نان موز شکلاتی سالم (بدون گلوتن!)


چند سال پیش، من این نان موز باورن،ی آرد بادام را به اشتراک گذاشتم و هزاران بررسی تحسین برانگیز از خوانندگان AK دریافت کرد. پس از آن، فکر کردم زمان آن رسیده است که نسخه دیگری را امتحان کنم که به همان اندازه باورن،ی خوشمزه بود. بنابراین من برای درست ، یک نان موزی که دقیقاً طعم یک براونی ،یف داشت شروع کردم. حتی بهتر از آن چیزی که تصورش را می‌کردم به دست آمد و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین نان‌های سریع در آشپزخانه جاه‌طلب تبدیل شد!

درسته همه، این موز شکلاتی سالم نان واقعاً درست مانند یک براونی کچلی طعم دارد و شما می خواهید آن را در اسرع وقت بپزید. اولین باری که یک قاچ خوردم منفجر شدم و بلافاصله یکی دیگر را خوردم که روی آن کره بادام زمینی + مقداری نمک دریا ریخته شده بود.

آره خیلی خوبه

نان موز شکلاتی سالم روی کاغذ روغنی

چه چیزی این نان موزی شکلاتی را سالم می کند؟

نان های موز شکلاتی سنتی معمولاً با روغن و شکر تصفیه شده بسته بندی می شوند که آنها را تقریباً شبیه یک کیک غنی می کند. اشتباه نکنید، من عاشق یک تکه کیک خوب هستم، اما می خواستم این نان موز شکلاتی را سبک کنم تا یک میان وعده فوق العاده، صبحانه آسان یا حتی یک دسر سالم تر درست کنم. چه چیزی این نان را مغذی تر می کند؟ این است:

  • بدون روغن، بدون چربی: درست است، این نان موزی شکلاتی سالم به طرز خوشمزه ای مرطوب است بدون اینکه روغن اضافی داشته باشد.
  • به طور طبیعی شیرین شده: فقط با موز رسیده و شربت افرا خالص. چیپس های شکلات تلخ طعم بیشتری از شیرینی را اضافه می کنند – با خیال راحت از هر مارکی که دوست دارید استفاده کنید.
  • بدون گلوتن، غلات و لبنیات (و پالئو): چون این نان فقط از آرد بادام + پودر کاکائو به ،وان مواد خشک و صفر کره یا سایر لبنیات استفاده می کند.
  • پر از چربی های سالم: آرد بادام همچنین مقدار من،ی از چربی‌های سالم را فراهم می‌کند تا هنگام خوردن نان برای صبحانه یا میان‌وعده احساس سیری کنید.

نان موز شکلاتی سالم بدون گلوتن پخته نشده در یک تابه نان

مواد لازم در نان موز شکلاتی سالم

این دستور غذای باورن،ی نان موز شکلاتی بدون گلوتن و دانه به طور طبیعی شیرین شده، کربوهیدرات کمتری دارد و با چربی های سالم ساخته شده است. من عاشق این هستم که به لطف آرد بادام چقدر مغذی است، درست ،ش آسان است و برای همه دوستداران شکلات من کاملاً عالی است. بعلاوه، به طرز خوشمزه ای مرطوب است و با مقدار زیادی چیپس شکلات بسته بندی شده است. زندگی بدون شکلات چیست؟ در اینجا چیزی است که شما نیاز دارید:

  • موز بیش از حد رسیده: حتما از موزی استفاده کنید که لکه های قهوه ای زیادی روی آن ها وجود دارد. این به نان شیرینی طبیعی می دهد.
  • تخم مرغ: تخم مرغ ها این نان موز شکلاتی را فوق العاده مرطوب و پف دار نگه می دارند. من آن را با تخم کتان امتحان نکردم اما اگر آن را امتحان کردید به من بگویید.
  • شربت افرا خالص: شما فقط به کمی نیاز دارید شربت افرا به طوری که نان کاملاً شیرین است. شربت ،ما نیز خوب عمل می کند. من استفاده از عسل را توصیه نمی کنم زیرا ممکن است باعث سوختن نان شود.
  • عصاره و،ل: فقط کمی و،ل تفاوت زیادی در پخت ایجاد می کند. اگر بیرون هستید، می تو،د از بوربن نیز استفاده کنید. طرز تهیه عصاره و،ل را اینجا بیاموزید!
  • آرد بادام: ما خوب استفاده می کنیم، آرد بادام بلانچ شده در این دستور العمل آن را بدون گلوتن و دانه نگه دارید.
  • پودر کاکائو شیرین نشده: این نان را غنی می کند طعم شکلاتی.
  • منگنه های پخت: باید هم جوش شیرین و هم نمک داشته باشد.
  • چیپس شکلات تلخ: آیا چیزی بهتر از گاز گرفتن وجود دارد؟ شکلات در هر برش؟ با خیال راحت استفاده کنید شکلات چیپسی بدون لبنیات، هم.
  • نمک دریایی فانتزی: من عاشق کمی پاشیدن هستم نمک دریایی فانتزی بالای هر برش اختیاری، اما بسیار خوشمزه!

