آترامگ بهترین غذاهای ایرانی کدامند؟

اصالت این غذای ایرانی لذیذ به اردبیل می‌رسد و معمولا برای نذری‌ یا در عزاداری‌ها پخته می‌شود. در طرز تهیه خورش پیچاق قیمه، گوشت گوسفندی، خلال بادام و تخم مرغ، مواد اصلی این خورشت ایرانی مجلسی را تشکیل می‌دهند. شاید در لیست غذاهای ایرانی سنتی، «کشک بادمجان» برایتان شناخته شده‌تر باشد ولی لرستانی‌ها، یک آبگوشت خوشمزه دارند که با کشک و بادمجان درست می‌شود. طرز تهیه آبگوشت کشک بادمجان در عین شباهت زیاد به کشک بادمجان، تفاوت‌های زیادی هم با آن دارد. بگذارید اینگونه شروع کنیم که اول سمبوسه در آبودان رونق گرفت 🙂 بعد بقیه غذاهای دریایی و غیر دریایی اضافه شدند.

  • کباب تابه‌ای از غذا‌های ایرانی ساده و راحتی است که در بسیاری از خانه‌های ایرانی دوست‌داران پر‌وپاقرص خودش را دارد.
  • در ادامه دستور تهیه این غذای ایرانی با برنج را با هم می‌خوانیم.
  • مردم نیز پس از تغییر طعم و مزه این گوشت‌ها بعد از چند ماه، با افزودن سبزی‌های متنوع و خوشبو به آن، غذایی لذیذ و دلچسب به نام قرمه سبزی را پدید آوردند.

برای مشاهده‌ی ادامه مطلب طرز تهیه میرزا قاسمی به روش گیلانی‌ها اینجا کلیک کنید. برای خوشمزه‌تر شدن این غذای معروف گیلانی بهتر از گوجه‌فرنگی تازه استفاده کنیم. برای ادامه طرز تهیه کباب مشتی اصفهانی به مقاله آن رجوع کنید. این کباب خوشمزه که نام دیگرش کباب مشتی زردک است با گوشت چرخ کرده و هویج درست می‌شود. این کباب خوشمزه روی ماهی‌تابه را می‌توانید با برنج یا بدون برنج درست کنید. برای تهیه این پیتزای خوشمزه و ساده به موادی چون سیر، پیاز، قارچ، گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا مورد نیاز است.

میگو پلوی بوشهری

دمی گوجه یا استانبولی پلو که در انواع غذای ایرانی که در مدت زمان کوتاه حاضر میشود قرار میگیرد. زرشک پلو با مرغ که شاید بتوان گفت خوشمزه تربن غذای ایرانی با مرغ است. قیمه نثار قزوین از معروف ترین غذاهای مجلسی ایرانی محسوب میشود و در مجالس رسمی معمولا این غذا سرو میشود. کوفته‌ها را در نهایت در سس قرار دهید و اجازه دهید کوفته‌ها در سس بپزند. حدود ۲۵ دقیقه تا ۱ ساعت باید زمان دهید تا کوفته‌‌ها کاملاً نرم و آماده سرو شوند.

طرز تهیه خوراک ماهیچه مجلسی حرفه ای

یکی دیگر از غذاهای مجلسی که بسیار سفره ‌ها از زرشک پلو بوده که با استفاده از زعفران زرشک و برنج سفید به خوبی می ‌تواند یک ترکیب جذاب برای شما ارائه داده است. بعضی از غذا هارو مثل جغوربغور بار اول هست که میشنوم ممنون که مارو با این غذاهای ایرانی بیشتر اشنا کردید. غذای سنتی و محبوب شهر زنجان، جغور بغور است که اصالت آن به کشور روسیه باز می‌گردد اما مردم زنجان تغییراتی در غذای اصلی روسی داده و نام جغور بغور زنجانی را بر روی آن گذاشتند. کوفته قلقلی یک غذای نسبتا ساده است برای پخت آن از گوشت چرخ کرده استفاده می‌شود. سمبوسه جز غذاهای سبک این لیست محسوب می‌شود که منشا اصلی آن استان خوزستان بوده و می‌توان با ترکیبات مختلفی آن را پخت. این خورشت روش طبخ نسبتا راحتی داشته و با طعم خوبی که دارد، انواع سلیقه‌ها را پوشش خواهد داد.

مرصع پلو را هم با مرغ و هم گوشت ماهی می‌توانید درست کنید. این غذای خوشمزه و خاص برای مجالس و مهمانی بسیار گزینه‌ی خوبی است. در برنج این غذا باقالی و شوید می‌ریزیم و همین طعم برنج را عالی خواهد کرد.

اگر دوست دارید در کنار گردشگری‌های خود شهری را انتخاب کنید که برای شکم‌ گردی انتخاب خوبی باشد ما به شما کرمانشاه را پیشنهاد میکنیم. مردم کرمانشاه بسیار به خوراک خود اهمیت می‌دهند و دستور پخت اکثر غذای آنها به نحوی است که بسیار سالم و با مواد کاملا طبیعی طبخ می‌شود. پرورش دام با تغذیه طبیعی به طرز شگفت آوری طعم گوشت را دلچسب می‌کند. یکی از غذاهای بسیار معروف و پر کالری کرمانشاه دنده کباب است که غذایی اعیانی و بسیار خوشمزه به حساب می آید و در ابتدای لیست بهترین غذاهای ایرانی است. طبخ این کباب بنا به سلیقه مسافران متفاوت است برخی بصورت گریل و برخی بر روی منقل آن را میل می‌کنند که البته هر چه حرارت آن ملایم تر و زمان آن بیشتر باشد آنرا لذیذ تر خواهد کرد. دنده کباب که از غذاهای سنتی کرمانشاه به حساب می آید با دنده گوسفند بوده و ظاهر آن نیز نشان دهنده این است که از قسمت های بسیار چرب گوشت است.