آنچه در فصل است: راهنمای تولید فوریه


راهنمای تولید فوریه

در این ماه متوجه فهرستی خواهید شد که تقریباً به طور کامل توسط مرکبات تحت سلطه است! به این دلیل که زمستان در واقع بهترین زمان برای بسیاری از انواع مرکبات است، به خصوص در منطقه ،رامنتو. قبلاً گفته‌ام، اما با فصل سرماخوردگی و آنفولانزا، حداقل کمبود ویتامین C وجود نخواهد داشت. از آنجایی که سال نو قمری اغلب می‌تواند تا فوریه نیز طول بکشد، این زمان من،ی برای نمایش مرکبات و مرکبات بسیار خوب است. ماندارین ها با برگ ها و ساقه های سبزشان هنوز ،بیده اند.

پرتقال خونی

پرتقال خونی

پرتقال خونی مطابق با نام خود، دارای گوشت داخلی است که از نارنجی روشن با رگه هایی از قرمز تا صورتی پر جنب و جوش تا شراب قرمز تیره متغیر است. پرتقال خونی رنگ زیبای خود را مدیون آنتوسی،ن ها است، همان رنگدانه های طبیعی که زغال اخته را آبی می کند. بسته به نوع پرتقال خونی، پوست آنها ممکن است با رژگونه مایل به قرمز باشد و از نظر اندازه اغلب کوچکتر از پرتقال معمولی ناف باشد. با این حال، همه پوست‌ها این رنگ قرمز را ندارند، پس حتما از کشاورز بپرسید!

نحوه انتخاب و نگهداری پرتقال خونی

مانند سایر مرکبات، پرتقال خونی را انتخاب کنید که صاف و بدون لکه های لکه دار یا سیاه باشد. پرتقال خونی را در دمای اتاق در کاسه ها (و نه داخل کیسه های پ،تیکی یا هر چیز غیر قابل تنفس) تا یک هفته نگهداری کنید.

دستور العمل با استفاده از پرتقال خونی

کدو حلوایی

کدو حلوایی

این کدو حلوایی زمستانه پیاز شکل، پوستی ضخیم برنزه و گوشت نارنجی طلایی زیر آن دارد. پایه وسیع تر پیاز حاوی دانه هایی است که می توان آنها را مانند دانه کدو تنبل برشته کرد. خود گوشت پس از برشته شدن شیرینی باورن،ی به خود می گیرد. جرأت می کنم بعد از تفت دادن تکه ها را تنقل ندهید، به خصوص اینکه بد،د این کدو حاوی ویتامین های A، B و C است!

چگونه با ب، کدو حلوایی کنار بیایید؟ این کدو حلوایی می تواند ترسناک از آنچه که هست به نظر برسد. راهنمای من در مورد نحوه برش کدو حلوایی و طرز تهیه پوره کدو حلوایی برای سوپ و محصولات پخته شده را بررسی کنید.

نحوه انتخاب و نگهداری کدو حلوایی

کدو حلوایی را با ظاهری صاف و یکدست انتخاب کنید. کدو حلوایی را می توان به مدت یک ماه در دمای اتاق در جای خشک و خنک نگهداری کرد. با این حال، اگر کدو را برای مدت طول، نگه دارید، مرکز گردن خشک می شود. ی،ی می تو،د آن را به ،وان بخشی از دکور پاییزی خود بگنج،د و یک ماه بعد آن را برای سوپ میل کنید!

دستور العمل با استفاده از کدو حلوایی

لیموهای کلیدی

آهک های کلیدی

آهک کلیدی که به آهک مکزیکی نیز معروف است از آهک رایج ایر، کوچکتر است. در مقایسه با آهک ایر،، لیموهای کلیدی به طور کلی ترش تر و کمی گلدار هستند و پوست آن بسیار معطر است. برخلاف آنچه معمولاً تصور می شود، یک آهک بالغ به رنگ زرد کم رنگ است، نه سبز تیره (که نشان می دهد قبل از چیدن نیاز به رسیدن طول، تری دارد!)

آیا می تو،د لیموهای معمولی را جایگزین دستور العملی کنید که به لیموهای کلیدی نیاز دارد؟ بله، می تو،د لیموهای معمولی را جایگزین لیموهای کلیدی کنید. با این حال، من استفاده از لیموهای کلیدی را در دستور العملی که فقط به لیموهای معمولی نیاز دارد، توصیه نمی کنم. از آنجایی که لیموهای کلیدی ترش تر هستند، اغلب برای غذاهای شیرین به جای طعم دار استفاده می شوند. لیموهای کلیدی شگفت انگیز هستند، درست حدس زدید، پای آهک کلیدی، بلکه کشک آهک.