نان موز شکلاتی بدون گلوتن تکه تکه شده

نکاتی برای تهیه این نان موزی

در اینجا برخی از بهترین نکات من برای اطمینان از اینکه نان موز شکلاتی بدون گلوتن شما عالی است آورده شده است:

  • دستور غذا را دنبال کنید. بهترین راه برای اطمینان از موفقیت این نان موزی شکلاتی سالم، پیروی از دستور العمل و استفاده از مواد دقیق همانطور که نوشته شده است. من این نان را با جایگزین های مختلف آرد امتحان نکرده ام، بنابراین مطمئن نیستم که نان در هنگام جایگزینی آنها چگونه خواهد شد.
  • از موز خیلی رسیده استفاده کنید. استفاده از موزی که دارای لکه های قهوه ای زیاد و بسیار نرم است، به شیرین نگه داشتن این نان موزی کمک می کند، کاملا مرطوب و خوشمزه بماند. به من اعتماد کن.
  • از جوش شیرین تازه استفاده کنید. اگر جوش شیرین شما بیش از 3 ماه سن دارد، پیشنهاد می‌کنم یک جوش شیرین جدید برای بهترین نتیجه بگیرید.
  • روز بعد از آن لذت ببرید. نان موزی همیشه روز بعد از پختن بهترین است، چون قند آزاد می کند نان شیرین تر می شود!
  • می، های مورد علاقه خود را اضافه کنید. به راحتی می تو،د 1/2 فنجان گردو یا گردوی ،د شده را برای چربی های سالم اضافه کنید!

آن را به مافین تبدیل کنید

شما می تو،د از این دستور نان موز شکلاتی بدون گلوتن استفاده کنید و آن را به کلوچه تبدیل کنید! در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  1. 12 فنجان اسپری کنید قالب مافین با ن،ب اسپری آشپزی یا استفاده کنید آستر مافین. برای حفظ امنیت، من همیشه داخل آسترها را نیز اسپری می کنم.
  2. خمیر را طبق دستور آماده کنید، سپس به طور مساوی بین آسترها ت،یم کنید.
  3. به مدت 18 تا 23 دقیقه در دمای 350 درجه فارنهایت یا تا زم، که یک تستر تمیز بیرون بیاید بپزید.

نان موز شکلاتی سالم برش خورده روی توری سیمی

نکات نگهداری و انجماد

  • برای ذخیره سازی: این نان موزی شکلاتی سالم باید تا 3 روز به خوبی در فویل یا بسته بندی پ،تیکی در دمای اتاق نگهداری شود، سپس توصیه می کنم آن را به یخچال یا فریزر منتقل کنید.
  • یخ زدن: به سادگی در پ،تیک بپیچید، سپس در فویل محکم بپیچید و در نهایت در یک قرار دهید کیسه قابل استفاده مجدد یا کیسه فریزر من، تا 3 ماه. پس از آماده شدن برای خوردن، در دمای اتاق ذوب کنید. شما همچنین می تو،د با خیال راحت تک تک تکه ها را برای یک خوراکی سریع در حال حرکت فریز کنید.

تکه نان موز شکلاتی سالم روی یک بشقاب با کره بادام زمینی

راه های بیشتری برای استفاده از موز رسیده

تمام دستور العمل های من با استفاده از موز رسیده را از اینجا دریافت کنید!

اگر این دستور پخت نان موز شکلاتی سالم را درست می کنید، حتما نظر خود را در زیر بگذارید و به دستور غذا امتیاز دهید! همچنین می تو،د ع، بگیرید و آن را در آن پست کنید اینستاگرام با استفاده از هشتگ #ambitiouskitchen. xo!

