سبزیجات یا گوشت، مرغ و ماهی طبخ کرد.

بسیاری از خانم ها برای انتخاب غذا در وعده های مختلف و همچنین تهیه غذای مجالس و مهمانی خود ، با مشکل مواجه می شوند. مسئله آن ها نشناختن غذا ها نیست بلکه گزینه های متنوع، قدرت انتخاب را از بین می برد. غذا های محلی و سنتی ما جزء خوش طعم ترین غذا هایی هستند که در جهان طبخ می شوند. در ادامه به 230 نوع غذا در لیست غذاهای ایرانی ، اشاره می کنیم. بدون شک تهیه لیست غذا های ایرانی در تنظیم کردن برنامه تغذیه، موثر است. در ادامه پرطرفدارترین غذاهای ایرانی بدون برنج را به شما معرفی میکنیم و شما میتوانید از این لیست به عنوان ایده برای پخت غذای ایرانی نونی استفاده کنید.

«کباب سرداشی» یکی دیگر از غذاهای ایرانی فوق‌العاده لذیذ و خوشمزه است که در شهر همدان طبخ می‌شود. این غذا شباهت زیادی به کباب تابه‌ای دارد و در کنار گوجه فرنگی، سیب زمینی و فلفل بسیار لذیذ و خوشمزه است. قابلمه را با حرارت ملایم روی گاز قرار دهید تا آلبالو آب بیندازد و بجوشد. سپس آلبالوها را آبکش کنید و آب آن را نیز جداگانه در ظرف بریزید تا بعداً برای تهیه شربت آلبالو و یا رنگ دادن به برنج آلبالو پلو استفاده کنید. برای مطالعه ادامه طرز تهیه ته چین آلبالو خانگی به ۳ روش مختلف با مرغ یا گوشت می‌توانید رو لینک مقاله طرز تهیه ته چین آلبالو کلیک کنید.

نقشه محبوب‌ترین غذاهای ایرانی به زبان انگلیسی

ته‌چین به دلیل ظاهر جذابی که دارد، در کنار غذاهای دیگر سرو می‌شود و به‌آسانی نیز پخته می‌شود. در این مقاله از مجله اسنپ اکسپرس قصد داریم تا طرز تهیه ته‌چین مرغ و اسفناج را با هم بخوانیم. چلوکباب کوبیده به طور معمول با گوجه و فلفل کبابی همراه با برنج زعفرانی سرو می‌شود. البته که گاهی اوقات کوبیده را به جای برنج با نان هم می خورند که صد البته بهتر است آن نان، نان سنگک باشد. شما می توانید در بین انواع کباب های ایرانی یکی را که خوشمزه تر می باشد انتخاب کنید. کباب های ایرانی به چندین دسته تقسیم بندی می شوند یکی از آنهاکباب کوبیدهدیگری بختیاری و همچنین برگ و غیره است.

ته چین

به عنوان مثال برای کباب، انواع مختلف آن با هم در نظر گرفته شد. صحبت کردن در مورد غذا و خوراک ایرانی جذابیت خاص خودش را دارد و اینکه کدام غذاهای ایرانی طرفداران بیشتری دارند، همیشه مورد بحث بوده است. در این بین هستند افرادی که تعصب خاصی روی غذای مورد علاقه خود دارند و همیشه متعصبانه با موضوع برخورد می‌کنند. از این رو در صفحه اینستاگرام لست سکند مسابقه‌ای برای انتخاب بهترین غذای ایرانی برگزار شد. «شفته اراکی» یکی از اصیل‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی متعلق به شهر اراک است که طعم بسیار لذیذ و خوشمزه‌ای دارد.

یکی دیگر از انواع غذای ایرانی که بسیار زیبا و خوشمزه می باشد ته چین است. این غذا را به عنوان یکی از غذاهای مجلسی هم در مهمانی ‌ها سرو می کنند. جالب است بدانید که بسیاری از خارجی‌ ها ته چین ایرانی را به دلیل ظاهر زیبایش کیک ایرانی می نامند. ته چین به‌ صورت ساده همراه با گوشت مجله خبری غذا مرغ بادمجان و غیر درست می ‌شود اما به طور معمول ته چین مرغ در بین انواع دیگر ته چین ها شهرت بسیار زیادی دارد. «شامی کباب» یا کتلت گوشت و سیب زمینی از محبوب‌ترین انواع غذاهای ایرانی است که معمولا به عنوان یک پیش‌غذا یا غذای ایرانی بدون برنج در مهمانی‌ها هم استفاده می‌شود.

در اولین مرحله از طرز تهیه کباب سرداشی همدان باید ۱ عدد سیب زمینی و پیاز را پوست بگیرید و خوب بشویید. آب اضافی سیب زمینی و پیاز را که ته ظرف باقی مانده دور بریزید. برای ریز کردن پیاز و سیب زمینی می‌توانید از مولینکس نیز استفاده کنید. در طرز تهیه خورش لوبیا چیتی می‌توانید به دلخواه از گوشت یا قارچ استفاده کنید. این خورش لذیذ برای روزهای فصل زمستان یک انتخاب بسیار خوب است.