نحوه انتخاب و ذخیره آهک های کلیدی

لیموهای کلیدی را انتخاب کنید که مقداری رنگ و ترجیحاً زردتر باشد. آنها نباید سفت سنگی یا سبز تیره باشند. لیموهای کلیدی را تا چند هفته در یخچال نگهداری کنید.

پرتقال ماندارین

پرتقال ماندارین

ماندارین یک اصطلاح گسترده برای بسیاری از انواع پرتقال های کوچکتر و کوتاه است. نارنگی ها (که در زیر ذکر شده است)، ساتسوماها و کلمانتین ها (اغلب در کیسه های توری در سوپرمارکت فروخته می شوند) همگی در دسته نارنگی قرار می گیرند. در حالی که همه انواع کمی متفاوت هستند، رنگ های نارنجی متفاوتی دارند و به طور کلی به راحتی با پوست های شل و شل خود جدا می شوند. بدون دانه یا بدون دانه، گوشت توسط یک مغز سفید پرده احاطه شده است و به راحتی به قطعات جدا می شود.

بیشتر مرکبات محلی که من با آنها روبرو می شوم در شهرستان Placer، شمال شرقی ،رامنتو رشد می کنند. حتی یک جشنواره سالانه ماندارین در ماه نوامبر وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع نارنگی (و سایر مرکبات)، این راهنمای جامع را بررسی کنید به سادگی دستور العمل ها.

نحوه انتخاب و نگهداری ماندارین پرتقال ها

نارنگی ها را با کمترین لک انتخاب کنید. ماندارین ها را چند روز در دمای اتاق و تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید. آنها می توانند به سرعت بچرخند، بنابراین فراموش نکنید که زودتر آنها را بخورید.

دستور العمل با استفاده از ماندارین پرتقال ها

شاه ترومپت، شیمجی، قارچ صدف

قارچ

دکمه سفید، ،ی، پورتوبلو، صدف، شیتاکه، انوکی، و این لیست ادامه دارد. در حالی که فواید تغذیه ای بر اساس نوع آن متفاوت است، قارچ ها به طور کلی پروتئین و ویتامین B بیشتری نسبت به سایر انواع محصولات دارند.

این قارچ همه کاره به دلیل طعم گوشتی آن در رژیم های غذایی گیاهی به خوبی استفاده می شود. قارچ ها در واقع منبع طبیعی مونوسدیم گلوتامات (MSG). من اغلب از قارچ شیتاکه خشک شده به ،وان یک تقویت کننده اصلی اومامی در دستور العمل های وگان خود استفاده می کنم، مانند تانگ یوان کانجی یا شور.

نحوه انتخاب و نگهداری قارچ

به طور کلی قارچ هایی با ساقه سفت و کلاهک محکم بسته انتخاب کنید. تا یک هفته در کیسه کاغذی در یخچال نگهداری شود.

دستور پخت با استفاده از قارچ

سبزی ،دل
سبزی ،دل در سمت چپ ساقه های بالغ تر است (برای سوپ عالی است)، در حالی که سبزی ،دل در سمت راست جوان تر است (برای سرخ ،ی من، است)

سبزی ،دل

سبزی ،دل تلخ با لقمه فلفلی هنوز به شهرت کلم پیچ نرسیده است. این مایه شرمساری است، زیرا سبزی ،دل مقادیر خوبی فولات و ویتامین های A، C و K را تامین می کند. مانند سایر اعضای خانواده کلم، طعم تند فلفلی معمولاً پس از پخته شدن ملایم می شود.

در آشپزی چینی، سبزی ،دل (芥菜 که در زبان کانتونی به صورت ، c،y ترجمه می‌شود) در سوپ جوشانده می‌شود، سرخ‌شده یا ترشی می‌شود (اغلب به ،وان رویه گوا بائو اضافه می‌شود). Woks of Life یک راهنمای عمیق به انواع مختلف سبزی ،دل و موارد استفاده آنها. سبزی ،دل معمولاً در آشپزی هندی نیز استفاده می شود.