نان موز شکلاتی سالم

نان موز شکلاتی سالم تکه شده

زمان کل 1 ساعت 5 دقایق

نان موز شکلاتی سالم که با آرد بادام درست شده و فقط با موز و کمی شربت افرای خالص شیرین شده است. این نان موز شکلاتی پالئو، بدون لبنیات و بدون گلوتن طعمی شبیه یک براونی خوشمزه دارد و زم، که موز اضافی دارید، مورد علاقه جدید شما برای پخت خواهد بود.

،اصر

  • 3
    موز متوسط ​​بسیار رسیده (موزهای با لکه های قهوه ای زیاد)، له شده (1 ¼ فنجان موز له شده)
  • 3
    تخم مرغ
  • ¼
    فنجان
    شربت افرا خالص
  • 1
    قاشق چایخوری
    عصاره و،ل
  • 2 ½
    فنجان ها
    آرد بادام سفید ریز بسته بندی شده
  • ½
    فنجان
    پودر کاکائو شیرین نشده
  • 1
    قاشق چایخوری
    جوش شیرین
  • 1/2
    قاشق چایخوری
    نمک
  • ½
    فنجان
    چیپس شکلات تلخ (در صورت تمایل بدون لبنیات)، به اضافه 2 قاشق غذاخوری چیپس شکلات اضافی برای پاشیدن روی آن
  • نمک دریایی فانتزی، برای پاشیدن روی آن

دستورالعمل ها

  1. فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. یک قالب نان 8 ½ × 4 ½ اینچ را با کاغذ روغنی بپوش،د. برای جلوگیری از ،بندگی ظرف را با اسپری پخت ن،ب اسپری کنید.

  2. در یک کاسه بزرگ، موز له شده، تخم مرغ، شربت افرا خالص و عصاره و،ل را با هم مخلوط کنید تا خوب ،یب شوند. آرد بادام، پودر کاکائو، جوش شیرین و نمک را اضافه کنید. برای ،یب ، از یک قاشق چوبی استفاده کنید. تکه های شکلات پیچیده شده.

  3. خمیر را در قالب نان آماده شده بریزید و روی آن را با کاردک صاف کنید. 2 قاشق غذاخوری شکلات چیپسی را روی آن بپاشید. به مدت 50 دقیقه تا 65 دقیقه یا تا زم، که تستر از وسط نان تقریبا تمیز بیرون بیاید بپزید. نان را به مدت 10 دقیقه در تابه خنک کنید، سپس آن را خارج کرده و به توری سیمی منتقل کنید تا کاملا خنک شود. پس از خنک شدن، 12 برش بزنید. نان روز بعد بهتر است (همانطور که همه نان های موزی هستند!) با کره یا کره آجیل مورد علاقه خود تزیین کنید و کمی نمک دریا بپاشید. لذت بردن!

یادداشت های دستور غذا

به راحتی می تو،د ⅓ فنجان گردو یا گردو ،د شده را برای چربی های سالم اضافه کنید.

نان را باید تا 3 روز در دمای اتاق خوب بپوش،د، سپس توصیه می کنم آن را به یخچال یا فریزر منتقل کنید.

این نان به خوبی یخ می زند، به سادگی آن را در پ،تیک بپیچید، سپس در فویل محکم کنید و در نهایت در یک کیسه قابل استفاده مجدد یا کیسه فریزر من، تا 3 ماه قرار دهید. پس از آماده شدن برای خوردن، در دمای اتاق ذوب کنید. همچنین می تو،د با خیال راحت تک تک تکه ها را برای یک خوراکی سریع در حال حرکت فریز کنید.

تغذیه

خدمات: 12 وعده

اندازه سرو: 1 برش

کا،ی: 258 کیلو کا،ی

چربی: 17 گرم

چربی های اشباع شده: 3.9 گرم

کربوهیدرات ها: 25.7 گرم

فیبر: 5.3 گرم

قند: 14.9 گرم

پروتئین: 7.5 گرم

دستور تهیه توسط: Monique Volz // Ambicious Kitchen | عکاسی توسط: بخور عشق می خورد

این پست در ابتدا در 9 ژوئن 2020 منتشر شد و در 22 ژانویه 2023 بازنشر شد.




منبع: https://www.ambitiouskitchen.com/healthy-c،colate-banana-bread/