معروف ترین غذاهای محلی ایران کجارو

فضای داخلی رستوران بسیار شیک طراحی شده و نورپردازی خیره‌کننده‌ای دارد. از این نام‌گذاری ساده، می‌توانید متوجه شوید که فضای داخلی این رستوران، سنتی و در عین حال بسیار خودمانی و ساده است. رستوران حوض خونه حدود 40 سال پیش افتتاح شده و در طی این سال‌ها، مشتریان ثابت فراوانی پیدا کرده است. رستوران حوض خونه دو طبقه کاملاً مجزا دارد و از این رو بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که مراسم یا مهمانی‌های خود را در این رستوران برگزار کنند. ممنون که در این مقاله با آموزشگاه آشپزی آرسس‌شف همراه بودید. آرسس سعی دارد هویت آشپزی حرفه‌ای را به ایران بازگرداند.

  • این خورش با عطروبوی اشتهابرانگیز و ظاهر متفاوتش، گزینه‌ای عالی برای مجالس و مهمانی‌ها به شمار می‌رود.
  • ایران با توجه به تاریخی که دارد، گنجینه‌ای از انواع غذای اصیل، پاک و لذیذ است.
  • این غذای مقوی و مفید را می‌توان به‌صورت گیاهی و ساده یا با گوشت چرخ‌کرده، ماهی، تکه‌های مرغ و حتی گوشت ماهیچه و گردن درست کرد.
  • در واقع ما با انواع نسبتاً گسترده‌ای از ته‌چین‌ها رو‌به‌رو هستیم.
  • پس از پخت آش، آن را در ظرف سرو بکشید و روی آن را با پیاز داغ، سیر داغ و نعنا داغ تزئین کنید.

سنت ایران فقط به جاهای دیدنی و لباس های آن نیست بلکه غذاهای سنتی بسیار لذیذ و سالم ایرانی در جهان زبانزد هستند با آنها آشنا شوید . دوپیازه که به دوپیازه آلو هم معروف است، از غذاهای ساده و خوشمزه شیرازی است. برای تهیه این غذا، از پیاز، سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و ادویه استفاده می‌شود.

غذاهای ایرانی | لیست ۶۵ غذای ایرانی خوشمزه و جدید

در طرز تهیه مرصع پلو معمولا از گوشت مرغ استفاده می‌شود. در مرحله بعدی بادمجان‌ها با گوشتکوب برقی به‌خوبی له کنید. پیاز و سیرها را در یک تابه به همراه روغن، زردچوبه و فلفل سیاه و پودر سیر تفت دهید. سپس بادمجان‌های له شده را نیز به درون تابه اضافه کنید. برای طرز تهیه آبگوشت بهتر است ابتدا به فکر خیس کردن حبوبات باشید.

برنج را نیز از چند ساعت قبل در مقداری آب و کمی نمک خیس کنید. سپس آب آن‌ها را خالی کنید و برنج و عدس را با یک لیتر آب تازه در قابلمه بریزید و آن‌ها را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا با هم بپزند. پس از پخت برنج و عدس، سبزی خرد شده، پیاز داغ و شلغم را در قابلمه بریزید تا با هم بپزند. در همین حین، گوشت چرخ‌کرده، پیاز رنده شده، نمک، فلفل و زردچوبه را در یک کاسه مخلوط کنید و ورز دهید.

طرز تهیه انواع ماش پلو مجلسی و عکس تزیین ماش پلو

مواد اصلی غذاهای شکم‌پر مشخص است؛ اما برای تعیین اندازه آن‌ها این آشپز مازندرانی است که مانند دیگر آشپزها بر طبق تجربیات خود تصمیم می‌گیرد. اردک شکم‌پر را مانند دیگر غذاهای لذیذ و خوش‌خوراک شمالی همراه با برنج، سبزی و ترشی سرو می‌کنند. به گفته بسیاری از محلی‌ها و افرادی که این غذا را امتحان کرده‌اند، اردک شکم‌پر، لذیذترین نسخه شکم‌پر در استان‌های شمالی کشور است.

سپس ریواس را پوست بگیرید و آن را به ابعاد مکعبی برش بزنید و به مخلوط سبزی و پیاز داغ بیفزایید تا تفت مختصری بخورد. زمانی که گوشت پخت، این مخلوط را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا با حرارت کم جوش بیاید و جا بیفتد. به‌طور معمول، پس از به جوش آمدن گوشت تباهگ، به آن برنج اضافه می‌کنند تا به‌صورت یک پلو خوشمزه و مقوی بلوچی دربیاید.

انواع خوراک ماهی

همان گونه كه از نامش پیداست، این غذا آبكی بوده و گوشت از اجزای اصلی تشكیل دهنده آن است. حدس می زنیم این سوال به ذهنتان خطور كند كه آبگوشت چه تفاوتی با دیزی دارد؟ پاسخ این سوال ساده است؛ محتویات تشكیل دهنده دیزی و آبگوشت یكسان می باشد. رسم است كه اگر آبگوشت را در منزل بپزند به آن «آبگوشت» و اگر در بیرون و در داخل تنور تهیه كنند، به آن «دیزی» بگویند. اگر مهمانی با تم سنتی برگزار می كنید، لازم است كه آبگوشت را به عنوان غذای اصلی سرو كنید.

سپس گوشت خورشتی را به پیاز داغ بیفزایید و آن را تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. در ادامه زردچوبه، فلفل و ادویه خورشتی را در قابلمه بریزید و مواد را خوب مخلوط کنید و برای چند دقیقه تفت دهید. در مرحله بعد، رب گوجه‌فرنگی را در قابلمه بریزید و آن را سرخ کنید تا رنگ رب باز شود و بوی خامی آن از بین برود. برگ بو را به‌همراه مقدار کافی آب جوش در قابلمه بریزید و درب قابلمه را ببندید تا گوشت روی حرارت ملایم گاز بپزد. میرزاقاسمی یکی از اصیل‌ترین غذاهای محلی استان گیلان است که با گوجه‌فرنگی، بادمجان کبابی، سیر، ادویه‌جات و تخم‌مرغ درست می‌شود.