نحوه انتخاب و نگهداری سبزی ،دل

سبزی ،دل را با برگ ها و ساقه های ترد انتخاب کنید. از روی دسته هایی با هر گونه تغییر رنگ یا سوراخ بگذرید. سبزی ،دل را تا یک هفته در کیسه پ،تیکی در یخچال نگهداری کنید.

دستور پخت با استفاده از سبزی ،دل

تربچه

تربچه

تربچه ها با رنگ های مختلف صورتی، سفید، بنفش و قرمز، دسته گلی از رنگ بهاری هستند. در حالی که می تو،د تربچه های بزرگ تری پیدا کنید، لطیف ترین تربچه ها معمولاً به اندازه توپ های پینگ پنگ هستند. در سال‌های اخیر، نوع تربچه صبحانه فرانسوی محبوبیت زیادی دارد، صورتی تیره و لوله‌ای دراز.

تربچه که منبع ویتامین C است، مخصوصاً وقتی به صورت خام سرو می شود، به تنهایی یا برای غوطه وری مانند چیپس یک میان وعده ترد درست می کند. برای کاهش مقداری از فلفل، می‌تو،د آن‌ها را در سرخ کرده یا تفت دهید. توجه داشته باشید که می تو،د از رویه ها نیز لذت ببرید که می تو،د آن را به صورت پستو یا با روغن زیتون، آب لیمو و کمی نمک تفت دهید.

توجه داشته باشید که دای، (در زبان چینی به نام 蘿蔔 نیز شناخته می شود) نوعی تربچه است! در اینجا شما میتو،د اطلاعات بیشتری راجع به آن بخو،د.

نحوه انتخاب و نگهداری تربچه

تربچه هایی با پوست صاف، بدون لکه های لکه دار یا تیره انتخاب کنید. اگر رویه های سبز سالم هستند، مطمئن شوید که تازه و ترد هستند. تربچه را تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید.

دستور العمل با استفاده از تربچه

حکیم

حکیم

یک دسته مریم گلی را به مشامتان بسپارید تا عطری از کاج را به مشامتان بسپارید که شاید یادآور قیمه شکرگزاری باشد. انواع زرد یا بنفش نیز وجود دارد، اما نوع سبز نقره ای مطمئناً رایج ترین است. مریم گلی با غذاهای غنی تر و همچنین سیب و گلابی به خوبی جفت می شود. دفعه بعد مقداری از تخم مرغ های همزده را امتحان کنید.

نحوه انتخاب و نگهداری مریم گلی

مریم گلی را با برگ های لطیف و نه خیس یا آویزان انتخاب کنید. مریم گلی را تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید. برخی منابع توصیه می‌کنند که ساقه‌ها را به اندازه یک اینچ کوتاه کنید و دسته مریم گلی را در یک لیوان آب روی پیشخوان خود نگه دارید، مانند ریحان. با این حال، من قبلا این روش ذخیره سازی را امتحان نکرده ام.

دستور العمل های با استفاده از مریم گلی

نارنگی
نارنگی های کوچکی که در شرکت ،رامنتو ،یدم

نارنگی

نارنگی نوعی پرتقال ماندارین است، اگرچه پوستی تیره‌تر و اغلب مایل به قرمز و پوست نسبتاً سفت‌تری دارد. با این وجود، پوست این میوه‌ها هنوز به راحتی جدا می‌شوند، نه به راحتی برخی از انواع دیگر ماندارین.

در غذاهای چینی، پوست نارنگی را خشک می کنند و به چنپی می گویند. Sunwui (یا Xinhui) در استان گوانگدونگ به دلیل تولید چنپی (تلفظ می شود) به خوبی شناخته شده است. چان پی به زبان کانتونی). آن گونه از نارنگی ها حتی وقتی رسیده اند، پوست سبز روشنی دارند. پس از خشک شدن، پوست آن تیره می شود و برای پخت و پز (در سوپ لوبیا قرمز و مرغ پرتقال) و در طب سنتی چینی استفاده می شود. شما همچنین می تو،د چنپی شیرین شده را در فروشگاه های مواد غذایی چینی پیدا کنید که به ،وان میان وعده مصرف می شود.

نحوه انتخاب و نگهداری نارنگی

نارنگی هایی را انتخاب کنید که بدون لکه یا لکه های تیره رنگی باشند. نارنگی ها را چند روز در دمای اتاق یا تا یک هفته در یخچال نگهداری کنید. زیاد منتظر نباشید، آنها می توانند به سرعت ،اب شوند!


منبع: https://healthynibblesandbits.com/february-،uce-guide-2/